Misiunile de consultanță în afaceri, recunoscute la nivel național și internațional într-o competiție de renume. AMCOR Awards este o competiție, organizată de Asociația Consultanților în Management din România, prin care se premiază proiectele de consultanţă în management şi de afaceri, care au reuşit să ridice și să promoveze în mediul de afaceri din România.
Prima etapă a competiției a avut loc anul trecut. “AMCOR Awards înseamnă, pentru companiile care au participat la acest concurs, o evidenţiere a activităţii şi rezultatelor lor atât pe piaţa naţională de consultanţă, cât şi la nivel internaţional, prin participarea la Constantinus European Award. Evenimentul reprezintă o bună oportunitate prin care firmele îşi pot promova cele mai bune misiuni şi prin care îşi pot consolida relaţia cu beneficiarii proiectelor de consultanță. AMCOR Awards este echivalentul recunoaşterii serviciilor de consultanţă prestate cu standarde de calitate înalte, cu accent pe respectarea codului deontologic al profesiei, al comunicării eficiente între client şi consultant şi al metodelor de inovare în domeniul consultanţei în management. Nu în ultimul rând, AMCOR Awards reprezintă un excelent mijloc de comunicare şi relaţionare cu mediul de afaceri pentru companiile care prestează servicii de consultanţă la standarde profesionale şi deţin evaluări de excepţie din partea partenerilor lor de afaceri”, ne-a declarat Teodora Buga, manager comunicare AMCOR.
Companiile de consultanţă, membre AMCOR, sunt stimulate să participe la acest concurs al misiunilor de consultanţă, participarea lor fiind o dovadă a valorilor pe care AMCOR Awards le promovează pe piaţa de consultanţă în management. În plus, cei care participă la competiție vor avea un plus de notorietate pe piaţa de afaceri din România, câştigarea etapei naţionale a competiţiei aduce atât pentru firma de consultanţă, cât şi pentru consultantul în management care a realizat proiectul câştigător, creștere a vizibilității în business și o mai bună poziționare pe piață.
AMCOR Awards stimulează emulația și competivitatea pe criterii profesionale ale comunităţii de consultanţi în management la nivel naţional, în cadrul AMCOR şi la nivel internaţional, în cadrul ICMCI şi FEACO. Mai mult decât atât, participarea la competiție consolidează relaţia dintre client şi consultantul în management, întrucât participarea la AMCOR Awards reprezintă o muncă de echipă, împreună cu clientul pentru care s-a realizat misiunea de consultanţă, acesta fiind inclus în toate etapele concursului, de la completarea documentaţiei pentru AMCOR până la evaluarea finală a proiectului. Nu în ultimul rând, cei care se înscriu în concurs trebuie să știe că cel care va câștiga AMCOR Awards va reprezenta România în etapa internaţională, Constantinus International Award, sau cea europeană, Constantinus European Award şi va candida alături de candidaţi din ţări precum Marea Britanie, China, Norvegia sau Austria pentru marele premiu din domeniu.
Detalii organizatorice
Firmele de consultanță și training în management, membre AMCOR, care vor să participe la AMCOR Awards trebuie să știe că există trei etape distincte ale competiției. “În prima etapă are loc lansarea concursului, care include partea de promovarea în rândul companiilor de consultanţă membre şi în rândul partenerilor media ai AMCOR. În prezent, ne aflăm în această etapă pentru ediţia din acest an. Ulterior, are loc perioada de depunere a dosarelor de candidatură, care se desfăşoară între 1 septembrie şi 1 octombrie 2014. Pentru ca o companie să se înscrie în acest concurs trebuie să îndeplinească o serie de condiţii: să fie membră AMCOR, să deţină minim trei ani de activitate în domeniu, să deţină acordul clientului pentru înscrierea proiectului în concurs, să achite taxa de înscriere în valoare de 100 euro şi să transmită dosarul de candidatură respectând termenul limită. Dosarul de candidatură este alcătuit din fişa de evaluare a proiectului, dovada plăţii de înscriere în concurs, aprobarea clientului de a înscrie proiectul în concurs şi formularul completat prin care participantul este de acord cu regulile concursului. Cea de-a treia etapă este cea de evaluare a proiectelor înscrise în concurs şi care conţine următoarele elemente: alcătuirea listei preliminare, evaluarea proiectului şi interviul via conference call. Evaluarea proiectelor este realizată de către un juriu independent alcătuit din doi consultanţi cu o importantă experienţă în domeniu, dr. ec. ing. Lucian Motiu, dr. ing. Nicolae Costake şi un reprezentant al mediului academic, conferentiar univ. dr. Marian Nastase”, ne-a explicat Teodora Buga.
Ultima etapă de evaluare este cea care desemnează cele mai bune două misiuni de consultanţă înscrise în concurs, fiind nominalizate fie la etapa europeană, Constantinus European Award, organizată de către FEACO, Federaţia Europeană a Asociaţiilor de Consultanţă în Management, fie la etapa internaţională, Constantinus International Award, eveniment organizat de către ICMCI, Consiliul Internaţional al Institutelor de Consultanţă în Management. “În 2013, membrii Juriului AMCOR Awards au nominalizat două misiuni de consultanţă în management care au reprezentat România în cadrul concursului <Constantinus European Award>. Prima misiune de consultanţă a fost realizată de către BDO Business Advisory pentru Comisia Naţională de Prognoză şi priveşte <Îmbunătăţirea capacităţii instituţionale şi formularea de politici macroeconomice în domeniul convergenţei economice cu UE şi Comisia Naţională de Prognoză>. Cea de-a doua misiune nominalizată a fost realizată de către compania Relians Corp care a prestat pentru primăria oraşului Suceava servicii de consultanţă privind elaborarea Planului de Acţiune pentru Energie Durabilă, prioritizarea proiectelor şi întocmirea schiţei de proiect în vederea implementării <Programului de cooperare Elveţian – Român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene Extinse. Aria de concentrare tematică 4, Obiectivul 1> oferindu-i beneficiarului asistenţă tehnică pe parcursul evaluării Planului, până la semnarea contractului de finanţare”, conform declarațiilor Teodorei Buga, manager comunicare AMCOR.
Ediţia din 2013 a fost prima ediție a evenimentului, care s-a ridicat la nivelul așteptărilor organizatorilor. Dintre cele 17 misiuni europene de consultanţă înscrise, opt au fost nominalizate pentru marea finală, dintre care două au fost cele propuse de către Juriul AMCOR Awards.
Criterii de jurizare
Criteriile de jurizare ale AMCOR Awards sunt similare cu cele ale concursului „Constantinus European Award” şi respectiv „Constantinus International Award”, ne-a explicat dr. ec. Ing, Lucian Moțiu, coordonatorul activităţii de Atestare Naţională şi Vicepreşedinte în cadrul AMCOR. Este vorba despre implementarea unor standarde calitative înalte, calitatea relaţiei client-consultant, aplicarea de metode de management inovative, performanţa comercială, puterea strategică a misiunii, beneficiile aduse clientului în comparaţie cu ofertele competitorilor, dimensiunea internaţională, durata misiunii de consultanţă versus costuri, precum şi responsabilitatea socială şi impactul pe termen lung asupra economiei şi societăţii. “Piaţa de consultanţă în management şi afaceri din Romania s-a maturizat, dar ponderea prestărilor de consultanţă în societate nu a ajuns încă la nivelul ţărilor dezvoltate economic. Pe această piaţă acţionează în competiţie un număr tot mai mare de consultanţi români şi din alte ţări. Profesionalismul caracterizat prin competenţă, pregătire continuă, experienţa confirmată şi etica profesională fac diferenţa în prezent pe piaţa românească. Consultanţa românească este recunoscută în organizaţiile reprezentative la nivel european şi mondial”, ne-a declarat dr. ec. Ing, Lucian Moțiu, coordonatorul activităţii de Atestare Naţională şi Vicepreşedinte în cadrul AMCOR.
Din punctul de vedere al participanților
Din experiența competiției de anul trecut, am aflat, de la reprezentanții celor două companii câștigătoare, cum a decurs și ce a însemnat competiția.
Simona Mihaiţă, consultant BDO Business Advisory, spune că premiul primit în cadrul concursului AMCOR Awards este o recunoaştere a efortului depus în implementarea proiectului, dar şi o recunoaștere a rezultatelor deosebite obţinute prin furnizarea unor servicii de calitate şi având sprijinul permanent al clientului.
“Realizările acestui proiect nu ar fi fost posibile fără efortul susținut al unei echipe profesioniste, multidisciplinare şi fără o comunicare eficientă client-consultant. Selecţia naţională ne-a oferit şi posibilitatea de a participa la competiţia europeană Constantinus European Award, care premiază cele mai bune proiecte de consultanţă în management din Europa, dându-ne posibilitatea să ne întâlnim cu reprezentanţi de top ai profesiei şi să ne adaptăm rigorilor unei competiţii profesionale guvernată de reguli cu elemente de noutate pentru noi. Abordarea combinată a tandemului client – consultant a fost o evaluare post – proiect extrem de valoroasă pentru toate părţile, în opinia noastră”, ne-a declarat Simona Mihaiţă, consultant BDO Business Advisory.
Dan Ganciu, manager – partener asociat Relians Corp, este de părere că nominalizarea laConstantinus European Award a proiectului reprezintă recunoașterea europeană a companiei pe care o reprezintă. “Pentru Relians, AMCOR Awards a însemnat recunoaşterea naţională a unei experienţe de peste 14 ani în consultanţă. Nominalizarea la premiul Constantinus European Award mută coordonatele acestei recunoaşteri la nivel european.Îmi place să cred că Premiul AMCOR încununează succesul unei <etape> din dezvoltarea companiei noastre. Principiul excelenţei în consultanţă devine din acest moment o constantă, pentru ca, odata atinsă această ştachetă, ea trebuie menţinută”, ne-a declarat Dan Ganciu, manager – partener asociat Relians Corp.