Slide

Stiri: IT&C

Producţia industrială în ianuarie - iulie 2023

80% dintre oportunitățile digitalizării afacerilor sunt încă neexploatate de companii

13.04.2016

Doar 20% din potențialul generat în 2015 de digitalizare, proces care presupune transformarea afacerilor din orice industrie, concomitent cu crearea unei noi piețe la nivel global, au fost accesate de companiile din sectorul privat, potrivit unui raport Cisco.

Valoarea digitalizării este un indicator care ia în calcul câștigul financiar sau pierderile, având la bază două componente: noi surse de venit sau economii generate de investiții și inovații și schimbul de valori între companii din mai multe industrii, bazat pe modul în care capabilitățile lor digitale le pregătesc pentru a lua din cota de piață a competitorilor.

O concluzie importantă a raportului arată că lideri în domeniul digital, precum Apple, Uber și Tesla sunt mai înclinați spre a capta valoarea pe care o aduc consumatorii finali, aceste companii fiind dispuse să creeze noi modele de business inovative care determină schimbări la nivel de industrii întregi.

De exemplu, retailerii pot îmbunătăți substanțial relația pe care o au cu clienții și pot eficientiza forța de muncă, prin investiții în digitalizarea afacerilor. Iar acest lucru le permite să concureze cu magazinele care își desfășoară activitatea strict online.

Valoarea pe care o generează digitalizarea doar prin oferirea de analize mai detaliate despre procesele de business reprezintă aproximativ 285 de miliarde de dolari. Cu toate acestea, Cisco estimează că industria de retail a accesat în 2015 doar 15% din valoarea potențială.

Strategiile de securitate cibernetică se dovedesc a fi, de asemenea, esențiale în succesul business-ului digital, potrivit studiului realizat de Cisco. Strategiile eficiente pentru securitate cibernetică au potențialul de a genera aproximativ 5,3 mii de miliarde de dolari în sectorul privat în următorii 10 ani. 68% din această valoare este legată de capacitatea firmei de a integra securitatea cibernetică în strategia digitală a companiei pentru a produce inovație și creștere.