Accesibilitatea este cel mai important factor care influențează alegerea unui centru comercial pentru cumpărături, conform celui mai recent studiu realizat de DTZ Echinox, parte a setului de instrumente DTZ Retail Metrics.
Astfel, conform studiului, accesibilitatea și calitatea produselor sunt cei mai importanți doi factori care influențează alegerea unui centru comercial pentru cumpărături, primul fiind prioritar pentru majoritatea persoanelor.
De asemenea, ofertele și promoțiile, diversitatea serviciilor, opțiunile de divertisment și zona de food court sunt, în această ordine, următoarele criterii. Printre răspunsurile celor chestionaţi au fost menționate sporadic atitudinea vânzătorilor și lipsa aglomerației.
Proprietarii analizează factorii care determină decizia de cumpărare
“Eurostat plasa de curând România în topul creșterilor în ceea ce privește consumul. Această clasare pune presiune pe retailul modern din București, proprietarii de centre comerciale orientându-se către o analiză mai amănunțită a factorilor care determină vizita și decizia de cumpărare într-un centru commercial”, spun reprezentanţii DTZ.
În plus, între grupurile demografice se observă diferențe semnificative de comportament. Astfel, parcarea și gradul de accesibilitate sunt factori esențiali pentru segmentul de vârstă 30-50 de ani, pentru celelalte segmente proximitatea și locația fiind mai puțin importante.
Diversitatea serviciilor este un factor însemnat pentru tineri, importanța acestuia scăzând odată cu înaintarea în vârstă.
Aspecte specifice fiecărei zone
Analiza pe sectoare relevă o serie de aspecte specifice fiecărei zone. În sectoarele 1 și 4, majoritatea cetățenilor sunt foarte atenți la factorul accesibilitate și sunt mai puțin dispuși să se deplaseze în locații cu acces dificil.
În plus, foodcourt-ul are un rol nesemnificativ în alegerea mall-ului pentru locuitorii sectorului 1, în timp ce pentru sectoarele 4, 5și 6 componenta de divertisment are un rol mai important decât în primele trei sectoare.
„Rezultatele studiului arată o orientare către conveniența și facilitatea procesului de cumpărare. Persoanele cu venituri medii și peste medie sunt din ce în ce mai sensibile la timpul necesar pentru a ajunge într-un centru comercial, iar zona de food court și componenta de divertisment, deși dau valoare proiectelor, nu fac diferența pentru optiunea finală. În acest context, proiectele puternice ca dezvoltare, dar cu locații deficitare au de suferit;în schimb proiectele medii au șanse semnificative de succes, dacă au o locație bunăși își adaptează mixul de chiriași la specificul zonei de acoperire”, a spus Sebastian Mahu, Head of Property Management DTZ Echinox.