Slide

Stiri: Stiri

5G si Internet of Things

5G și Internet of Things, cele mai importante tehnologii emergente

12.12.2019

5G și Internet of Things. Liderii din domeniul telecomunicațiilor sunt optimiști în ceea ce privește perspectivele transformării digitale. Însă, există o lipsă de sinergie în aplicarea tehnologiilor emergente la nivel de rețea. Aceasta este una dintre concluziile studiului global EY, Accelerarea apariției companiilor inteligente. Cercetarea include o analiză realizată de 27 de lideri din sectorul de telecomunicații cu privire la procesul de transformare digitală din cadrul companiilor lor.

5G și Internet of Things. Cele mai importante tehnologii emergente

5G și internetul lucrurilor (Internet of Things sau IoT) sunt considerate cele mai importante tehnologii emergente. Acestea vor facilita transformarea digitală în următorii cinci ani, potrivit declarațiilor a 69% dintre respondenți, urmate de:

  • automatizare (62%)
  • inteligența artificială (58%)

Companiile de telecomunicații folosesc, cu toate acestea, la ora actuală, tehnologiile digitale cu preponderență în beneficiul clienților, și nu al rețelelor.

5G și Internet of Things. Serviciile de asistență

Aproape jumătate dintre respondenți (48%) afirmă că îmbunătățirea serviciilor de asistență pentru clienți este principalul catalizator pentru adoptarea automatizării. De asemenea, 96% cred că îmbunătățirea experienței clientului este principalul motor în utilizarea analizei de date și a inteligenței artificiale în următorii cinci ani. Numai 44% dintre respondenți consideră că scenariile de utilizare legate de rețea sunt critice în același interval.

5G și Internet of Things. Ce se întâmplă în România?

”În România se vede în prezent o slabă utilizare a tehnologiilor IoT, care ar putea furniza date relevante, contribuind semnificativ la îmbunătățirea serviciilor către clienți și, ca urmare, ar putea aduce beneficii și avantaje competitive furnizorilor. Principalul motiv ar putea fi reticența în adoptarea noilor tehnologii și a investițiilor reduse în infrastructura modernă, de tip Smart City, și în energie verde, cu toate componentele – educație inteligentă, clădiri, transport, utilități inteligente. Este adevărat că toate acestea presupun viziune și planificare pe termen lung, între unu și cinci ani, cu o gândire coerentă a resurselor necesare și cu o relaționare a tuturor părților interesate”, spune Carmen Adamescu, Partener, Asistență în Afaceri, EY România.

5G și Internet of Things. Actuala abordare

Studiul mai arată că actuala abordare față de adoptarea tehnologiilor emergente este în dezacord cu ambițiile pe termen lung ale companiilor din telecomunicații.

76% dintre cei intervievați au declarat că tehnologia informației și rețelele au cele mai mari șanse să beneficieze de pe urma îmbunătățirii capacităților de analiză de date sau inteligență artificială în următorii cinci ani, în ciuda reticenței companiilor de a depăși faza aplicațiilor dedicate clienților. Această disonanță este reflectată de opiniile a aproape jumătate dintre respondenți (46%), care consideră că absența unor planuri pe termen lung este cel mai mare obstacol în calea exploatării automatizării la potențialul său maxim.

5G și Internet of Things. Obstacole

Talentele și abilitățile necorespunzătoare sunt menționate, de asemenea, drept obstacole importante în implementarea analizei de date și a inteligenței artificiale, potrivit unui procent de 67% dintre liderii sectorului intervievați la nivel global. În același timp, o treime dintre aceștia (33%) au menționat calitatea slabă a datelor ca obstacol semnificativ.

Flexibilitate

Este esențial pentru companiile telecom să fie mai curajoase în abordarea transformării digitale și a inovației. Aproape toți respondenții (92%) au recunoscut că trebuie să fie mai flexibili pentru a obține beneficii de pe urma transformării. De asemenea, 81% sunt de acord că ar trebui să adopte o atitudine mai deschisă.

Având în vedere că paleta de tehnologii și procese emergente devine tot mai mare, majoritatea respondenților (88%) consideră că organizația lor are nevoie de o mai bună înțelegere a conceptelor de transformare digitală interconectate.

Citește și Se deschide un nou centru de wellness în București! Unde este situat