Aprilie 2024

În 2024, peisajul rețelelor sociale a devenit mai dinamic ca niciodată, în condițiile în care platformele de acest tip evoluează extrem de rapid. Conform site-ului www.sproutsocial.com, în 2024 există nu mai puțin de 5,17 miliarde de utilizatori ai rețelelor sociale la nivel mondial. Oamenii par să folosească circa 6,7 rețele sociale în fiecare lună, deși timpul pe care îl petrec pe aceste platforme a înregistrat o ușoară scădere, la circa 143 de minute pe zi. Dintre toate rețelele sociale, nu este deloc surprinzător faptul că TikTok-ul înregistrează cea mai impresionantă creștere în perioada 2020-2022.

Dintre aceste platforme însă, LinkedIn se evidențiază ca o platformă preferată de profesioniști și branduri. Vă prezentăm, așadar, câteva date statistice referitoare la LinkedIn, prezentate pe site-ul www.sproutsocial.com.

LinkedIn are o bază impresionantă de utilizatori, de peste 1 miliard de membri în peste 200 de țări. Statele Unite ocupă primul loc în clasament, atunci când luăm în considerare rata de utilizare a acestei platforme, după cum era probabil de așteptat. Audiența din SUA este de peste 200 de milioane de utilizatori.

Conform aceluiași site, există mai mult de 67 de milioane de profiluri de companie create pe LinkedIn. Mai mult, s-ar părea că platforma este preferată de forța de muncă mai tânără, în condițiile în care 60% dintre utilizatori se situează în grupa de vârstă cuprinsă între 25 și 34 de ani.

Conform unui articol publicat pe LinkedIn, s-ar părea că în fiecare secundă două persoane se alătură acestei rețele de socializare. Platforma este extrem de accesibilă, din moment ce este disponibilă în 24 de limbi și se adresează astfel unei audiențe globale.

Mai mult decât un loc ideal pentru a pune bazele unor parteneriate sau pentru conectare cu profesioniștii din domeniu, LinkedIn a devenit și un centru de învățare continuă. Dezvoltarea profesională este facilitată de secțiunea de LinkedIn Learning, care atrage circa 27 de milioane de utilizatori la nivel global, conform site-ului www.teamstage.io. Acest resursă online de formare și dezvoltare online a abilităților și competențelor oferă beneficii forței de muncă, indiferent de industrie, dar și companiilor angajatoare. LinkedIn Learning devine astfel un instrument extrem de util, atât pentru persoanele care doresc să avanseze în carieră, să își dezvolte competențe suplimentare, dar și pentru afacerile care doresc să aibă acces la persoane calificate pentru pozițiile vacante, să recruteze personal, dar și să își creeze o strategie de dezvoltare profesională continuă pentru angajați.

În concluzie, LinkedIn continuă să fie o rețea socială importantă din punctul de vedere al networkingului profesional online și al dezvoltării afacerilor în acest an. Pe măsură ce rețelele sociale continuă să evolueze, ca răspuns la evoluția profesională a fiecăruia dintre noi, dar și la trendurile apărute, adoptarea platformelor de socializare potrivite și implementarea unei strategii devin esențiale pentru afacerile care doresc să rămână în top și să își maximizeze prezența și impactul în domeniul online.