50 de ani de la apariția primului hypermarket

12.08.2013

Vara acestui an a notat împlinirea a 50 de ani de la apariția primului hypermarket din lume. Deși o serie de schimbări au trecut peste conceptulinițial de ”magazin mare”, hypermarket-urile au devenit un punct de atracție imens pentru cumpărătorii din toată lumea, reușind să strivească concurența de orice fel pe piața magazinelor.

Ca și definiție hypermarketul nu se poate încadra într-o descriere precisă, de cele mai multe ori acesta fiind descris drept un magazin mai mare față de supermarket, de cel puțin 2500 de metri ca și suprafață.

Europenii au fost primii care au deschis noul format de retail pe la mijlocul secolului al-XX-lea. Pe 15 iunie 1963 într-o suburbie a Parisului, Sainte-Genevieve-des-Bois, a fost lansat primul mega-supermarket (termenul „hypermarket” a apărut trei ani mai târziu) – Carrefour. Suprafața sa era de 2,5 mii mp, ceea ce era de aproape trei ori peste dimensiunile obișnuite unui magazin de la acea vreme. Întaietatea francezilor este contestata de belgieni, care in 1961 au lansat o rețea de trei hipermarketuri sub marca GB în Bruges, Odergeme și Anderlecht, notează Income Magazine.

Succesul modelului economic a hypermarketului este demonstrat de următoarele cifre – profitul net al Wal-Mart in 2012 a crescut cu 8,3 la suta la 17 miliarde de dolari, iar volumul vânzărilor în anul fiscal 2013 a fost de 466 miliarde de dolari. Carrefour a raportat cifre mult mai mici decât principalul său concurent: în 2012, compania franceza a anuntat  un profit net de 1,23 miliarde de euro, în timp ce volumul vanzarilor a fost de aproape 77 miliarde de euro.

Sursă: Income Magazine

Citiți și despre:

  • Preluarea Real de către Auchan, autorizată de Consiliul Concurenței Preluarea Real de către Auchan, autorizată de Consiliul Concurenței Preluarea hipermarketurilor Real de către Auchan România a fost aprobată de către Consiliul Concurenței. Astfel, Auchan are undă verde pentru achiziționarea celor 20 de magazine Real.Cea mai importantă […]
  • Extindere pentru Rompetrol în Moldova și Bulgaria Extindere pentru Rompetrol în Moldova și Bulgaria Grupul Rompetrol are în plan continuarea extinderii pe piața din Moldova și Bulgaria. De la începutul acestui an Rompetrol a deschis 12 noi stații, ducând astfel numărul punctelor de alimentare la 114, până […]
  • Carrefour iese cu profit în creștere pe primul semestru Carrefour iese cu profit în creștere pe primul semestru Carrefour a anunțat un profit în creștere: de la 730 milioane de euro la 766 milioane, conform unui comunicat de presă transmis de companie. Potrivit analiștilor, în cazul evoluției bune a Carrefour nu se […]
  • August 2013August 2013 După o perioadă în care multe dintre afacerile autohtone sau străine au înregistrat, în cea mai fericită situație, un profit mic ori au reușit să se mențină pe linia de plutire, mediul de afaceri românesc se […]
  • Casa de Insolvență Transilvania – Afaceri de 7,6 milioane de euro, în 2013Casa de Insolvență Transilvania – Afaceri de 7,6 milioane de euro, în 2013 Casa de Insolvență Transilvania a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 7,6 milioane de euro, în creștere cu 16% față de 2012. În portofoliul CITR au intrat, în 2013, 109 proceduri noi și au fost […]