Retail

Alfa Beta

ALFA BETA, cea mai veche rețea de magazine din Constanța

01.01.2022

Compania a listat în magazine peste 12.500 SKU-uri, oferind o sortimentație diversificată, ce provine de la cei mai importanți producători din România și din Europa. ALFA BETA a fost fondată în anul 1991, devenind cu timpul una dintre cele mai importante rețele locale de retail din regiunea de est a României și principala rețea locală de pe litoralul românesc. Atenția acordată clienților pe parcursul celor 30 de ani de existență a făcut ca vânzările să crească de la un an la altul, numărând în acest moment 8 supermarket-uri Alfa Beta.

Orientarea către clienți a determinat managementul să investească într-o carmangerie proprie, pentru a furniza produse proaspete și de calitate superioară și într-un depozit logistic, ca interfață între furnizorii interni și internaționali și rafturile celor 8 supermarketuri, ultimul fiind deschis în luna aprilie 2020.

Din nevoia de a fi cât mai aproape de clienții săi, ALFA BETA dorește să fie prezentă în cele mai reprezentative cartiere ale Constanței.

Din nevoia de a fi cât mai aproape de clienții săi, ALFA BETA dorește să fie prezentă în cele mai reprezentative cartiere ale Constanței

„Extinderea tot mai agresivă a marilor rețele de magazine, dar și sezonalitatea au făcut din piața de retail constănțeană un mediu tot mai dificil pentru comercianții independenți. Cu toate acestea, sunt și retaileri care au trecut proba timpului, ALFA BETA fiind unul dintre puținele exemple care au reușit să supraviețuiască”, ne-a declarat dl. Dan Armeanu, Administratorul ALFA BETA.

ALFA BETA, cea mai veche rețea de magazine din Constanța

De-a lungul timpului, ALFA BETA și-a adjudecat și titlul de cea mai extinsă rețea, operând în acest moment 8 unități comerciale, cea mai recentă deschidere fiind bifată în aprilie 2020. Odată cu această inaugurare, Alfa Beta a mai făcut un pas important în lupta sa cu marile rețele prin dezvoltarea unui concept nou, care pune accentul pe zona de fresh.

„Întotdeauna extinderea a fost pe lista noastră de priorități și suntem tot timpul în căutarea unor noi spații în zone pe care nu le acoperim. Iar aceste ultime deschideri au punctat extinderea către noi zone în care nu eram prezenți pentru businessul ALFA BETA”, continuă Administratorul companiei.

ALFA BETA a mai făcut un pas important în lupta sa cu marile rețele prin dezvoltarea unui concept nou, care pune accentul pe zona de fresh

Pentru atingerea obiectivului de a satisface cele mai exigente cerințe ale clienților, ALFA BETA a listat în magazine peste 12.500 SKU-uri, oferind o sortimentație diversificată, ce provine de la cei mai importanți producători din România și din Europa, dar și de la producători locali  ale căror branduri îndeplinesc standardele de calitate solicitate de clienții magazinelor Alfa Beta.

Strategia de extindere și planurile de consolidare

În prezent, extinderea rețelei de magazine este una dintre prioritățile ALFA BETA, însă ritmul deschiderilor depinde de identificarea unor locații cu potențial, care trebuie să fie disponibile pentru achiziționare, având în vedere că toate magazinele funcționează în spații proprii.

De-a lungul timpului, ALFA BETA a încercat să țină pasul cu tendințele și nevoile clienților, promovând producători români de legume și fructe, produse lactate și alte produse în categoria celor „Fresh”, diversificând astfel sortimentația, fiind cât mai aproape de nevoile acestora.

Având carmangerie proprie, carnea tranșată de porc și de pasăre se livrează zilnic. Colaborând cu producători români, se asigură cele mai exigente cerințe ale clienților, de a le oferi carne proaspătă, de calitate românească. În fiecare broșură ALFA BETA, societatea promovează minimum un produs obținut din carmangeria proprie, la un preț mult mai atrăgător decât orice se găsește pe piață.

