Distileriile Alexandrion vor produce toată gama de produse alcoolice tradiționale românești. Distileriile Alexandrion au fost fondate de domnul Nawaf Salameh în 1994, produsele companiei, fiind prezente atât în România, cât și peste granițe.“Momentul de început l-a reprezentat achiziționarea unui teren cu minime dotări tehnice în satul Pleașa, comuna Bucov, din județul Prahova. Cu resurse bănești și materiale, ce azi ar putea fi considerate foarte modeste, dar înarmați cu foarte mult entuziasm, într-un timp foarte scurt am trecut la proiectarea și apoi construirea primei noastre fabrici de produse alcoolice. Subliniez faptul că investiția s-a fundamentat exclusiv pe resursele noastre de capital! Direcția pe care am pornit atunci a rămas, practic, neschimbată până azi. Aceasta a fost determinată de intrarea pe o piață internă extrem de dinamică și în plin proces de echilibrare, de calibrare la nevoile unui consum, mai degrabă influențat de inerții și prejudecăți, decât de o concurență loială în termeni de calitate și oportunitate”, ne-a declarat Nawaf Salameh, președintele Alexandrion Grup.
Consumatorii au răspuns mereu pozitiv la propunerile grupului. “Accentul este pus mai cu seamă pe identificarea și utilizarea unor materii prime de o finețe și savoare deosebite, dar și pe o grijă specială pentru acuratețea rețetelor proprii, utilizate inclusiv după vechi metode de distilare și maturare a vinurilor superioare, cum este cazul Vinarsului Brîncoveanu, ce se bucură de o recunoaștere internațională fără egal la nivelul produselor similare românești”, a completat președintele Alexandrion Grup.
Portofoliu
Brandurile Alexandrion sunt recunoscute pentru calitatea oferită clienților. “Nu poți produce în detrimentul calității! Toate au un rost, iar rostul Distileriilor Alexandrion este acela de a se situa în prima linie a luptei pentru înlăturarea falsurilor, falsificărilor și activităților de contrabandă cu produse alcoolice. Rațiunea pentru care lupta noastră pare a avea din ce în ce mai mulți aliați derivă din interesul general de a avea o piață corectă, echilibrată, o concurență loială în raporturile dintre jucători și, mai cu seamă, o deschidere totală față de protecția clienților și confortul acestora. Noile noastre branduri vor susține aceste năzuințe. Spre exemplu, de ce nu am încerca să facem din țuica românească un produs de marcă, cu un debușeu pe o piață internațională adevărată, însemnată ca întindere și diversitate, prin nivelul vânzărilor și regularitatea producției de calitate?”, spune Nawaf Salameh.
Pe o piață în continuă schimbare, Alexandrion oferă produse cu tradiție, cunoscute de pasionați de ani de zile. “Distileriile Alexandrion concurează cu mărci de renume internațional, iar produsele, dintre care aș enumera, foarte rapid, Alexandrion 5 și 7 stele, brandurile de votcă Alexander și Kreskova alături de cele din clasa premium Brîncoveanu XO, VSOP și Saber Afinată și Vișinată, sunt realmente cunoscute pe trei continente. Pe piața internă, suntem lider necontestat pentru produsele spirtoase pe care le producem. Volumul vânzărilor nu poate fi un criteriu absolut în aprecierea unei companii. Cu toate că Distileriile Alexandrion dețin locul întâi pe piața internă la categoria de băuturi menționată anterior, suportul real, fundamentul poziționării sale în ierarhia marilor jucători din acest domeniu, îl constituie calitatea și receptivitatea produselor. Calitatea produselor ne conferă, în mod evident, acest loc”, ne-a declarat Nawaf Salameh, președintele Alexandrion Grup.
Produse românești și export
În ciuda faptului că Distileriile Alexandrion s-au poziționat, încă de la lansare, pe piața internă, multe dintre produsele companiei ajung și peste graniță. “Proiectul nostru cel mai important îl constituie atingerea performanței de a produce toată gama de băuturi cerută pe piața românească, incluzând aici și băuturile tradiționale precum țuica, rachiul, palinca și altele asemenea. Acestui scop îi dedicăm întreaga noastră energie. Nu este vorba de o ambiție, de o gratuitate, ci de necesitatea operării unei schimbări benefice a pieței și atitudinii consumatorului de băuturi alcoolice. Trebuie făcut ceva pentru reînnoirea condițiilor în care se produc și comercializează băuturile alcoolice, astfel încât consumatorul să poată avea deplină încredere în ceea ce se află pe piață și în calitatea produselor ce i se oferă. Avem încă, din păcate, foarte multe probleme legate de contrafaceri, contrabandă și falsificările de băuturi alcoolice. Desigur, partenerii externi ne caută și sunt foarte mulțumiți de colaborarea cu noi menținându-se interesul lor constant pentru brandurile noastre, în special cele din clasa premium, adică Brîncoveanu XO, VSOP, Saber Afinată și Vișinată. Exportăm în mod regulat în 15 țări, cu tradiție și firme concurente puternice. Reușim să ne menținem colaborările și chiar să diversificăm exporturile, inclusiv în condițiile din ultimii ani ce au adus o anumită creștere a exigențelor comerciale determinate de o escaladare a concurenței”, ne-a explicat președintele Alexandrion Grup.
