Retail

ALTEX

ALTEX, liderul pieței de produse electronice, electrocasnice, IT&C și multimedia din România

01.10.2019

Grupul intenționează să deschidă alte 5-6 magazine în ultimul trimestru al acestui an. ALTEX România a investit constant în dezvoltarea sustenabilă a afacerii în România în cei 28 de ani de la lansare, devenind lider de piață, unul dintre cei mai mari contribuitori la bugetul de stat datorită profitului înregistrat în fiecare an și un angajator strategic, prin cele aproximativ 3.500 de locuri de muncă directe create.

Pornit ca start-up local în anii ‘90, ALTEX România a crescut durabil în sectoare precum retail, real estate, servicii financiare, logistică, distribuție și auto, devenind unul dintre cele mai puternice grupuri de companii românești, cu afaceri de peste 1 miliard de euro anual.

ALTEX este liderul pieței electro-IT din România, dispunând în acest moment de o rețea de peste 120 de magazine la nivel național, două site-uri cu vânzare – www.altex.ro și www.mediagalaxy.ro, dar și de cea mai variată ofertă de produse și cel mai mic preț, garantat prin programul de 2Xdiferența.

Un pas important în strategia de dezvoltare a companiei a fost investiția de peste 37 de milioane de euro în dezvoltarea unui nou centru logistic lângă București, în comuna Dragomirești Vale. Începând din 2019, acest centru asigură internalizarea și eficientizarea serviciilor de depozitare și logistică, aspecte care contribuie la susținerea promisiunii făcută clienților de a oferi cel mai mic preț.

Liderul pieței de produse electronice, electrocasnice, IT&C și multimedia

Pentru a face față provocărilor și schimbărilor din piață, dar și din comportamentul de achiziție și stilul de viață al clienților, ALTEX a adoptat strategia omnichannel încă din 2014. Acest lucru înseamnă o experiență de cumpărare îmbunătățită, în care rolul magazinului clasic e integrat cu platforma online și în același timp regândit pentru a oferi o experiență îmbunătățită cu produsul și consultanță de specialitate.

ALTEX oferă consultanță la alegerea produsului, disponibilitate crescută în magazine și depozite, interacțiune și testare a produsului, livrare până la ușa casei, instalare sau punere în funcțiune, ridicarea produselor vechi – deșeuri, retur rapid, recepție service în magazin, finanțare accesibilă, metode de plată variate și moderne.

Piața actuală de retail electro-IT este modelată de orientarea către client, motiv pentru care ALTEX se concentrează pe o abordare omnichannel și oferă, pe lângă cel mai bun preț, tehnologie de calitate, produse atent alese și servicii relevante pentru clienți

„Împreună cu partenerii noștri, producători și distribuitori, ne preocupăm să punem la dispoziția clienților un sortiment variat, de calitate, pentru a le face viața mai ușoară, mai frumoasă, la cel mai mic preț posibil”, ne-a declarat Raul Filip, Director de Achiziții ALTEX.

În acest sens, oferta de produse care aduce în prim plan cele mai noi tehnologii – trotinete electrice, purificatoare de aer, IoT, wearables, dar și produse complementare – produse pentru copii, cosmetice, auto (consumabile, piese, anvelope), bagaj, grădină, băuturi, cafea – este mereu îmbunătățită.

Viziunea ALTEX

Compania deține în acest moment peste 120 de magazine în toată țara, cu o suprafață totală de peste 150.000 metri pătrați, și investește continuu în instruirea personalului de vânzări prin programul Sales Academy și specializări realizate împreună cu partenerii săi. Indiferent de localizarea magazinelor, suprafețele comerciale disponibile sunt optimizate pentru a asigura accesul la produse reale, din toate gamele puse în vânzare.

Viziunea ALTEX este de a democratiza tehnologia, de a o pune la dispoziția clienților la cel mai mic preț posibil

Conceptul de CENTRU DE SERVICII reunește cele mai importante servicii pentru clienți în același loc – consiliere pentru achiziția optimă a celui mai potrivit produs, soluții rapide de finanțare pe loc, transport produse și chiar service în magazin, serviciu care dă posibilitatea clienților să beneficieze imediat de diagnosticare și, în funcție de problema identificată, de rezolvare sau rezoluție pe loc pentru produsele importante pentru clienți precum telefoane, laptop-uri, televizoare sau electrocasnice mici.