De-a lungul timpului, ALFA BETA a încercat să țină pasul cu tendințele și nevoile clienților, promovând producători români de legume și fructe, produse lactate și alte produse în categoria celor „Fresh”

ALFA BETA pune la dispoziția clienților o gamă diversificată de produse din dorința de a acoperi cât mai bine nevoile cumpărătorilor din zonă, mai ales că nu și-a format încă o imagine foarte clară asupra profilului cumpărătorilor fideli. Astfel, ALFA BETA răspunde tendințelor din piață și pune accent pe produsele proaspete, lucru care se reflectă foarte bine la raft.

„Printre produsele fresh, ne referim și la produsele de cofetărie, pe care le achiziționăm de la producători locali, acestea oferind avantajul de a fi mereu proaspete și la prețuri competitive. Spre exemplu, nu am listat carne congelată pentru că avem carmangerie proprie, de unde livrăm zilnic către toate unitățile. Am gândit totodată și un corner cu produse de brutărie, patiserie și cofetărie, în ALFA BETA fiind listate în total peste 10.000 de produse”, detaliază dl. Armeanu.

Preferințele consumatorului român post-pandemie

În perioada post-pandemie, consumatorii s-au focusat pe achiziționarea de produse fresh, alimente de bază, produse pentru igiena corporală, dezinfectanți și produse de curățenie, suplimente alimentare. Datorită contextului pandemic, clientul a dorit să se aprovizioneze din magazinele de proximitate, permițând companiei să își mărească gama de produse.

Totodată, retailerul s-a focusat pe stocarea și livrarea de produse food și non food în depozitul propriu, fapt care i-a permis să facă față cerințelor cantitative ale clienților, evitând astfel discontinuitatea produselor la raft.

„Politica noastră dintotdeauna a fost să reușim să le asigurăm clienților un preț cât mai mic și nu doar la câteva produse, ci la o gamă cât mai variată. Iar acesta este focusul nostru și în viitor, precum și politica pe care se vor axa și următoarele magazine ALFA BETA”, mai precizează reprezentantul retailerului.

Politica de prețuri abordată

ALFA BETA se constituie un partener de încredere pentru furnizori, oferind condiții optime de livrare și depozitare a mărfurilor și condiții avantajoase de plată a furnizorilor, care au permis menținerea unor prețuri competitive, dar și oferirea de promoții și oferte speciale consumatorului final.

Pentru ALFA BETA, anul 2020 s-a încheiat cu creșterea vânzărilor comparativ cu 2019, fapt datorat nevoilor suplimentare de consum ale clienților, dar și unei bune aprovizionări a celor 8 supermarket-uri, listarea de categorii și produse noi, precum și de implicarea partenerilor și a personalului ALFA BETA.

ALFA BETA se constituie un partener de încredere pentru furnizori, oferind condiții optime de livrare și depozitare a mărfurilor, dar și condiții avantajoase de plată a furnizorilor

La capitolul fidelizarea clienților, rețeaua ALFA BETA merge pe câteva direcții clare, care au rezultate. În plus, ALFA BETA are și o revistă promoțională cu apariție lunară, încercând să acopere toate categoriile de produse. Cu toate acestea, reprezentantul companiei afirmă că încearcă însă să fie discreți cu promoțiile pentru că nu își doresc să atragă în magazine doar cumpărători din categoria „vânători de promoții”.

„Un alt aspect important pentru noi este și interacțiunea directă cu clienții – acesta fiind din punctul lor de vedere unul dintre atu-urile pe care comercianții independenți le au în fața marilor jucători. Pe lista planurilor de viitor se află și consolidarea businessului actual, dar și dezvoltarea unor parteneriate noi cu producătorii locali și regionali”, a declarat, în încheiere, dl. Dan Armeanu, administratorul ALFA BETA.

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/mca-comercial-investeste-in-extinderea-retelei-proprii-de-magazine/