Constructii

AdePlast, gamă completă de materiale de construcţii

01.07.2014

Afacerea se dezvoltă în trei direcții: termosisteme, vopsele cu adezivi și mortare. AdePlast este una dintre companiile cunoscute de români și nu numai ca oferind produse de calitate, la prețuri corecte. Lansată în 1994 la Oradea, cu denumirea Multistar Prod S.R.L, compania a crescut constant. “Am câștigat încrederea clienților și partenerilor prin calitatea produselor și prețul competitiv. Avem un parteneriat solid cu consumatorii și cu distribuitorii noștri, avem forța celor nouă fabrici, care în acest an vor lucra în plin, avem întreaga echipă AdePlast și avem forța brandului”, ne-a declarat Marcel Bărbuț, CEO AdePlast.

Compania reușește să se dezvolte constant, astfel că anul trecut AdePlast a preluat operețiunile Dufa în România, în luna aprilie a deschis în producție a treia platformă industrială la Roman, iar în mai a deschis fabrica de polistiren de la Oradea. Asta nu este tot, luna august a anului 2013 a reprezentat pentru AdePlast finalizarea fabricii de vopsele și tencuieli decorative de pe platforma industrială Ploiești și, nu în ultimul rând, preluarea operaţiunilor Schomburg România. „În 2013 AdePlast și-a finalizat noua structură a afacerii sub forma a trei parcuri industriale moderne situate în trei regiuni strategice ale țării: Vest (Oradea), Est (Roman) și Sud (Ploiești), după o investiție de peste 20 milioane de euro. Un astfel de gigant industrial are nevoie de o reorganizare, astfel că AdePlast funcționează din 2013 pe noi baze. Afacerea se dezvoltă pe trei direcții: Divizia Termosisteme, Divizia Vopsele și Divizia Adezivi și Mortare. Astfel avem o bună acoperire națională, produsele noastre pot fi livrate rapid și eficient în toate zonele țării, dar și peste graniță! Să avem o bună acoperire națională, să fim aproape de granițe pentru a livra produsele AdePlast în alte țări și să avem capacități mari de producție și o gamă variată de produse și soluții la prețuri competitive este strategia care contribuie la succesul companiei”, este de părere conducerea companiei.

Investiții de peste 22 milioane de euro

Anul 2013 a fost anul cu cea mai mare dezvoltare industrială din istoria companiei, pe baza unui program investițional de peste 22 de milioane de euro, în urma căruia a adăugat în portofoliul său industrial patru noi fabrici, spune Marcel Bărbuț, CEO AdePlast. ”La Roman au fost inaugurate anul trecut o fabrică de mortare uscate și o fabrică de polistiren. Unitățile de la Roman sunt cele mai moderne facilități de producție de polistiren din Europa și deservesc partenerii din zona Moldovei, dar și exporturile către Republica Moldova, Ucraina și țările arabe. La Oradea platforma industrială a AdePlast este finalizată și complet operațională, odată cu inaugurarea fabricii de polistiren în 2013. Platforma de la Oradea este compusă din trei fabrici diferite (mortare uscate, vopsele, polistiren). La Ploiești a fost pusă în funcțiune fabrica de vopsele, una din cele mai moderne din Europa. Din fabrica de la Ploiești, o parte din produsele AdePlast au fost exportate în Bulgaria, Liban și Iordania. Fabrica de vopsea completează platforma industrială de la Ploiești, unde mai există fabrica de mortare uscate și una de polistiren”, ne-a explicat Marcel Bărbuț.

Mai mult decât atât, compania continuă investițiile. “AdePlast continuă procesul de industrializare și, alături de fabrica de vată bazaltică, mai investește pe platforma de la Ploiești. Din martie am pus în funcţiune linia de ambalare pentru lacuri și emailuri ecologice destinate suprafețelor din lemn și metal, printr-un up-grade investițional de circa 450.000 euro, realizat în fabrica de vopsele și tencuieli decorative de la Ploiești. 160.000 de Euro se vor investii într-un upgrade la fabrica de polistiren, care va însemna creșterea cu 50% a capacității de producție, prin includerea linei achiziționate de la Zentyss într-un sistem integrat de producție și prin instalarea unei mașini de ambalat automată”, a adăugat Marcel Bărbuț, CEO AdePlast.

Cea mai modernă fabrică de vată bazaltică

Cel mai important proiect din punct de vedere al valorii investiției, de aproximativ 19,5 milioane de  euro, este construcția, pe platforma industrială AdePlast de lângă Ploiești, a unei fabrici ecologice care va produce vată bazaltică de mare densitate, unică în România. ”Vom crea astfel 115 noi locuri de muncă, iar fabrica va fi cea mai modernă de acest gen. Va fi a două fabrică (mai există doar una singură în lume) care utilizează în procesul tehnologic oxicombustia (materialul combustibil este un amestec de gaz metan și oxigen pur, nu cocsul, care este un material combustibil mult mai poluant)”, ne-a declarat CEO-ul AdePlast.

