Slide

Stiri: Retail

Afacerile din retail ianuarie 2023

Afacerile din retail, în creştere în aprilie 2022

06.06.2022

Afacerile din retail aprilie 2022. Institutul Naţional de Statistică anunţă că în luna aprilie 2022 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut faţă de luna martie 2022, atât ca serie brută cu 3,4%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 0,3%.

Faţă de luna aprilie 2021 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), în luna aprilie 2022, a crescut atât ca serie brută, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 3,7%, fiecare.

În primele patru luni din 2022, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), a crescut faţă de perioada similară din 2021, atât ca serie brută cu 5,0%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 6,9%.

Aprilie 2022 vs. martie 2022

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna aprilie 2022, comparativ cu luna precedentă, a crescut, pe ansamblu, cu 3,4%, datorită creșterilor înregistrate pentru:

  • comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+6,2%),
  • vânzările de produse nealimentare (+4,1%)
  • vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,2%)

Afacerile din retail aprilie 2022. Serie ajustată

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a crescut, pe ansamblu, în luna aprilie 2022, comparativ cu luna precedentă, cu 0,3%, datorită creșterilor înregistrate în:

  • comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+3,6%),
  • vânzările de produse nealimentare (+2,2%)
  • vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,7%).

Aprilie 2022 vs. aprilie 2021

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna aprilie 2022, comparativ cu luna aprilie 2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 3,7%, datorită creșterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+11,4%) şi la vânzările de produse nealimentare (+5,6%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 2,2%.

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna aprilie 2022, comparativ cu luna aprilie 2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 3,7%, datorită creşterilor înregistrate pentru:

  • comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+13,3%)
  • vânzările de produse nealimentare (+5,3%)
  • vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+3,9%)

Primele patru luni din 2022

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în primele patru luni din 2022, comparativ aceeaşi perioadă din 2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 5,0%, datorită creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+10,2%), vânzărilor de produse nealimentare (+6,6%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,6%).

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în perioada ianuarie – aprilie 2022, comparativ cu perioada similară din 2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 6,9%, datorită creşterii înregistrate pentru:

  • comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+10,1%)
  • vânzările de produse nealimentare (+6,7%)
  • vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+4,6%)

Citeşte şi Piaţa de retail. Cele mai importante trenduri