AGRICOLA, valori românești recunoscute la nivel internațional

01.05.2016

Firmele grupului activează în domenii diferite din piața agribusinessului. AGRICOLA Internațional Bacău este una dintre companiile de vârf de pe piața agribusinessului din România. Aceasta a apărut în 1992, când un grup de manageri din Bacău a preluat în locație de gestiune 5 întreprinderi cu capital de stat: FNC, AVICOLA, SUINPROD, CARBAC, AICBAC.

În acest mod, s-a constituit un flux integrat de produse, pornind de la furaje și până la livrarea produselor din carne. Iar societățile preluate s-au putut sprijini unele pe altele în perioada de tranziție la economia de piață.

„În 2009, când am fost numit președinte, am operat o schimbare importantă: toate activitățile, pornind de la produs, au fost organizate ca unități de business distincte. Practic, fiecare companie care are în portofoliu un produs de bază, dar și alte activități, a primit toate competențele, de la achiziții de resurse, producție și vânzare, finanțare, contracte de credite și până la bugete și management propriu”, declară Grigore Horoi, Președintele AGRICOLA.

Companiile grupului AGRICOLA și produsele lor

Din grupul de firme AGRICOLA fac parte mai multe societăți, fiecare activând pe domenii diferite din piața agribusinessului. Astfel, AGRICOLA Internațional cuprinde lanțul de produse al cărnii de pasăre (FNC, AVICOLA, Abator, departamentul Vânzări), Operatorul Logistic și serviciile specializate: Marketing, IT, Managementul Calității, Audit Intern, Juridic.

Alte companii sunt SALBAC – cu două fabrici specializate, una de salamuri crud-uscate și una de preparate fiert-afumate – și EUROPROD, care realizează produse tip ready-meals și semipreparate din carne și vegetale. AVICOLA Lumina Constanța a fost achiziționată în 2008 și modernizată până în 2011 printr-o investiție de 4 milioane de euro, pentru a se conforma normelor europene. Aici se desfășoară întreaga activitate de producție a ouălor.

Alături de acestea, din grupul AGRICOLA mai fac parte SUINPROD și AICBAC. Prima este o subsidiară care operează facilitățile de reproducție și îngrășare a porcinelor, având o capacitate de aproximativ 18.000 de capete; cea de-a doua  este specializată în producția de cereale destinate producerii furajelor, care acoperă 7-8% din nevoia anuală a companiei AGRICOLA. Această companie se ocupă și de o fermă de creștere a vitelor pentru lapte, cu o capacitate de 500 de capete, și de o mică fabrică de prelucrare a laptelui.

„Compania mai are în portofoliu activități de trade cu cereale și plante tehnice, culturi de câmp pe aproximativ 900 ha precum și câteva unități de retail rural”, susține președintele grupului. Iar cu depozitarea stocurilor de cereale necesare fabricării nutrețurilor pentru producătorii și traderii care operează în această industrie se ocupă compania COMCEREAL.

Grupul deține, de asemenea, o rețea proprie de magazine, AGRICOLA-MAGAZINE, care a fost externalizată la sfârșitul anului 2013 și numără 35 de unități de retail.

Cele mai de succes produse ale grupului sunt Puiul Fericit AGRICOLA, și Salamul de Sibiu AGRICOLA – care face parte din portofoliul SALBAC.

În martie 2014, Puiul Fericit a fost relansat pe piața locală, fiind crescut tradițional și validat prin sistemul internațional de certificare GC-Mark, care presupune ca puii să fie crescuți minim 56 de zile, hrăniți cu cereale și să trăiască în ferme mici, cu densitate redusă.

Certificarea GC-Mark presupune ca produsul să fie validat conform celor mai înalte norme și criterii de calitate la nivel internațional. Pentru Puiul Fericit, acest certificat a fost adaptat conform specificațiilor produsului, astfel încât sistemul garantează că produsul corespunde revendicărilor de pe etichetă.

Datorită acestei îmbunătățiri, în 5 iunie 2014, Puiul Fericit AGRICOLA a primit 2 stele aurii, calificativul gust remarcabil și dreptul de a purta eticheta marca iTQi vreme de 3 ani, în cadrul celei de-a zecea ediții a ceremoniei de recunoaștere a produselor alimentare și băuturilor, premiate pentru gust de International Taste & Quality Institute (iTQi). Iar în noiembrie 2014, a primit premiul pentru „Cel mai bun produs nou” al anului, grupa producători de carne, acordat de Revista PIAȚA în cadrul Premiilor PIAȚA ale industriei bunurilor de larg consum.

Alte produse ale companiei AGRICOLA sunt: Puiul Familist, Puiul Antistres și Gama Ușor de gătit, care cuprinde Cubulețe din piept de pui, Mușchiuleț din piept de pui, Minișnițele din piept de pui, Piept de pui feliat, Rulouri din piept de pui, produse gata pregătite pentru a fi gătite.

Celălalt produs de succes al grupului, Salamul de Sibiu AGRICOLA, este lider în segment, cu o cotă de piață de aproximativ 52%.

În data de 19 februarie 2016, La Bruxelles a avut loc înregistrarea oficială a denumirii „Salam de Sibiu” ca Indicație Geografică Protejată (IGP), fapt datorat în primul rând succesului de piață a acestui produs românesc valoros. Este al doilea produs românesc protejat la nivelul Uniunii si primul din categoria produse din carne.

„Acest lucru se datorează măiestriei și priceperii inginerilor noștri, dar și faptului că ne respectăm clienții păstrând, indiferent de costuri, calitatea constantă a acestui produs prețios cu care oamenii s-au obișnuit. La toate acestea se adaugă și eforturile de comunicare și de vânzare, care au la bază studii cantitative și calitative ce ne-au ajutat să înțelegem mai bine nevoile și așteptările consumatorilor”, adaugă Grigore Horoi.

Valorile reprezintă baza activității grupului

Cultura organizațională a grupului AGRICOLA se bazează pe următoarele valori: reputație, spiritul de familie, curajul de a inova, pasiunea pentru lucrul bine făcut.

Referitor la reputație, grupul respectă tradițiile și valorile primite de la predecesori și construiesc pentru generațiile viitoare. Conform celei de-a doua valori, este prețuită fiecare persoană, fie consumator, partener sau angajat, fiecare membru fiind important. AGRICOLA este un trend-setter în industrie, având curajul de a inova și a se adapta continuu, punând pasiune în tot ceea ce face.

La AVICOLA Lumina Constanța sunt în derulare două proiecte de dezvoltare a unor produse inovatoare cu finanțare europeană, bazate pe valorile grupului. Primul proiect, oul îmbunătățit natural cu luteină, ajută lupta împotriva degenerescenței maculare, afecțiune oculară, iar cel de-al doilea dezvoltă un sortiment îmbunătățit natural cu antioxidanți, folosit în prevenirea și tratamentul bolilor cardiovasculare, hipertensiunii arteriale, diabetului, artritei și cancerului.

Însă în industrie se investește foarte mult și se câștigă foarte puțin. Exigența crescută a consumatorilor în ceea ce privește calitatea produselor, dezbaterile referitoare la folosirea antibioticelor în procesul de creștere, precum și ideea falsă că în industria zootehnică s-ar folosi hormoni de creștere reprezintă noi provocări pentru producători.

„Investițiile AGRICOLA din ultimii ani au fost orientate spre consolidarea poziției de jucător important în industriile zootehnică și alimentară din România. Am făcut investiții în dezvoltarea și modernizarea capacităților de creștere a puilor, a capacităților pentru găini de ouă pentru consum, am investit în managementul calității, în siguranță alimentară, în consolidarea valorilor brandului AGRICOLA și, semnificativ, în dezvoltarea resurselor umane”, declară președintele AGRICOLA.

Modernizare pentru creșterea productivității

Ultimele investiții s-au realizat în 2015, la fabrica de salamuri crud-uscate și au vizat majorarea capacității de producție. Iar pentru anul curent, grupul a alocat un buget de 650.000 de euro destinați comunicării și 9 milioane de euro pentru modernizarea unor ferme cu un gard de uzură avansat.

„În acest an, este posibil ca procesul de consolidare a pieței să continue, în sensul achizițiilor, iar astfel să reușim să punem și mai mult în valoare brandul AGRICOLA, care este unul dintre cele mai puternice din industrie, conform măsurătorilor companiilor de research”, susține conducerea.

Pe viitor se plănuiește modernizarea halelor din complexul Brad, ajungând la o majorare de 25-30% a capacității de producție a Puiului Fericit. Se dorește, de asemenea, continuarea strategiei de creștere și diferențiere pe piață.

În 2015, AGRICOLA a exportat 13% din producția de carne și 23% din producția de semipreparate, 8% din salamurile crud-uscate și 19,6% din salamurile fiert-afumate. Pentru 2016, grupul intenționează să ducă mai departe cele două produse etalon – Salamul de Sibiu și Puiul Fericit – preconizând o creștere de 5% sau chiar mai mult față de anul trecut.

Performanța economică a companiei în anul 2015 a fost rezultatul unei execuții foarte bune din punct de vedere operațional. Un alt factor important care a ajutat atingerea acestei performanțe este revenirea prețurilor principalelor resurse la niveluri mai rezonabile.

Volumul vânzărilor de carne de pasăre ale companiei AGRICOLA a crescut cu 5% în 2015 față de anul precedent, iar grupul de firme a înregistrat o cifră de afaceri de 655,593 milioane de euro, cu 6% mai mult decât în 2014, menținându-se astfel tendința de creștere din ultimii ani.

 

 

Citiți și despre:

  • Evenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrieEvenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrie Marţi 7 noiembrie, începând cu ora 8.30, are loc evenimentul România Durabilă - AgriBusiness "Contribuţia agriculturii la viitorul model economic românesc", în cadrul Academiei de Studii Economice - Aula […]
  • Bunge, pe primul loc în lume la uleiul îmbuteliatBunge, pe primul loc în lume la uleiul îmbuteliat Compania își consolidează poziţia de lider pe piaţă prin producţia sustenabilă și investiţiile constante. Bunge este una dintre cele mai cunoscute companii, care activează în industria alimentară și […]
  • Zauberer și Belin, ceaiuri cu tradiție oferite de NovaPlusZauberer și Belin, ceaiuri cu tradiție oferite de NovaPlus Piața ceaiurilor din România cunoaște un trend crescător în ultimii ani, în ciuda scăderilor cauzate de criza economică. Istoria ceaiului este una pe care cercetătorii o plasează acum mai bine de 5.000 de […]
  • Bomboniera se mândrește cu produse unice și tehnologii de topBomboniera se mândrește cu produse unice și tehnologii de top Compania este singura care produce în România dropsuri fără zahăr și caramele umplute. Bomboniera este unul dintre cei mai dinamici producători de dulciuri din România. Asta chiar dacă societatea a fost […]
  • DIANA – 25 de ani împreunăDIANA – 25 de ani împreună O gamă variată de produse distribuite prin 40 de magazine.  Înființată în urmă cu 25 de ani, la 30 aprilie 1991, în Râmnicul Vâlcea, DIANA a avut ca activitate, în perioada de debut, comerțul cu amănuntul. […]