Slide

Stiri: Companii

40-50 de lei, bugetul mediu pentru mâncarea comandată la birou sau acasă

13.05.2014

Locuitorii Capitalei comandă cel mai mult și mai des de mâncare acasă și la birou. Aceştia alocă în medie 50 de lei pe o comandă zilnică, în timp ce locuitorii altor oraşe din ţară, precum Cluj, Timişoara şi Iaşi, cheltuie aproximativ 40 lei per comandă, conform unui studiu realizat de foodpanda România, platforma de comenzi de mâncare susținută de Rocket Internet.

În ceea ce priveşte nivelul celor mai scumpe comenzi, tot Bucureștiul este lider. Cea mai mare comandă plasată pe platform online se ridică la 750 lei, aceasta fiind urmată de o altă comandă din Cluj, de 500 lei. În Timișoara, nivelul maxim este de 450 lei, iar în Iași – 230 lei.

Şi obiceiurile de consum diferă

Nu doar sumele alocate pentru comandarea de mâncare acasă sau la birou diferă, ci şi obiceiul de consum și preferințele culinare.

”Observăm diferențe de consum de la o zonă la alta, însă cel mai evident este că bucureștenii comandă de pe foodpanda oarecum din necesitate. Majoritatea sunt tineri, foarte activi, cu un ritm de viață alert, care știu că la birou au nevoie de o masă completă și hrănitoare. Clujenii, timișorenii și ieșenii sunt gurmanzi, le place să descopere bucătării noi și să încerce feluri ce nu se regăsesc  în meniul lor obișnuit”, declară Dan Macarie, Country Manager foodpanda România.

Astfel, în Capitală, majoritatea comenzilor sunt realizate de la birou, în jurul prânzului, între orele 11:30 – 14:00, și constau în meniuri complete cu fel principal – pui sau porc, cu garnitură, salată și desert.

În Cluj, Timișoara și Iași, celelalte orașe în care foodpanda este prezentă, comenzile sunt plasate de cele mai multe ori seara și constau în preparate ce nu se gătesc de obicei acasă, varietăți de finger food, de la aripioare picante cu chispuri, la pui shanghai, pizza sau bucătărie orientală.

70% din comenzile foodpanda sunt în Bucureşti

Capitală este cel mai activ oraș în care foodpanda activează, cu 70% din comenzi. Capitala este urmată de Cluj, cu 14% dintre comenzi, Timișoara cu 10% și Iași – cel mai nou oraș în care foodpanda s-a extins, cu 6% din comenzile totale, însă trebuie ţinut cont de faptul că serviciul de comenzi este disponibil în acest oraş de două săptămâni.

În prezent, foodpanda.ro colaborează cu circa 200 de restaurante din București, Cluj-Napoca, Timișoara și Iași, fiind lider de piață în România pe sectorul platformelor online pentru comenzi de mâncare.