Analiza datelor intr-o companie

Puterea analizei datelor într-o companie

01.03.2020

Analiza datelor într-o companie. Analiza datelor are un rol esențial în luarea deciziilor și ajută organizațiile să ajungă la o funcționare mai eficientă. În viața noastră de zi cu zi, atunci când trebuie să luăm o decizie sau să facem o alegere, ne uităm, în mod involuntar sau nu, la trecutul nostru și la ce rezultate am obținut în situații similare. Pentru a face acest lucru, căutăm prin amintirile noastre exemple de decizii luate sau alegeri făcute pentru ca în prezent să obținem cele mai bune rezultate. Mai exact, acest proces nu este altceva decât o analiză a datelor. Ceea ce este interesant este că putem să abordăm o problemă în acest fel și în scopuri de business.

Analiza datelor într-o companie. Ce este analiza datelor?

Analiza datelor reprezintă un proces de inspecție, transformare și modelare a datelor pe care o companie le deține, cu scopul de a descoperi informații utile care vor susține procesul de luare a deciziilor. Analiza datelor cuprinde tehnici numeroase și este folosită în diverse domenii de business. În prezent, analiza datelor deține un rol esențial în luarea deciziilor într-un mod mai bine documentat și ajută organizațiile să ajungă la o funcționare mai eficientă.

Analiza datelor are un rol esențial în luarea deciziilor și ajută organizațiile să ajungă la o funcționare mai eficientă

Analiza datelor într-o companie. De ce este nevoie de analiza datelor?

Antreprenorii și oamenii de afaceri știu că nu este ușor să dezvolți un business, iar  pentru a-și dezvolta afacerea, uneori tot ce trebuie făcut este să se analizeze datele pe care le dețin.

În cazul în care business-ul pe care îl deții nu crește așa cum ți-ai dori, atunci trebuie să te uiți în trecut, să vezi ce decizii au dus la situația în care te afli și să faci un nou plan pentru a repara greșelile care țin în loc afacerea.

Și în situația în care afacerea este în creștere, analiza datelor este utilă. Motivul este simplu: chiar dacă afacerea crește, cei care o dețin vor să aibă rezultate și mai bune. Prin urmare, și răspunsul la această provocare poate fi găsit tot în analiza datelor.

În plus, analiza datelor este extrem de utilă într-o companie atunci când avem a face cu decizii care includ un grad ridicat de incertitudine sau un risc mare.

Datele colectate și apoi analizate pot ajuta factorii de decizie să diminueze riscul pe care trebuie să și-l asume.

Analiza datelor ajută la identificarea unor tipare sau tendințe care în mod obișnuit nu sunt vizibile

Tipuri de analiză a datelor

Există mai multe tipuri de analiză a datelor. Dintre acestea, vi le prezentăm pe cele mai des întâlnite, întrucât și-au demonstrat eficiența:

  1. Analiza de text

Analiza de text, numită și Data Mining, este o metodă de a descoperi sau extrage un anumit model din date extrem de numeroase și diverse. Aceasta transformă datele brute în informații utile pentru o afacere.

În general, oferă o modalitate de extragere, de examinare a datelor, precum și interpretarea lor.

  1. Analiza statistică

Analiza statistică arată ce s-a întâmplat de fapt într-o companie, prin utilizarea datelor deținute. Analiza statistică include colectarea, analiza, interpretarea, prezentarea și modelarea datelor.

Analiza statistică se poate face pe un set de date sau un eșantion care poate aduce o interpretare diferită asupra situației companiei.

Analiza statistică are două tipuri de metode: analiza descriptivă și cea inferențială. Analiză descriptivă este cea care prezintă media și abaterile de la o situație anume, în timp ce analiza inferențială aduce concluzii diferite din aceleași seturi de date, dacă sunt selectate diferite eșantioane.

Analiza statistică are două tipuri de metode: analiza descriptivă și cea inferențială

  1. Analiza de diagnostic

Analiza de diagnostic arată motivele pentru care s-a obținut un rezultat și nu altul. Mai exact, această analiză răspunde la întrebarea „De ce s-a întâmplat?” prin găsirea cauzei din perspectiva descoperită prin analiza statistică. Această analiză este utilă pentru a identifica tiparele de comportament.

  1. Analiza predictivă

Analiza predictivă arată „Ce este posibil să se întâmple” folosind date anterioare.

Așadar, acest tip de analiză face predicții despre rezultatele viitoare pe baza datelor actuale sau anterioare. Prognoza este însă doar estimativă.

Precizia predicției din analiza datelor poate fi influențată de cât de multe date există și cât de detaliate sunt aceste informații

Analiza datelor într-o companie. Transformarea datelor în informații utile

Așadar, este important să știți că pentru o companie nu este suficient să adune date, ci este nevoie de o analiză și de o interpretare a lor. Mai exact, este vorba despre transformarea acestor date în informații care pot fi folosite în luarea deciziilor. Cantitatea de date pe care o organizație le poate colecta în prezent dintr-o varietate de surse oferă o imagine completă, oferă un mod de a înțelege ce procese funcționează și de a ajuta echipele și managerii să se pregătească pentru ceea ce urmează în viitor. Cu toate acestea, fără a analiza și a înțelege corect datele pe care o companie le deține, tot ce are în spate sunt cifre și numere fără context și fără sens, în cele mai multe cazuri.

Per total, nu există o modalitate corectă de a analiza datele. Acest lucru se poate face în funcție de nevoile companiei și de tipul de date colectate. Așadar, metoda pe care o alegeți trebuie să reflecte întotdeauna ceea ce vă doriți să obțineți.

Analiza datelor vă poate aduce noi perspective de dezvoltare și de optimizare a companiei

Prin urmare, analiza datelor vă poate aduce noi perspective de dezvoltare și de optimizare a companiei. Pentru a realiza acest lucru nu trebuie decât să analizați informațiile pe care le-ați adunat.

Citește și Topul celor mai căutate meserii în 2020

 

 

Citiți și despre:

  • Consiliul consultativ, o reală oportunitate de creștere pentru companiiConsiliul consultativ, o reală oportunitate de creștere pentru companii Rolul consiliului consultativ este de a crea un cadru în care să se ofere consiliere și sfaturi top managementului unei companii. Consiliul consultativ este un organism care emite avize cu caracter […]
  • BusinessMark – 5 ani de organizare de evenimente B2BBusinessMark – 5 ani de organizare de evenimente B2B Compania își lărgește aria de domenii abordate în cadrul evenimentelor intrând pe piețe noi și îmbunătățind două linii secundare de activitate. BusinessMark s-a impus în cei cinci ani de la înființare ca una […]
  • Ce este și cum se implementează change managementulCe este și cum se implementează change managementul Managementul schimbării oferă o serie de tehnici care susțin organizația în procesul schimbării. În mediul de business, schimbarea este constantă și inevitabilă. Dacă va fi prost gestionată, are potențialul […]
  • Pașii necesari în deschiderea unei firmePașii necesari în deschiderea unei firme SRL-ul este forma de organizare întâlnită cel mai des în România. Deschiderea unui firme poate părea de multe ori o misiune dificilă, însă nu trebuie să fiţi descurajaţi. În mod normal, deschiderea unui […]
  • Topul programelor de MBA din RomâniaTopul programelor de MBA din România MBA-ul oferă o perspectivă holistică asupra lumii afacerilor. Un Master of Business Administration, cunoscut în mod obișnuit ca MBA, este un program în urma căruia absolventul capătă o diplomă în business […]