În acest an, antreprenorii mizează pe creșterea locurilor de muncă și a economiei globale, 47% dintre aceştia estimând un avans al numărului de angajați în companiile pe care le conduc. În plus, încrederea antreprenorilor în starea economiei globale este în creștere
“Antreprenorii reprezintă principala sursă de noi locuri de muncă, un procent de 47% dintre aceştia planificând creşterea numărului de angajaţi în acest an”, se arată în studiul EY Global job creation and youth entrepreneurship survey 2015.
Astfel, în timp ce 47% dintre antreprenori se aşteaptă, la nivel global, la creşterea numărului de salariaţi în companiile lor, procentul creşte la 77% în rândul celor care au concurat în cadrul programului EY Entrepreneur Of The Year.
Aceste procente contrastează cu planurile de angajare ale directorilor executivi din marile corporaţii, 29% dintre ei aşteptându-se la crearea de noi locuri de muncă în următorul an.
„Economia globală își revine, dar într-un ritm lent. Antreprenorii pot reprezenta soluția accelerării creșterii economice deoarece continuă să sfideze tendinţele globale, prin gradul mare de încredere în economie şi prin planurile de extindere a numărului de locuri de muncă. Iar studiul nostru arata acest fapt. De aceea, autoritățile ar trebui să lucreze împreună cu antreprenorii pentru a crea ecosistemele adecvate pentru susținerea inițiativei personale și a afacerilor antreprenoriale”, a declarat Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY România.
În plus, antreprenorii sunt optimiști şi în privința direcției economiei. 71% dintre aceştia au încredere în evoluția pieţei interne, iar 66% în evoluția economiei globale, în creștere de la 46%, în studiul din 2014.
Totuşi, există în mod clar diferenţe de percepție. China (95%), India (90%) şi Orientul Mijlociu & Africa de Nord (MENA) (90%) au cea mai mare încredere în economia globală, în timp ce Franţa (52%), Australia (51%) şi Japonia (49%) prezintă cel mai mic grad de încredere.
“Deși optimiști, antreprenorii sunt conștienți de riscurile existente, menționând modificarea condiţiilor pieţei în care activează ca principala ameninţare la adresa afacerilor (31%) şi indicând instabilitatea de la nivel global ca un pericol potenţial la adresa afacerilor lor”, se mai arată în studiu.
Cea mai mare creştere a personalului
Pieţele emergente vor avea cea mai mare creștere de personal, iar cei recrutați din afara pieței interne vor proveni cel mai probabil din MENA (74%), China (68%) şi India (63%).
Raportul arată că tinerii antreprenori sunt mai dispuşi să angajeze personal din afara ţării față de întreprinzătorii maturi, 69% dintre cei cu vârsta sub 35 de ani aşteptându-se să lanseze oferte de muncă la nivel global în anul următor.
Domeniile economice cu cea mai mare probabilitate de a face angajări în afara granițelor, în 2016, sunt energia regenerabilă (75%) şi biotehnologia/industria farmaceutică (74%), în timp ce serviciile profesionale (26%) şi transporturile și turismul (15%) sunt sectoarele în care această probabilitate este cea mai mică.
Tinerii români vor să îşi înceapă o afacere
Tinerii români reflectă tendința existante la nivel global. Astfel, conform studiului Barometrul educației și culturii antreprenoriale, studenții își doresc într-o proporție majoritară (52%) să înceapă o afacere în următorii ani. 86% dintre ei sunt dispuși să își asume riscuri pentru a deveni antreprenori, iar 57% ar prefera să fie antreprenori și nu manageri într-o companie.
“Este de remarcat că, la nivel global, tinerii cu ambiţii antreprenoriale pun cel mai mare preţ pe îndrumările şi sprijinul primit din partea antreprenorilor maturi. Stagiile de practică în companii antreprenoriale şi mentoratul primit din partea antreprenorilor de succes sunt văzute drept cele mai eficiente modalități de învățare și înțelegere a antreprenoriatului (39%)”, conform EY.