Slide

Stiri: Retail

Afacerile Profi au crescut cu 26%, în 2013

23.06.2014

Cifra de afaceri înregistrată de Profi în 2013 a crescut cu 26%, la 1,456 miliarde lei, rezultatul datorându-se atât permanentei extinderi a rețelei, cât şi avansului volumului de vânzări din magazinele deja existente. Un alt element-cheie care a stat la baza acestui rezultat bun este reprezentat de planificarea atentă a resurselor companiei

“Şi profitul nostru operațional înainte de amortizare a crescut cu 49% față de 2012, chiar dacă mediul economic din România este foarte dificil. Nu este surprinzător deoarece conducerea Profi se concentrează permanent pe îmbunătățirea proceselor operaționale și eficientizarea rețelei, ceea ce acum se vede în indicatori de profitabilitate foarte buni”, a declarat Dumitru Dragomir, Directorul financiar al magazinelor Profi.

În 2013, retailerului a deschis 63 de magazine, iar pentru acest an estimează că va inaugura cel puţin tot atâtea unităţi.

În plus, 2013 a fost anul când s-au făcut investiții importante în sisteme de automatizare și în creșterea nivelului de servicii oferite consumatorilor. Astfel, la Ploiești s-a deschis un al doilea centru logistic pentru a îmbunătăți rutele de aprovizionare din sudul și estul țării, iar lângă București a fost inaugurată o platformă de legume și fructe. De asemenea, compania a continuat înlocuirea vechiului sistem de case de marcat cu unul nou, mai competitiv.

“Una dintre țintele pe care Profi și le-a propus și le-a atins a fost diminuarea pierderilor de stocuri de marfă (perisabilități și lipsuri din gestiune) prin implementarea unui sistem de monitorizare centralizat care a dus la îmbunătățirea controlului în rețeaua de magazine și la reducerea cheltuielilor de securitate”, au explicat reprezentanţii retailerului.

Prin urmare, pentru a mari productivitatea și a face mai plăcută experiență cumpărăturilor, compania și-a reorganizat magazinele din România prin intermediul unui sistem integrat de planograme menit să optimizeze fluxul de stocuri din magazine și să asigure creșterea disponibilității produselor la raft.