Topul celor mai de succes femei de afaceri din România

01.03.2014

Femeile din spatele unui business conduc cu eleganță și intuiție o afacere. Michelle Obama, Irene Rosenfeld sau Hillary Clinton sunt doar trei dintre femeile de succes care au demonstrat la nivel mondial faptul că lumea afacerilor nu este una a bărbaților și că un business se poate conduce și cu feminitate, puterea, intuiția și eleganța specifice unei femei.

România este de asemena una dintre țările cu multe femei în poziții de conducere, indiferent de industria luată în considerare. E adevărat, mulți ar spune că cel mai mare procent de manageri este format din cei de sex masculin, dar lucrurile se schimbă odată cu trecerea timpului. Multe sunt doamnele sau domnișoarele care sunt în poziții de conducere ale unor afaceri de succes și au demonstrat tuturor că voința este cea care stă la baza unei vieți împlinite, atât din punct de vedere personal, cât și profesional. Desigur, la toate acestea se adaugă empatie, intuiție și dăruire, calități care sunt specifice, de cele mai multe ori, femeilor manageri.

Pentru că în luna martie sărbătorim femeile din întreaga lume, vă aducem în prim-plan câteva dintre cele mai de succes femei de afaceri din România, cu promisiunea că vom completa topul în viitor.

Primii pași din cariera Ancăi Vlad au fost într-o școală unde preda limba engleză, iar la final de săptămână participa la congrese specializate în medicină pentru a traduce participanților prezentările. În scurt timp, reprezentanții companiilor de medicină au remarcat-o și odată cu primii ani de după Revoluție, Anca Vlad a lansat Fildas, ani mai târziu fiind lansată rețeaua Catena, cele două afaceri fiind acum unele de sute de milioane de euro.

Orice român a auzit de Irina Schrotter, dar nu mulți sunt cei care știu că profesia de bază este cea de medic. În anul 1990, Irina Schrotter a pus bazele casei de modă și unui brand care a devenit acum internațional. Creațiile Irinei sunt acum prezente în zeci de țări din patru continente, fiind în topul alegerilor clienților din cele mai competitive orașe de modă din lume. Cu toate acestea, Irina Schrotter nu a renunțat la investițiile din România, București, Iași sau Timișoara fiind doar câteva dintre orașele unde există magazine cu haine marca designerului.

Ioana Lemnaru este una dintre persoanele de top management din Mercedes-Benz România. Este membru al consiliului director al filialei locale și experiența de peste zece ani din companie, dar și determinarea și încrederea pe care le oferă celor care lucrează alături de ea au dus la strategii puternice, chiar și pe timp de criză, când industria automobilelor a fost una grav afectată pe termen lung.

În urmă cu zeci de ani, Camelia Şucu și soțul ei de la acea vreme Dan Șucu au deschis una dintre cele mai mari afaceri din domeniul mobilei: Mobexpert. În 2006, a lansat programul ”Design Leader“ și un an mai târziu, odată cu separarea de soțul ei, a renunțat la 40% din acţiunile de la Mobexpert în schimbul a 37,5 milioane de euro, achiziționând acţiunile companiei de mobilă premium Class Living. În prezent, Camelia Șucu deține afaceri din domenii diferite, de la agricultură, la design sau nutriție și demonstrează mereu că pasiunea și încrederea sunt cele care contează într-un business.

Puțini sunt românii care nu cunosc brandul Musette. Cristina Bâtlan a reușit să aducă pe marile podiumuri de modă din lume încălțăminte făcută la Huși, iar afacerea sa a pornit acum ani de zile, când avea frageda vârstă de 18 ani. Musette înseamnă acum două colecții de bază și alte două cu un număr mai redus de produse, dar și alte colecții speciale. Acest lucru se traduce printr-o producție anuală (de peste 60.000 de pantofi și genți) ce ajung pe rafturile magazinelor din SUA, Ungaria, Franța, Mongolia sau Luxemburg.

Maria Grapini este unul dintre cei mai cunoscuți politicieni din România. Ceea ce nu știe poate toată lumea este faptul că Maria Grapini este prezentă și în cele mai multe dintre topurile oamenilor de afaceri din țara noastră. Conduce Pasmatex, firma de tradiție din sectorul pasmanterie-țesături înguste, cu un capital privat 100% românesc. De asemenea, Maria Grapini este președintele Federației Patronatelor din Industra Ușoară, Ambasadoare a Antreprenoriatului Feminin din Europa și este implicată în viața politică din țara noastră.

Aneta Bogdan este una dintre persoanele care au reușit să lanseze și să dezvolte susținut și cu încredere conceptul de “brand” în România. Este Managing Partner la Brandient, companie care are birouri în București și Singapore, și care a fost practic, din 2002 de la lansare, compania românească ce a pus bazele consultanței și designului de brand din țara noastră și care a demonstrat tuturor importanţa unei strategii de brand pe termen mediu și lung.

Luchi Georgescu conduce Vincon Vrancea și Meda Prod, afaceri de renume din România. Mulți spun despre Luchi Georgescu că este “doamna vinului românesc” întrucât deține mai bine de 60% din totalul acțiunilor companiei Vincon. Cu toate acestea, Luchi Georgescu dezvoltă și susține afaceri importante în mai multe domenii de activitate, printre care se numără unele în domenii precum industria alimentară, turism și chiar construcții.

I.D. Sarrieri este una dintre cele mai mari companii de lenjerie intimă din lume. Iulia Dobrin este cea care a dezvoltat compania cunoscută pentru calitatea, delicatețea și eleganța produselor. Visul Iuliei Dobrin a fost, încă de pe vremea când era studentă, lansarea unui brand puternic de lenjerie intimă de lux, iar la vârsta de 25 de ani a cumpărat o fabrică din București (care avea deja o experienţă de 55 de ani în producția de lenjerie intimă) pentru a împlini visul său. Din acel moment, lucrurile au cunoscut o continuă dezvoltare, iar acum lenjeria I.D. Sarrieri este purtată de nume sonore, precum Nicole Kidman, Julian Moore, Britney Spears, Cameron Diaz, Charlize Theron sau Halle Berry.

Dacă ar fi să facem o listă completă a femeilor de succes din țara noastră ar fi mult mai lungă, dar ne oprim aici și vom reveni asupra subiectului. Cert este faptul că da, femeile și bărbații au modalități diferite de a conduce un departament sau o companie și niciuna dintre cele două viziuni nu este mai puțin eficientă decât cealaltă.

Citiți și despre:

  • Cum poți motiva angajații pentru a fi mai eficienți?Cum poți motiva angajații pentru a fi mai eficienți? Modalități de stimulare a salariaților, fără a implica majorări salariale. Motivarea și stimularea unui angajat poate să pară, cel puțin la prima vedere, doar probleme de ordin financiar, însă lucrurile nu […]
  • Cum organizezi ședințe constructive?Cum organizezi ședințe constructive? Care sunt pașii care trebuie urmăriți pentru ședințe de lucru eficiente. Una dintre marile probleme ale managerilor din marile corporații este legată de ședințele dese și care, de cele mai multe ori, […]
  • Inovația, “vitamina” afacerilorInovația, “vitamina” afacerilor Creativitatea și schimbările benefice sunt baza creșterii unei afaceri. Auzim despre companii cu vechime de zeci, poate chiar sute de ani, pe piață. Citim poveștile organizațiilor care oferă produse ce par la […]
  • 10 întrebări pentru viitorii antreprenori10 întrebări pentru viitorii antreprenori Test pentru cei care vor să înceapă o afacere: eşti antreprenor, vizionar sau inventator? Dacă v-ați decis ca anul 2014 să fie anul în care să porniți pe cont propriu și să deschideți o afacere în domeniul […]
  • O nouă abordare pentru sistemul sanitarO nouă abordare pentru sistemul sanitar Controalele și neregulile din spitalele de stat din România continuă. Lipsa curățeniei, a medicamentelor, a aparatelor speciale sau a personalului instruit să utilizeze noile aparate ori subfinanțarea sunt […]