Produse și vânzări

Compania pune la dispoziția clienților o gamă largă de produse, de la gleturi, vopsele și tencuieli, la mortare, adezivi și polistiren. “În primul trimestru din 2014, Divizia de Vopsele și Tencuieli Decorative și-a majorat vânzările cu peste 150 de procente, față de aceeași perioadă din 2013. Acest lucru a fost posibil pentru că din 2014 suntem prezenți în piață cu o gamă completă de produse. Până la sfârșitul anului trecut, am avut în portofoliu doar produse destinate pereților: vopsele lavabile, tencuieli decorative și produse complementare acestui segment. Acum, portofoliul de produse cu care ne adresăm pieței este unul complet. Cuprinde vopsele, emailuri, grunduri, impregnanți, lacuri, adezivi și alte produse destinate decorării și protecției suprafețelor de lemn și metal. Oferta de vopsele și tencuieli decorative este gândită să răspundă cererii pieței, venită din partea consumatorului final. Ne-am asumat obiectivul de a oferi produsul cu cel mai bun raport calitate/preț pentru fiecare segment de piață, mai ales că acum le acoperim pe toate. Astfel, pentru fiecare segment de piață, noi furnizăm acum o categorie specifică de produse, construcția portofoliului nostru având în vedere segmentarea pe trei niveluri de preț: Sauber (avantaj), Silber (mainstream level) și Aeria (premium level). De la începutul anului trecut am realizat că avem nevoie să accesăm canalele specializate pentru distribuția de vopsele și astfel, în prezent, avem setată o rețea specifică acestui produs”, ne-a declarat Marcel Bărbuț, CEO AdePlast.

O altă divizie care a înregistrat creșteri este cea de termosisteme. Primul trimestru al anului curent a adus pentru AdePlast vânzări în creștere cu 126%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. “Această evoluție se datorează atât investițiilor realizate cât și gamei de produse variate. AdePlast lansează anul acesta programul structurat de termosisteme pe cinci nivele de preţ şi eficienţă. Programul constă în 5 soluții <la cheie>: AdePlast Termo Clasic, Premium, Grafit, Bazalt și Adeplast ETAG 004, optimizate pentru a acoperi toate tipurile de solicitări venite din partea clienților. Cele cinci tipuri de termosistem acoperă toate segmentele de piață în care compania este prezentă, indiferent de bugetul disponibil sau tipul clădirii de izolat. Soluții ce suntem siguri că vor avea succes la nivel național și în țările pe care AdePlast deja există cu alte produse”, a completat Marcel Bărbuț.

Compania a încheiat anul 2013 cu o cifră de afaceri de 253 milioane de lei, în creștere cu 37,36 % față de anul trecut. “În acest prim trimestru din 2014, per total business, am reușit o creștere a vânzărilor cu 65 de procente față de aceeași perioadă a anului trecut. Nu este rău deloc, dar suntem în permanență în competiție cu propriile noastre reușite, care devin automat pentru noi ținte ce trebuie depășite. De aceea suntem acum cu motoarele turate la maxim, în așteptarea perioadei de vârf a sezonului, pentru ca întreg arsenalul nostru de fabrici de pe cele trei platforme industriale să poată funcționa din plin. Pe parcursul anului trecut am dat în folosință patru fabrici noi, care nu au avut încă prilejul de a-și demonstra întreaga forță. Ritmul de creștere al AdePlast este mulţumitor, în condițiile în care unele semnale din economie nu sunt foarte încurajatoare”, spune CEO-ul AdePlast.

Anul curent este anul în care compania își îndreaptă atenția către piețele din afara granițelor României, spun oficialii companiei. Bulgaria, Moldova, Ucraina, Ungaria, Austria, Germania sau Libanul sunt principalele piețe pe care compania le vizează. “Pe plan local am reușit să avem o foarte bună acoperire, în 2014 ne vom orienta și către piețele externe. De la anul fabrica din Oradea va beneficia de un <agreement> European ETAG 04 și vom putea să exportăm cantități mari în Austria și Germania. Acum, în 2014, suntem pregătiți cu toate facilitățile noastre de producție să livrăm către piața românească, dar și către export. Vizăm în continuare, pe lângă piețele devenite deja tradiționale pentru noi, lumea germană a Europei. Vrem ca anul acesta să aducem mai multă valută în România”, ne-a declarat Marcel Bărbuț, CEO AdePlast.

 Estimări

Criza economică și-a pus amprenta pe companiile care activează în domeniul construcțiilor, iar acest lucru încă se resimte, spun oficialii companiei. În plus, datoriile neachitate până acum îngreunează creșterea. “Dacă ne referim strict la domeniul construcțiilor, piața înregistrează blocaje, cauzate de datoriile de anul trecut încă neachitate de către stat firmelor care au executat lucrări publice. Odată ce primăriile își vor achita datoriile, cu siguranță vor începe lucrări noi care vor revigora piața. Pe de altă parte, noi am înregistrat o creștere pe sectorul privat, iar piața home-use a început să se dezmorțească. Acestă evoluție nu este însă suficientă pentru a asigura creșteri consistente în industria noastră”, ne-a declarat Marcel Bărbuț, CEO AdePlast.