Asigurări 2019

De ce se tem cel mai mult românii?

13.06.2019

Asigurări 2019. Incendiul, dezastrele naturale, îmbolnăvirea și accidentele auto reprezintă principalele riscuri de care sunt îngrijorați românii. Acest lucru reiese din rezultatele primului Barometru UNSAR – IRES „Percepția riscului și cultura asigurărilor din România”.

Asigurări 2019. Riscul de incendiu

“Riscul de incendiu este cel care îi îngrijorează în mare sau în foarte mare măsură pe cei mai mulți dintre participanții la sondaj – 73%, cu precădere pe femei comparativ cu bărbații, pe respondenții de peste 65 de ani comparativ cu cei mai tineri, respectiv pe cei cu studii elementare sau medii. Dezastrele naturale, precum cutremurele, inundațiile sau alunecările de teren sunt îngrijorătoare în mare sau în foarte mare măsură pentru 7 din 10 intervievați; proporții mai ridicate se observă în rândul femeilor, al persoanelor de peste 50 de ani, cu studii elementare sau medii, care locuiesc în Moldova și în mediul rural”, arată Barometrul UNSAR – IRES 2019.

Asigurări 2019. Polițe

Cu toate că sunt îngrijorați de producerea riscurilor, 40% din cei intervievați spun că motivul pentru care nu au încheiat o asigurare este lipsa banilor.

Asigurări 2019. Numai 19% declară că nu au încredere în companiile de asigurări. În plus, 14% spun că nu îi interesează asigurările. Totuși, 41% din cei intervievați au declarat că intenționează să încheie o poliță de asigurare în următoarele 12 luni.

Asigurări 2019. Ce spun reprezentanții UNSAR?

„Ne propunem să realizăm acest studiu în fiecare an, pentru a avea o imagine clară asupra percepției românilor în ceea ce privește asigurările și pentru a ne ajusta strategia în mod corespunzător. Spre exemplu, mai mult de jumătate din participanții la acest studiu au declarat că o mai bună informare i-ar motiva să încheie o asigurare – iar acesta este unul dintre motivele pentru care campaniile de informare și de educație financiară reprezintă una dintre direcțiile strategice ale UNSAR pe termen mediu”, a declarat Adrian MARIN, Președintele UNSAR.

Asigurări 2019.Campania #gatapentruVIAȚĂ

UNSAR a derulat în perioada februarie-martie 2019 o primă campanie de conștientizare privind asigurările de viață, Campania #gatapentruVIAȚĂ. În prezent, se află în derulare prima campanie integrată de comunicare a industriei de asigurări, #OAMENIIdinAsigurări.

Campania își propune să evidențieze beneficiile pe care le aduc cei care lucrează în domeniul asigurărilor societății românești.

“Potrivit Barometrului UNSAR – IRES, 60% dintre români declară că experiența lor cu o companie de asigurări a fost plăcută, iar 44% spun că au încredere în asigurători. Sunt rezultate care ne confirmă convingerea că este în continuare nevoie de eforturi importante de informare și de educație financiară, astfel încât să reușim să demontăm mituri adânc înrădăcinate în societate”, spune Alexandru Ciuncan, Directorul General al UNSAR.

Citește și Daikin România, rezultate bune în anul financiar 2018 – 2019. Ce anunt a facut compania?

 

 

 

 

Citiți și despre: