Activitățile de well-being destinate angajaților au luat amploare, în ultimii ani

21.12.2016

Cu toate că în urmă cu 10 ani termenul de well-being nu era folosit în mediul de business, în ultima perioadă activitățile de well-being desfășurate de către companii pentru angajați au luat amploare și au depășit stadiul de evenimente ”drăguțe” organizate de departamentele de resurse umane.

Pentru a contribui dezvoltării domeniului în România, Dynamic HR a desfășurat în perioada iunie – septembrie 2016 un studiu ce măsoară aspecte importante ale implementării programelor de well-being. Aflat la prima ediție, ideea studiului a fost foarte bine primită în mediul de resurse umane, 186 de companii răspunzând întrebărilor.

Potrivit rezultatelor cercetării, doar 59% din companii oferă programe specifice de well-being, acestea fiind aliniate obiectivelor de business în 53% din companii.

Pe de altă parte, majoritatea companiilor investesc în programe care asigură starea de sănătate a angajatului prin oferirea de servicii medicale (77%).

În plus, studiul mai arată că numai 35% din companii personalizează programele în funcție de criterii de vârstă, sex și departament.

”În ultimii 5 ani am remarcat o creștere majoră a programelor de well-being implementate în organizații, atât din perspectiva conținutului acestora cât și a numărului de companii care implementează. Dacă la primul eveniment Gala Work-Life Balance din anul 2011 companiile prezentau acțiuni timide cum ar fi petreceri cu copiii angajaților, gătit la birou, acum companiile au început să implementeze până la 9 programe anual, unele dintre ele chiar măsoară efectele acestora în starea de bine angajaților. Companiile încep să culeagă rodul acestor programe, subliniind creșteri în rata de retenție a angajaților, în cifra de afaceri, în scăderea numărului de zile de concediu”, a afirmat Simona Nicolaescu, Business Owner Dynamic HR.

 

Citiți și despre: