Slide

Stiri: Companii

Digital-web-press-system_©THIMM

Afaceri de 601 de milioane euro pentru THIMM, în 2017

08.05.2018

Grupul THIMM a anunţat că a încheiat anul fiscal 2017 cu o creştere a cifrei de afaceri peste medie, de 5,8%, ajungând la 601 milioane de Euro. A fost depăşit, aşadar, pentru prima oară pragul de 600 de milioane de euro. Numărul angajaţilor a rămas constant: la  finele lui 2017 erau 3.035 de angajaţi în cadrul Grupului THIMM.

Compania a găzduit în total 120 de practicanţi din diferite domenii comerciale şi tehnice, oferind o calificare duală – atât teoretică cât şi practică. Anul de raportare a fost marcat de două mari investiţii: noua fabrică de carton ondulat Holledau şi un utilaj pentru tipar digital.

Noua fabrică de carton ondulat Holledau din Wolnzach, Bavaria, a fost pusă în funcţiune complet în decursul lui 2017. Fabrica, unde se produc ambalaje pentru transport şi ambalaje comerciale din carton ondulat, se numără printre cele mai moderne fabrici de carton ondulat din Europa.

„Construcţia unei fabrici de carton ondulat complet nouă este pentru noi ceva cu totul deosebit, cu atât mai mult cu cât suntem o întreprindere de familie. Este un simbol al strategiei constante de dezvoltare şi al durabilităţii întreprinderii”, a spus Mathias Schliep, preşedintele conducerii Grupului THIMM.

Grupul THIMM a investit, anul trecut,  20,4 milioane euro în plus pentru extinderea şi modernizarea punctelor de producţie existente. Astfel, compania şi-a continuat consecvent strategia de internaţionalizare, intensificându-şi prezenţa pe piaţă prin extinderea fabricilor din Polonia, România şi Cehia și în ţările de desfacere din Europa de Est, aflate în creştere puternică.

Compania trage o concluzie extrem de pozitivă pentru primele luni de la demararea utilajului de preprint digital din Ilsenburg.

„Gradul de acceptare a noii tehnologii de tipar pe piaţă este mare, peste medie. Am realizat astfel deja diverse proiecte pentru clienţi din cele mai diferite domenii“, spune Mathias Schliep.

În plus, prin magazinul online www.kartonara.de Grupul THIMM a iniţiat primul start-up în comerţul electronic şi continuă să se dezvolte în domeniul modelelor de afaceri digitale.

Începând cu luna martie a anului curent, magazinul oferă firmelor mici şi mijlocii, dar şi clienţilor privaţi, ambalaje standardizate din carton ondulat şi accesorii cu un de plus de valoare.

Prin creşterea repetată a afacerilor la 601 milioane de euro (anul precedent: 568 milioane de euro), compania s-a bucurat de succes şi a reuşit din nou să înregistreze o creştere peste medie.

„Cartonul ondulat ca material pentru ambalaje este mai căutat ca niciodată: nu numai că se potriveşte foarte bine pentru transport şi prezentarea eficientă a produselor, dar corespunde şi cerinţelor tot mai severe pentru protecţia mediului”, a mai spus Mathias Schliep.

Rezultatul a fost influenţat de modificările remarcabile de pe piaţa hârtiei şi cartonului ondulat. Creşterea evidentă a necesarului de ambalaje de hârtie a dus la o micşorare a stocurilor de hârtie brută pentru fabricarea cartonului ondulat şi implicit la o creştere de durată a preţurilor acesteia cu până la 27%. În plus, firmele din domeniul cartonului ondulat şi-au putut majora încasările din cauza contractelor de livrare cu termene mai lungi cu clienţii lor, cu numai 1,1% mai mult faţă de anul precedent.

„În ciuda acestei situaţii, am investiţ conştient, cuantificabil şi ne-am asumat că nu vom putea menţine rezultatul la nivelul anului trecut”, a mai spus Mathias Schliep.

Rezultatul operativ EBITDAR a fost de 40,5 milioane euro şi 6,7 % din cifra de afaceri (în anul precedent: 52 milioane Euro). Procentul capitalului propriu a fost de 38,6%, având în continuare o bază solidă. Din cauza investiţiilor puternice, acesta s-a redus însă uşor în comparaţie cu anul precedent (42,2 %).

Pe baza estimărilor pozitive în ceea ce priveşte evoluţia economică a pieţelor de desfacere, respectiv a pieţelor vizate şi a domeniului cartonului ondulat, Grupul THIMM preconizează o creştere semnificativă a cifrei de afaceri în anul 2018, cu aproximativ 11%.

„Evoluţia ulterioară a pieţei hârtiei este una deschisă şi va fi în continuare un factor esenţial pentru afacerea noastră. Particularităţile actuale ale pieţei oferă însă multiple posibilităţi, de care vom profita cât mai mult. În acest scop, va trebui să ne preocupăm intens de cerinţele şi nevoile clienţilor, angajaţilor şi mediului pieţei, precum şi de procesele şi structurile noastre şi să ne dezvoltăm în mod dinamic. Rezultatele pozitive din primul trimestru al anului 2018 confirmă planurile noastre ambiţioase pentru anul curent. Ca întreprindere de familie condusă în spiritul durabilităţii, ne vom continua strategia investiţională şi vom elabora un pachet cuprinzător în valoare de 24 milioane euro pentru toate ramurile activităţii noastre. Suntem convinşi că suntem poziţionaţi bine, astfel încât să înregistrăm succes pe piaţă şi în viitor”, a mai afirmat Mathias Schliep.