Ediţia de primăvară a Târgului de Turism al României îşi deschide mâine porţile la Romexpo. Evenimentul va avea loc între 25 şi 28 februarie 2016 în Pavilioanele C1 – C6 şi se întinde pe o suprafaţă expoziţională de peste 13.800 metri pătaţi.
La Târgul de Turism vor participa în calitate de expozanţi şi co-expozanţi 285 de firme din 15 ţări: Albania, Bulgaria, Croaţia, Egipt, Grecia, Israel, Italia, Moldova, Palestina, Polonia, România, Serbia, Spania, Turcia şi Ungaria.
Romexpo a organizat luni o conferinţă de presă prin care a anunţat deschiderea ediţiei de primăvară a Târgului de Turism al României. La eveniment au participat Mihai Costriş, directorul general al Romexpo, Alin Burcea, prim-vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Dragoş Răducan, vicepreşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), şi Rodica Pencea, secretar general al Organizaţiei Patronale a Turismului Balnear din România (OPTBR).
Mihai Costriş a vorbit despre faptul că Romexpo deschide sezonul expoziţional de primăvară cu Târgul de Turism, acesta fiind locul în care publicul larg va pus în contact cu agentiile de turism, tour-operatorii, organizaţiile şi asociaţiile de turism, administraţiile locale şi regionale. Acesta a mai spus că la Târgul de Turism, ediţia de primăvară, sunt aşteptaţi peste 20.000 de vizitatori.
Alin Burcea, prim-vicepreşedintele ANAT, a anunţat că vizitatorii pot cumpăra vacanţe în Early Booking, valabile în perioada târgului, şi că le sunt oferite numeroase pachete family, pachete pentru seniori, atât pentru vacanţa de Paşte cât şi pentru sezonul estival.
Totodată, Dragoş Răducan, prim-vicepreşedinte FPTR, a afirmat că sunt semnale că turiştii români se vor orienta anul acesta spre destinaţii interne precum litoralul, zonele de SPA şi montane, iar cei străini, după apetenţa pentru petrecerea vacanţelor în mediul rural arătat în ultimul an, îşi vor intensifica cererea pentru oferta pensiunilor agroturistice, care este extrem de variată şi pentru toate gusturile.
În cadrul conferinţei, informaţii despre turismul balnear au fost prezentate de Rodica Pencea, secretar general al OPTBR, care a spus că la aceasta ediţie vor fi prezente mai multe staţiuni cu informaţii şi materiale despre programele lor; de reţinut că majoritatea hotelurilor în care au fost realizate investiţii au baze de wellness moderne, care ajută la diversificarea programelor pentru diferite categorii de clienţi.