Stiri: Retail

Afacerile din retail ianuarie 2023

Afacerile din retail, în scădere în septembrie 2022

08.11.2022

Afacerile din retail septembrie 2022. Institutul Național de Statistică (INS) a anunțat că în luna septembrie 2022 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut faţă de luna august 2022, atât ca serie brută cu 3,6%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 0,8%.

Faţă de luna septembrie 2021 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), în luna septembrie 2022, a crescut atât ca serie brută cu 2,5%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 3,2%.

În perioada ianuarie – septembrie 2022 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), a crescut faţă de perioada similară din 2021, atât ca serie brută cu 4,5%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 5,6%.

Septembrie 2022 vs. august 2022

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna septembrie 2022, comparativ cu luna precedentă, a scăzut, pe ansamblu, cu 3,6%, ca urmare a scăderilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-8,3%), comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-2,2%) și la vânzările de produse nealimentare (-0,4%).

Afacerile din retail septembrie 2022. Serie ajustată

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a scăzut, pe ansamblu, în luna septembrie 2022, comparativ cu luna precedentă, cu 0,8%, ca urmare a scăderilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-1,6%) şi la vânzările de produse nealimentare (-0,8%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a crescut cu 3,1%.

Septembrie 2022 vs. septembrie 2021

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna septembrie 2022, comparativ cu luna septembrie 2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 2,5%, datorită creșterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+13,6%) şi la vânzările de produse nealimentare (+1,5%).

Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 3,1%.

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna septembrie 2022, comparativ cu luna septembrie 2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 3,2%, datorită creşterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+14,1%) şi la vânzările de produse nealimentare (+1,8%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 0,2%.

Perioada ianuarie – septembrie 2022

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în perioada ianuarie – septembrie 2022, comparativ cu perioada similară din 2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 4,5%, datorită creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+9,1%), vânzărilor de produse nealimentare (+4,5%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,9%).

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în perioada analizată, comparativ cu nivelul din 2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 5,6%, datorită creşterii înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+9,2%), vânzările de produse nealimentare (+4,3%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+3,7%).

Citește și Topul retailerilor din România care oferă cele mai apreciate experiențe digitale