Nawaf Salameh a adăugat că partenerii străini sunt extrem de interesați de produsele tradiționale românești, dar acest lucru este posibil datorită seriozității de care compania a dat dovadă în ceea ce privește exportul.“Pentru moment, nu facem din extinderea activității pe piața externă un deziderat de primă mărime. Dacă vom reuși, în timpul ce-l avem în vedere, să realizăm pe piața românească tot ceea ce ne-am propus, vom rediscuta și proiecta o nouă strategie privind parteneriatele noastre externe. Vom concentra efortul pe piața internă, în continuare, pentru a ne menține poziția de lider și pentru a aduce soluții la ceea ce se întâmplă în această sferă de activitate. Piețele noi, în concepția noastră, pretind investiții însemnate ce vor fi făcute în timp, pe o desfășurare perfect corelată cu realizările noastre din piața românească. Orientările din interior ne vor califica pentru a ne extinde și inițiativele din afara țării și asta nu este o chestiune specifică numai Distileriilor Alexandrion”, a completat Nawaf Salameh.
La nivel local
Conducerea companiei spune că tradiția, inovația, continuitatea și adaptabilitatea la schimbările economice sunt doar câteva dintre valorile care au poziționat Alexandrion pe primul loc în topul producătorilor. „Piața românească a băuturilor alcoolice este dezechilibrată și suferă de pe urma unor fluctuații accentuate de recesiune. Nu există, încă, un cadru de reglementare suficient de puternic pentru a preveni și contracara efectele contrafacerilor, falsificările și activitatea evazionistă prin contrabanda cu alcool. Sunt o mulțime de produse nocive pe piață, din cauza problemelor lor de calitate. Mai devreme sau mai târziu, fără îndoială, ele se răsfrâng asupra sănătății oamenilor. Acest fenomen, insidios și, parcă, voit omis de cei îndreptățiți să acționeze pentru oprirea lui, este foarte grav prin natura complexității consecințelor sale, unele de natură a afecta siguranța națională a țării. Pe de altă parte, statul are foarte mult de pierdut, deoarece încasările din producția reală de băuturi alcoolice și comercializarea ei sunt extrem de nerealiste, de reduse și neclare. Ne aflăm în fașa unui paradox, aparent. Pe piață sunt aduse cantități uriașe de băuturi, dar statul încasează foarte puțin raportat la vânzările reale. Situația este generată de coexistența a două piețe. Una legală, controlată și monitorizată conform reglementărilor în vigoare și una ilicită, întreținută de numeroși întreprinzători privați, ce nu au nici un fel de dificultăți de a aduce pe aceeași piață națională imense cantități de produse contrafăcute, falsificate sau (produse) de contrabandă. Din păcate, consumul se mută pe acest segment de piață necontrolat, viciat de fenomenul contrabandei. Nu aș omite faptul că, în general, în industria alimentară, competitivitatea mai are de suferit și din cauza interesului scăzut pentru educația consumatorilor și apărarea sănătății acestora prin corecta informare privind pericolele la care se expun cei care accesează piața neagră a produselor de contrabandă, contrafăcute și falsificate”, ne-a declarat președintele Alexandrion Grup.
Investiții și planuri de viitor
Cele mai mari investiții ale Alexandrion Grup sunt direcționate spre realizarea de branduri de băuturi tradiționale românești. “Obținerea de resurse destinate acestui scop nu este o întreprindere ușoară și, în plus, nu vă ascund că sunt numeroase și problemele determinate de găsirea specialiștilor și tehnicienilor capabili să susțină funcționarea noilor capacități de producție, unele dintre ele de cea mai recentă fabricație. Concomitent, deoarece deținem o bună experiență în ceea ce privește vinurile de calitate și distilatele de vin, urmează să dezvoltăm producția și comercializarea de vinuri românești și de produse spirtoase de gen vinars, pe direcția de succes deschisă de brandul Brîncoveanu”, ne-a declarat Nawaf Salameh, președintele Alexandrion Grup.