Peste jumătate din piaţa de retail din ţara noastră este controlată de patru mari companii, care împreună deţin 60% din întreaga piaţă, arată o analiză realizată recent de ICAP România, raport care urmăreşte evoluţia celor mai importante 11 lanţuri de hipermarketuri şi supermarketuri din România în ultimii trei ani.
Conform raportului, tendinţa generală a pieţei de retail este de creştere constantă de la an la an, în 2014, de exemplu, cifra totală de afaceri a celor 11 companii crescând cu 10%, la 34,6 miliarde de lei.
„Retailul rămâne un domeniu dinamic din punctul de vedere al forţei de muncă. Astfel, numărul de angajaţi al companiilor analizate a crescut cu 33% din decembrie 2012 până în decembrie 2014, la aproape 64.000 de persoane”, conform sursei citate.
Cel mai mare jucător din piaţa locală
Cel mai mare jucător din piaţa locală a supermarketurilor este Kaufland România, cu o cotă de piaţă de 23%, urmat de Carrefour România şi Metro cu 13%, Auchan cu 11%, Selgros şi Mega Image cu 8%, Rewe Romania cu 7%, Profi cu 5%, Romania Hypermarche cu 5%, Billa 4% şi Artima cu 3%.
La jumătatea lui trecut, compania Kaufland raportase cel mai mai mare profit operaţional, de peste 300 de milioane de lei, urmată de Mega Image (peste 40 de milioane de lei) şi de Profi România (peste 26 de milioane de lei).
Unde se află cele mai multe supermaketuri
Cele mai multe supermaketuri şi hipermarketuri se găsesc în macroregiunea Muntenia-Sud (775), iar cele mai puţine în macroregiunea Sud-Vest Oltenia (265).
Mega Image deţine cele mai multe supermarketuri din ţară (482), urmată de Profi (400) şi de Lidl (208).