Alimente de post care nu ingrasa

Alimente de post care nu îngrașă

10.04.2020

Alimente de post care nu îngrașă. Tot mai mulți dintre noi alegem să ținem post din motive religioase, pentru detoxifierea organismului, vindecarea mai rapidă sau o piele mai sănătoasă. Totuși, dacă renunțăm la carne, ouă și lactate trebuie să fim atenți să nu ne privăm organismul de nutrienții necesari, potrivit SanoVita.

Organismul nostru are nevoie de aproximativ 50g proteină pe zi.

În post, eliminăm produsele de origine animală. Mai exact, este vorba de principalii furnizori de proteine.

Alimente de post care nu îngrașă. Iată câteva dintre cele mai bune alimente pe care le putem consuma pe durata postului!

Fructe şi legume

Campioane la alegerile culinare, atât în perioada postului, cât și în orice zi a anului, fructele și legumele trebuie să se regăsească în meniul tău zilnic. Crude sau preparate termic, acestea îți vor asigura sațietate alături de o mulțime de vitamine și minerale.

Despre fructe și legume se știe că ajută la întărirea sistemului imunitar, la prevenirea bolilor și la încetinirea procesului de îmbătrânire. Pentru a-ți asigura necesarul de proteine în această perioadă, putem alege:

  • ciupercile (4g proteine/ceașcă)
  • sparanghelul (4g proteine/ceașcă)
  • spanacul (5g proteine/ceașcă)

Alimente de post care nu îngrașă. Leguminoase

Cele mai cunoscute tipuri de leguminoase sunt mazărea, fasolea, lintea, năutul și soia. Acestea au un conținut semnificativ de proteine.

Studiile arată că 100g linte conțin 25g proteine, fasolea boabe uscată 23g, iar mazărea 21g.

Beneficiile nu se opresc aici. Leguminoasele contribuie la reglarea colesterolului și la combaterea bolilor.

Alimente de post care nu îngrașă. Cereale integrale

Cerealele integrale conțin toate substanțele nutritive de care cerealele rafinate au fost private.

Vitaminele și mineralele din acestea contribuie eficient la prevenirea bolilor de inimă sau a diabetului.

De asemenea, datorită fibrelor din compoziție și a absorbției lente a acestora, cerealele integrale oferă sațietate pe o perioadă îndelungată de timp și contribuie astfel și la scăderea în greutate.

Consumate cu moderație, nu vei da greș niciodată cu o porție de pâine sau paste făcute 100% din grâu integral, ovăz, orez sau quinoa.

Unt de arahide

Acest produs vegetal este delicios. În plus, are o multime de beneficii.

Untul de arahide ajută:

  • sistemul cardiovascular
  • muşchii
  • oasele
  • memoria.

”Tu alegi câte zile postești pe lună sau pe an. Și tot tu te bucuri, pe lângă un organism mai sănătos și o imunitate excelentă, de putere de concentrare, claritate în decizii, performanță fizică și intelectuală dar și multă energie”, spun reprezentanții SanoVita.

Citește și Măsuri Lidl coronavirus. Anunțul făcut de companie

 

 

Citiți și despre: