Începând din 2016, producătorii agricoli europeni vor beneficia de programe în valoare de 111 milioane de euro pentru a găsi noi piețe și pentru a promova consumul în afara și în interiorul UE. Comisia Europeană a aprobat ieri o nouă politică de promovare, „Enjoy, it’s from Europe”, prin care intenţionează să îi ajute de fermieri să intre sau să-și consolideze poziția pe piețele internaționale.
În plus, politica are drept scop ajutarea consumatorilor europeni să devină mai conștienți de eforturile făcute de producătorii agricoli europeni.
„Producția agroalimentară europeană nu are egal la scară mondială. Exporturile UE, estimate la 110 miliarde de euro, creează locuri de muncă și creștere în zonele rurale din întreaga Europă. Pentru a susține această evoluție pozitivă, am plăcerea de a vă prezenta acest nou regim de promovare, care prevede o anvelopă de 111 milioane de euro destinată căutării de noi oportunități pentru produsele agroalimentare din UE precum și consolidării prezenței noastre pe piețele existente. Sunt bucuros să pot anunța că, în cadrul pachetului de măsuri în valoare de 500 milioane de euro anunțat recent, alocarea a 30 de milioane de euro pentru sectoarele laptelui și cărnii de porc”, a declarat Comisarul European pentru Agricultură, Phil Hogan.
Printre principalele elemente cuprinse în noua politică de promovare se numără o creștere semnificativă a ajutoarelor alocate pentru campaniile de promovare, de la 61 milioane de euro în 2013 până la 200 de milioane de euro în 2019, creșterea ratelor de cofinanțare comparativ cu actualul regim, de la 50% la 70-80% (și chiar până la 85% pentru Grecia și Cipru) şi înființarea unei strategii europene de promovare care va permite ca măsurile de promovare să fie mai concentrate.