În perioada 18-19 noiembrie, BusinessMark a organizat ACCELERATE. Sales Conference, cea de a III-a ediție a evenimentului dedicat specialiștilor în vânzări și business development. În prima zi a conferinţei, Cătălin Stancu, Managing Partner, Sfera Business și Elena Badea, Associate Director, Head of Branding, Marketing and Communication, EY Romania au prezentat concluziile studiului “Provocările unui manager de vânzări”.
Conform raportului, rolul departamentului de vânzări, cel de generator de business, este preluat de manageri, însă 21% consideră că managerul de vânzări este reprezentantul companiei atât în interior cât și în afara acesteia.
”45% dintre respondenți au declarat că au sesizat o oarecare îmbunătățire al oamenilor de vânzări, dar numai 7% au considerat că acest nivel s-a îmbunătățit considerabil. 32% consideră că nivelul de pregătire s-a deteriorat. În 2008-2015 comportamentul de cumpărare a cunoscut o evoluție importantă. 37% dintre respondenți consideră că relația interpersonală este foarte importantă. Clienții respondenților cumpără mai mult bazat pe încredere și parteneriat”, a declarat Cătălin Stancu.
De asemenea, potrivit acestuia, 63% dintre persoanele chestionate consideră că relația vânzător-client a cunoscut o îmbunătățire în ultimii ani.
”Oamenii se plâng de existența prea multor ședințe. Totuși, în sondajul nostru, numai 11% dintre respondenți au considerat că ședințele sunt ”hoți de timp”. 45% au considerat că greșelile în stabilirea corectă a priorităților sunt cele care împiedică angajații să devină mai eficienți. 39% au bifat stresul la această categorie, iar 33% au dat vina pe comunicarea neclară ca fiind un important ”hoț de timp”. Cu toate acestea, mai mult de jumătate dintre cei intervievați petrec cel puțin două ore pe zi în ședințe. Îngrijorător este procentul de 36% al celor care petrec între 2-4 ore”, a explicat reprezentantul Sfera Business.
În acelaşi timp, Elena Badea a subliniat reacția pe care firmele din ţara noastră au avut-o după ce criza economică și-a făcut simțită prezența și la noi.
”Când s-a instalat criza, companiile au ales să acționeze prin tăirea de costuri, Au înțeles ulterior că nu e neapărat cea mai bună soluție. În astfel de situații trebuie facem o analiză și să acționăm acolo unde nu am făcut-o anterior. Răspunsul corect era: la oameni. Sigur că se făceau traininguri și înainte, dar acum trebuie să ne uităm și la abilitățile soft, nu numai la acelea hard. Adică pe lângă competențele profesionale, angajații trebuie să aibă dorința să facă lucruri noi și diferite, să dezvoltea o relație, să le vorbească frumos clienților etc. Dacă facem asta vom stabiliza evoluția pozitivă a companiei”, a afirmat aceasta.