Magazinul online Oktal.ro a înregistrat afaceri de 3 milioane de euro în primele nouă luni ale acestui an, cu 30% mai mult faţă de aceeași perioadă a anului trecut. Cu ocazia reducerilor de Black Friday din 2014, dar și a sărbătorilor de iarnă, retailerul estimează, de asemenea, vânzări de aproximativ 3 milioane de euro.
Produsele care au înregistrat cele mai mari vânzări sunt smartphone-urile (70%), tabletele (60%) și televizoarele (30%).
O noutate a primelor trei trimestre din 2014 este aceea că ianuarie a avut un start foarte bun.
“Black Friday și sărbătorile de iarnă de anul trecut au avut continuitate și în noul an, astfel că, în ianuarie, am avut vânzări duble față de aceeași lună din 2013. De asemenea, un lucru neașteptat, observat în primele nouă luni ale anului, are strânsă legătură cu vremea. Obiceiurile de consum s-au schimbat pe perioada verii, din cauza temperaturilor mai scăzute decât în alți ani, iar românii nu au mai cumpărat aparate de aer condiționat sau ventilatoare, ci diverse telefoane și gadget-uri”, a declarat Dan Dumitrescu, general manager Oktal.ro.
Cu toate acestea, noile tendințe nu au afectat vânzările companiei, acestea urcând pe perioada verii cu 10%, comparativ cu 2013.
Potrivit managerului Oktal.ro, toate aceste creșteri reprezintă un indicator al evoluției pieței de comerț online românești, care se dezvoltă de la an la an, dar și unul al nivelului sporit de încredere pe care îl au românii în cumpărăturile online.
Drept urmare, campanii de reduceri precum Black Friday au început să prindă și la publicul românesc, care devine tot mai informat cu privire la ceea ce se întâmplă în retailul online.
Oktal.ro mizează pe vânzări de circa trei milioane de euro cu ocazia Black Friday și a campaniei de reduceri realizată de sărbătorile de iarnă din acest an. Spre comparație, magazinul online a avut, de Black Friday 2013, vânzări de 1,5 milioane de euro.
“Acest sezon de reduceri este unul foarte important pentru noi, pregătirile pentru campaniile de Black Friday și sărbători începând chiar din primăvară. Atunci am inițiat discuțiile cu furnizorii, pentru a ne asigura că reușim să obținem cele mai bune oferte pentru clienții noștri, dar și pentru a fi siguri că vom avea la timp toate produsele și nu vom înregistra întârzieri în livrarea lor”, a încheiat Dan Dumitrescu.