1 milion de români sunt invitați să curețe România

15.08.2018

Let`s Do It, Romania! anunță lansarea inițiativei de curățenie World Cleanup Day, care își propune ca, pe 15 septembrie 2018, să mobilizeze toți românii la cea mai ambițioasă acțiune civică de până acum. La nivel internațional, 150 de țări se unesc în cea mai mare mișcare civică – World Cleanup Day.

Obiectivul World Cleanup Day este de a mobiliza 5% din populația Globului pentru a produce o schimbare reală de comportament față de resurse și față de deșeurile generate. În România, Let`s Do It, Romania! își propune să mobilizeze 1 milion de voluntari. Înscrierea pentru Ziua de Curățenie Națională se face pe www.letsdoitromania.ro, iar cei înscriși vor putea să-și aleagă zonele pe care le curăță prin intermediul aplicației World Cleanup.

“Let`s Do It, Romania! este cunoscută în România ca fiind cea mai mare mișcare socială, cu peste 1 400 000 de voluntari mobilizați și 18 000 de tone de deșeuri curățate. Acest nou obiectiv îndrăzneț de a strânge 1 milion de români pentru 15 septembrie înseamnă, pe de o parte, o șansă de a curăța România, iar pe de altă parte, un pas important în coagularea unei comunități de români activi și conectați, viziunea noastră încă din 2009. Noi credem mult în acest spirit de Doer, pe care îl promovăm de la prima acțiune – acționează și contribuie la rezolvarea problemelor care te deranjează, pentru că România ne privește pe toți”, a declarat Ionuț Iordăchescu, Project Manager.

Partenerul principal al campaniei este Kaufland România, care susține organizația încă din anul 2010.

”Kaufland România se implică în cele mai importante direcții cu rol esențial în dezvoltarea societății, protecția mediului fiind una dintre acestea. Anual investim peste cinci milioane de euro în comunitate, prin proiectele derulate alături de ONG-uri, iar programele de responsabilitate socială reprezintă o componentă cheie în strategia companiei. De “Let’s Do It, Romania” ne leagă o prietenie veche, suntem alături de ei de peste opt ani și mă bucur că putem sprijini campaniile lor naționale de educație ecologică, în calitate de partener strategic. Am încredere că, pe 15 septembrie, cât mai mulți români ni se va alătura, în cea mai ambițioasă mișcare civică de pe Glob ”, declară Valer Hancaș, Director Comunicare & Corporate Affairs Kaufland România.

În total, 50 de companii sprijină inițiativa.

Partenerii instituționali în România sunt Ministerul Mediului, Ministerul Educației Naționale, Ministerul Apelor și Pădurilor, Ministerul Turismului, Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Apărării Naționale, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert și Antreprenoriat, Jandarmeria Română, Administrația Națională a Penitenciarelor, Uniunea Națională a Consiliilor Județene din România și Asociația Municipiilor din România.

„Să mobilizezi 1 milion de oameni, într-o singură zi, poate părea un obiectiv aproape imposibil, însă cei de la Let’s Do It, Romania! ne-au demonstrat, nu doar o dată, că au această capacitate, de a-i uni pe români pentru un scop nobil. Pentru Ministerul Mediului, marea acțiune de curățenie din 15 septembrie reprezintă o oportunitate extraordinară de a amplifica, la nivel național, însemnătatea anului 2018, ca an de start pentru colectare selectivă, reciclare și economie circulară! Haideți să demonstrăm comunității internaționale că România, la 100 de ani de la Marea Unire, are capacitatea să își mobilizeze cetățenii pentru acest obiectiv important, care ne poate marca viitorul și poate arăta lumii întregi în ce fel de țară vrem să trăim” a declarat Grațiela Gavrilescu, Ministrul Mediului.

La nivelul societății civile, 56 de organizații neguvernamentale și grupuri civice  din România, reunind zeci de mii de copii, tineri și adulți implicați și sute de mii de beneficiari și-au asumat împreună susținerea Zilei de Curățenie Națională, prin memorandumul semnat în luna iulie.

Deșeuri semnalizate prin aplicația World Cleanup

Voluntarii mobilizați pe 15 septembrie vor curăța deșeuri a căror cartare sau identificare a mormanelor de deșeuri se realizează cu aplicația de mobil World Cleanup. Aplicația poate fi descărcată gratuit din AppStore sau GooglePlay. Cei care contribuie la Harta Deșeurilor pot câștiga premii în valoare de 17 250 de RON, precum laptop-uri, smartphone-uri și o excursie pentru 2 persoane în România. Cartarea se va încheia pe 2 septembrie, iar până acum au fost încărcate pe hartă 1600 de mormane de deșeuri.

Toate zonele cu deșeuri sunt încărcate în World Waste Platform, prima bază de date despre deșeuri dezvoltată la scală internațională. Aceasta cuprinde informații despre loc, tipuri, originea deșeurilor pentru analiză și pentru a arăta progresul realizat.

 

 

Citiți și despre:

  • SUBWAY susţine campania “O masă caldă”SUBWAY susţine campania “O masă caldă” Lanţul de restaurante SUBWAY® a anunţat că s-a alăturat, în decembrie, campaniei sociale inițiată de Asociația “O masă caldă”. Astfel, în București și Cluj, compania a donat oamenilor din medii defavorizate […]
  • Telekom prezintă „Andrea Bocelli World Tour 2017” în RomâniaTelekom prezintă „Andrea Bocelli World Tour 2017” în România Telekom este sponsorul principal al concertelor pe care Andrea Bocelli le va susține în România în cadrul turneului “Andrea Bocelli World Tour 2017”: București – 22 iunie și Cluj-Napoca – 25 iunie. Începând […]
  • JTI România s-a mutat într-un sediu nouJTI România s-a mutat într-un sediu nou JTI România a inaugurat astăzi noul sediu central al companiei, situat lângă fabrica de țigarete a producătorului. În clădire, care are 5000 de metri pătrați, lucrează peste 200 de angajați. Procesul de […]
  • Transformare digitală pentru McDonald’s RomâniaTransformare digitală pentru McDonald’s România NTT DATA Romania marchează un nou succes pe plan local, demarând cea de-a doua implementare SAP S/4HANA, la Premier Restaurants, deţinătorul lanţului de restaurate McDonald’s în România. “Aceasta nouă […]
  • Vodafone va sprijini 10 milioane de tineri să-și găsească un loc de muncăVodafone va sprijini 10 milioane de tineri să-și găsească un loc de muncă Vodafone a anunţat lansarea programului internațional „Alege-ți viitorul", conceput pentru a oferi în premieră îndrumare în carieră în economia digitală și acces la cursuri pentru un număr de 10 milioane de […]