Strategia de viitor ALTEX România

Grupul ALTEX plănuiește să se extindă în continuare cu noi magazine situate în zone ușor accesibile clienților, cu suprafețe generoase în care se poate expune o gamă variată de produse.

„Pentru ultimul trimestru din acest an preconizăm că vom deschide încă 5-6 noi magazine, având în plan să continuăm în acest ritm și în următorii doi ani”, afirmă Edvin Adbulachim, Director Comercial ALTEX.

În plus, ALTEX vine și în sprijinul posesorilor de site-uri și bloguri, dar mai ales a clienților interesați de a face achiziții bazându-se pe recomandări din surse de încredere. Prin programul său de afiliere, ALTEX oferă o modalitate de succes de a capitaliza traficul siteurilor sau blogurilor. Practic, cu ALTEX Afiliere se câștigă de fiecare dată când un vizitator dă click pe unul din instrumentele de promovare și ulterior, în termen de maxim 5 zile, cumpără un produs sau mai multe de pe magazinul online altex.ro sau mediagalaxy.ro. Cei care doresc să devină parteneri în programul de afiliere pot afla mai multe detalii pe https://afiliere.altex.ro/Home/Help?h=help3.

Cele mai bune oferte la creditele de consum și de nevoi personale, credite ipotecare și servicii de asigurări sunt oferite prin CREDEX

CREDEX, companie înființată în anul 2005, parte din grupul ALTEX România, are ca activitate principală intermedierea de credite în rețelele de magazine ALTEX și MEDIA GALAXY din toată țara, venind în întâmpinarea clienților care doresc să se bucure rapid de ofertele din magazine, cu cele mai bune opțiuni pentru creditele de consum și de nevoi personale, credite ipotecare și servicii de asigurări. Prin birourile CREDEX, consultanții caută cea mai bună ofertă la toate băncile partenere și ajută solicitanții să ia cea mai bună decizie, fără niciun comision de intermediere.

Orientată către inovație, CREDEX a susținut achiziția de produse în rate, asigurând clienților ALTEX celebrul ,,credit doar cu buletinul”. Cei peste 1 milion de români care au beneficiat de serviciile CREDEX sunt dovada încrederii și credibilității care au impus CREDEX printre cei mai importanți jucători din piață.

Resursa umană, pilon de creștere sustenabilă

Cei peste 3.350 de angajați reprezintă unul dintre pilonii de creștere sustenabilă a ALTEX România. ALTEX valorizează formarea, atât nivelul de instruire cât și experiența în domeniul fiecărui departament. Specialiștii ALTEX aflați în funcții cheie sunt seniori, însă se atrag continuu și tinere talente, dezvoltarea profesională continuă fiind pentru grupul de companii un atu esențial.

Referindu-se la angajatul ideal, reprezentanții ALTEX afirmă că profilul candidatului ideal va include câteva calități care se potrivesc climatului organizațional

Sunt apreciate perseverența și persoanele care pot să livreze rezultate, să urmărească obiectivele companiei, persoane care trec ușor peste obstacole și nu renunță prea repede. De asemenea, sunt importante calități precum capacitatea de a gestiona proiecte multiple, deschiderea față de nou, față de proiecte provocatoare în care creativitatea și capacitatea de a găsi soluții sunt puse la încercare.

Protejarea mediului, un aspect prioritar

Un aspect foarte important pentru ALTEX, în deschiderea de magazine și în modernizarea celor actuale, este protejarea mediului înconjurător. Această preocupare se traduce prin sisteme noi de iluminare cu LED, cu eficiență energetică sporită, utilizarea unor pompe de căldură cu consum redus de energie și a unei infrastructuri noi de reciclare pentru multiple tipuri de ambalaje.

O altă componentă importantă este aceea de reciclare a deșeurilor electrocasnice, încurajată constant prin programe de buy-back în magazine, rezultatele situând ALTEX în poziția de cel mai mare colector DEEE, realizând anul trecut, conform datelor Ecotic, 22% din cota totală de reciclare DEEE revenită României la nivel european.

Datorită strategiei ALTEX omnichannel, grupul de companii a continuat să investească într-un mod inteligent, oferind excelență în operațiuni și dedicare, astfel încât ALTEX continuă să fie o afacere profitabilă și sustenabilă. Viziunea ALTEX de a pune clientul în centrul deciziilor de dezvoltare a companiei continuă să imprime un ritm accelerat de creștere a afacerii an după an.