AGROSERV MĂRIUȚA, creștere importantă în 2020

01.12.2020

Produsele companiei sunt listate în 2.600 de magazine din majoritatea rețelelor internaționale, precum și în magazine locale și băcănii. AGROSERV MĂRIUȚA, producător de lactate de specialitate 100% românești, a cunoscut o evoluție spectaculoasă în 2019, an în care fabrica a crescut cu 769% față de 2018, ajungând astfel la o cotă de piață vizibilă și continuând procesul de creștere și în 2020. Conform celor mai recente estimări, creșterea fabricii va depăși nivelul de 200%. Între timp, în 2019 ferma a rămas în media anilor anteriori, iar în 2020 a fost afectată pe activitatea de cultură mare datorată secetei.

Momentele s-au succedat rapid, astfel încât s-a ajuns de la situația în care produsele companiei erau prezente în 600 de magazine, la începutul lui 2019, până la situația din momentul de față, în care binecunoscutul brand este listat în 2.600 de magazine din majoritatea rețelelor internaționale, precum și în magazine locale și băcănii.

În momentul de față, produsele AGROSERV MĂRIUȚA sunt listate în 2.600 de magazine din majoritatea rețelelor internaționale, precum și în magazine locale și băcănii

Astfel, AGROSERV MĂRIUȚA a ajuns să aibă o prezență națională, iar în această vară și-a extins activitatea și către export în Italia, Spania, Luxemburg și Germania. Gama „Lăptăria cu caimac” conține în acest moment 15 produse – lapte de la vacă, iaurt natural, iaurt mic, iaurt cu sare, iaurt de 10, lapte bătut, sana, lapte gros, smântână dolofană, smântână proaspătă, lapte condensat, caș zvântat, Miez de brânză, Răsfăț. Ciocolată-n lapte și brânză proaspătă.

O noutate a fost lansarea unei game de produse desert, Răsfăț. Ciocolată-n lapte, care conține ciocolată belgiană de origine unică. Ultimul produs lansat pe piață este iaurt de 10, un iaurt gras cu 10% grăsime, cu gust dulce-acrișor și textura bogată, cremoasă.

În ceea ce privește contribuția la cifra de afaceri a companiei, fabrica va reprezenta anul acesta 60% și ferma 40% .

Investiții în capacitatea de producție

În această iarnă, compania dă startul unui nou proiect de construcție, care are drept obiectiv extinderea capacității de producție pentru brânzeturi și unt, iar în cursul anului viitor va demara contrucția unei stații de spălare-ambalare, care va reprezenta faza 1 a sistemului de recuperarare de ambalaje pe care compania își dorește să îl implementeze.

În ceea ce privește politica de finanțări, AGROSERV MĂRIUȚA a finanțat din credite bancare, dar a realizat în această toamnă și o emisiune de obligațiuni cu BT Capital Partners, sperând ca în decembrie să se listeze la Bursa de Valori București.

„În octombrie am devenit S.A. Utilajele sunt moderne și consumul de energie și apă este unul scăzut per litru de lapte procesat. Toate utilajele sunt la cele mai înalte standarde de calitate internaționale”, ne-a declarat Dl. Adrian Cocan, Manager Fabrică Lăptăria cu Caimac.

Produsele Lăptăria cu Caimac sunt prezente aproape peste tot în marile lanțuri internaționale – de la Mega Image, Carrefour, Profi, la Selgros, Cora, Auchan, Kaufland

Produsele Lăptăria cu Caimac sunt prezente aproape peste tot în marile lanțuri internaționale – de la Mega Image, Carrefour, Profi, la Selgros, Cora, Auchan, Kaufland, dar și în TT Cluj, Timișoara, Constanța, fiind de asemenea recent listate în câteva dintre benzinăriile OMV.

Activitatea de export a companiei în momentul de față este destul de modestă, fiind în faza de explorare, din moment ce pandemia a blocat discuțiile cu International Key Accounts ca urmare a afectării lanțurilor de distribuție. Pentru anul viitor însă, AGROSERV MĂRIUȚA va relua cu siguranță aceste discuții și vizează piețele din UK, Germania și Austria.

Resursa umană și măsurile de adaptare la contextul actual

În momentul de față, compania deține un număr de 200 angajați. Ca urmare a situației actuale, AGROSERV MĂRIUȚA a limitat recrutările, din moment ce a recrutat recent 15 persoane pentru pozițiile disponibile și se apropie de completarea colectivului necesar. Cu toate acestea, există încă poziții disponibile în cadrul companiei, compania fiind interesată de angajarea pe pozițiile de mecanic, tehnician pasteurizator și inginer tehnolog pentru noua linie care se va construi în curând.

AGROSERV MĂRIUȚA a izolat logistica de departamentul de producție, astfel încât să limiteze contactul personalului angajat, pentru un maxim de siguranță

„Căutăm încă un mecanic, un tehnician pasteurizator și un inginer tehnolog, rolul lor fiind mai curând pentru noua investiție pe care o pregătim. În ceea ce privește implementarea măsurilor de siguranță din această perioadă, menționăm că am izolat partea logistică de producție, am separat turele ca să nu existe contact, avem nebulizator care dezinfectează spațiile comune. La departamentul suport se lucrează pe rând și de acasă”, menționează Managerul Fabricii Lăptăria cu Caimac.

Măsuri de protecție a mediului înconjurător

AGROSERV MĂRIUȚA desfășoară multe activități în domeniul protecției mediului înconjurător, implementate de peste 10 ani.

Renunțarea la arătură contribuie la protecția solului și la păstrarea umidității în sol, precum și la scăderea masivă a consumului de combustibil. Lăsarea pe câmp a paielor și a resturilor care devin îngrășământ reduce consumul de combustibil, pentru că dispar costurile de transport ale acestor materiale; folosirea extensivă a bălegarului pe post de îngrășământ scade în consecință îngrășământul de sinteză și emisia de CO2.

În plus, AGROSERV MĂRIUȚA pregătește realizarea unei stații de biogaz, care va reduce masiv impactul de CO2 asupra mediului.

AGROSERV MĂRIUȚA pregătește realizarea unei stații de biogaz, care va reduce masiv impactul de CO2 asupra mediului

În ceea ce privește campaniile de responsabilitate socială, compania s-a focusat asupra asociațiilor de copii, acordând o atenție deosebită acelora care provin din medii defavorizate, dar și proiectelor educaționale.

Chiar dacă, încă de la începutul anului, situația economică a companiei a fost în oarecare măsură afectată în ceea ce privește strategia aleasă și adaptarea la provocările apărute, se poate afirma însă că 2020 este un an de creștere în continuare, sub rezerva impactului pe care l-a avut seceta asupra activității de cultură mare.

„Avem un istoric financiar solid și 21 de ani de experiență în domeniu. Am crescut prin investiții, am crescut extensiv și continuăm să facem asta inclusiv în anul 2020. Pentru viitor investim în dezvoltarea intensivă, în creșterea eficienței, a productivității, dar și prin adăugarea de noi linii de business complementare, care să aibă ca materie primă producția fermei”, a declarat, în încheiere, Dl. Adrian Cocan, Manager Fabrică Lăptăria cu Caimac.

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/laptaria-cu-caimac-produse-100-romanesti-integrale-si-naturale/

 

Citiți și despre: