Povestea de succes de la antreprenoriat, la un brand național. ANA PAN este o companie care nu mai are nevoie de nicio descriere pentru cei mai mulți dintre români. Puțini sunt însă cei care știu că totul a pornit în luna octombrie a anului 1990. La acea vreme Cristiana și George Copos, familie de antreprenori din București, au renunțat la locurile de muncă și au deschis primele cofetării tradiționale din oraș.
Prima unitate a fost inaugurată la câteva străzi de casă și chiar dacă investițiile și unitățile s-au înmulțit de la an la an, valorile companiei au rămas până în zilele noastre la fel. Se lucrează cu ingrediente naturale, iar calitatea este întotdeauna pe primul loc. “Am plecat la drum cu produse tradiționale create de maeștri cofetari angajați de la Capșa și Nestor, cele mai renumite locații de cofetărie în acea perioadă. Încet, încet am extins selecția pentru a satisface și cele mai inovative gusturi, însă am îmbinat modernul cu tradiționalul pentru a crea rețete care îți amintesc de savoarea și gustul prăjiturilor preparate în casă”, ne-a declarat Cătălin Metehău, directorul general ANA PAN.
25 de ani de dezvoltare
De la prima cofetărie și până acum au trecut 25 de ani, iar în prezent există nu mai puțin de 14 magazine gata să satisfacă dorințele clienților vechi sau noi. Astăzi cei care vor să se bucure de produsele ANA PAN se pot îndrepta și spre cele șase Shop-in-Shop Mega Image. Oficialii companiei spun că planurile de viitor presupun extinderea unităților, iar acest lucru depinde în primul rând de descoperirea de spații comerciale în zone speciale, cu potențial mare de trafic.
Unul dintre cele mai importante momente din istoria ANA PAN a fost inaugurarea laboratorului central, din zona Pipera. Acesta a fost deschis în anul 2007 și de atunci, în fiecare dimineață de aici pleacă produsele proaspete create de maeștrii cofetari peste noapte.
Concepte inedite
Anul trecut, odată cu o nouă echipă de management, ANA PAN a lansat ANA Baking Co, un mix creativ de cafenea, patiserie și mini-bistro deschis pe Calea Dorobanți, nr. 134. Aici clienții găsesc produse fresh de patiserie, cofetărie și mâncare pentru fiecare moment al zilei.
Cu o investiție ce s-a ridicat la 150.000 de euro și o muncă de planificare și design care s-a desfășurat pe parcursul a trei ani, clienții fideli ANA PAN și nu numai se pot bucura de un spațiu deschis, luminos și spațios. “Am creat noi echipe de cercetare și dezvoltare ANA PAN pentru a fi mereu inovativi și creatori de gusturi bune. Am introdus principii Kaizen, de eficiență operațională, similare cu cele din industria auto din marile companii Toyota sau Ford. Nu în ultimul rând, dezvoltăm o academie de Excelență în Servicii ANA PAN, pentru a putea oferi cele mai bune și memorabile momente clienților noștri”, a adăugat Cătălin Metehău.
Conceptele inovatoare ANA PAN nu se opresc aici. Anul acesta marchează 25 de ani de la inaugurarea primei cofetării, iar conducerea companiei spune că vara anului 2015 va fi și momentul de lansare pentru un nou concept de shop ANA PAN. Acesta se va concentra pe producția in-shop dar și pe noua gamă de fresh food dezvoltată în colaborare cu Executive Chef Ashlie Dias de la Crowne Plaza și Citronelle.
Echipa a testat zeci de produse de mâncare și la fel de multe de patiserie, cofetărie și gelato pentru a ajunge la aromele și texturile ideale pe care să le ofere celor care vor trece pragul noii unități. „Dorim să împărtășim clienților pasiunea noastră pentru produse sănătoase, de aceea, încă de la început, ANA PAN a mizat pe ingredientele naturale și de sezon pentru a păstra gustul autentic al bunătăților din copilărie. Suntem inovativi, dorind să fim cu un pas înaintea trendurilor din industrie. Un alt diferențiator esențial este dorința fiecărui angajat de a fi cel mai bun pe piață. Suntem atenți cu nevoile fiecărui client și ne pasă imens de cine recrutăm și cum îi dezvoltăm, atât profesional, cât și personal, încercând astfel să oferim cele mai bune și personalizate servicii”, este de părere directorul general ANA PAN.
Suntem inovativi, dorind să fim cu un pas înaintea trendurilor din industrie – Cătălin Metehău, directorul general ANA PAN
300 de produse
Portofoliul ANA PAN cuprinde peste 300 de produse, de la sortimente de pâine specială cu făină franțuzească și diferite amestecuri de semințe, până la produse de patiserie și prăjituri sau ciocolată, după rețete speciale.
Mai mult decât atât, în perioada sărbătorilor tradiționale, în unitățile ANA PAN există 15 rețete de cozonaci și alte patru de pască tradițională. “Produsele preferate de clienții fideli sunt cozonacii și prăjiturile devenite acum clasice, precum savarina, amandina, indiana, cât și bomboanele cu vișine învelite în ciocolată și fondant. Din gama noastră mai nouă, în segmentul de patiserie, plăcinta dobrogeană, quiche-urile sau băscuțele cu brânză sunt populare, iar din brutărie, pâinile cu făini integrale, semințe sau maia au un trend crescător”, declară Cătălin Metehău, directorul general ANA PAN.
Rețete speciale
Succesul produselor ANA PAN este datorat în primul rând materiilor prime folosite. De exemplu, este folosită doar frișcă naturală de la furnizori locali, iar ciocolata utilizată în rețetele pentru prăjituri este una belgiană.
Cele mai multe dintre ingrediente sunt unele procurate local, compania susținând astfel micii antreprenori autohtoni, iar producția este de cele mai multe ori una naturală, canalizată pe detalii. “Rețetele ANA PAN au fost preluate din tradiția românească, cu precădere din zona Ardealului, precum rețetele de cozonaci și patiserie dulce și sărată. În timp, departamentul nostru de cercetare și dezvoltare lucrează să inoveze în domeniul dulcelui, creând numeroase mixuri inedite de mousse-uri, macaroane, sau parfait. Colegii noștri de la brutărie au reînnoit gama de pâine axându-ne pe pâini cu beneficii nutriționale realizate din amestecuri de semințe, făini integrale și maia, cum ar fi Secăroasa, Spic de Grâu sau nou lansata Subțirica, o pâine cu indice glicemic mic”, adaugă Cătălin Metehău.
Tocmai datorită calității produselor, nu doar clienții finali se îndreaptă spre portofoliul de produse ANA PAN, dar și cererea companiilor organizatoare de evenimente este în creștere.
Progres
Anul trecut compania a înregistrat o cifră de afaceri de 14.5 milioane de lei, iar pentru anul curent este bugetată o creștere de peste 17%, care va duce la o cifră de afaceri de 17 milioane de lei.
Cu 25 de ani de experiență și momente dulci împărțite cu clienții fideli, 2015 va marca lansarea unui nou concept de shop ANA PAN, ce se va inaugura vara aceasta în zona Pipera din București. “Lucrăm în continuare la rafinarea gamei de produse pentru a găsi cele mai deosebite și inovative gusturi inspirate de momentele dulci ale copilăriei și de trendurile curente ale pieței. Pentru noi, cei care lucrăm pentru ANA PAN, o firmă românească, este o satisfacție reală să ne dezvoltăm mai departe pe o piață cu o concurență în creștere, atât din partea micilor afaceri locale, cât și a lanțurilor străine. Ne motivează să progresăm și ne bucurăm atunci când clienții noștri observă cum ne-am reinventat în ultimul an”, ne-a declarat Cătălin Metehău, directorul general ANA PAN.