Atacuri cibernetice 2019. Șase din zece companii au suferit o breșă de securitate informatică în ultimii trei ani. În plus, o treime dintre specialiștii în securitate IT care nu au avut de-a face cu incidente spun că e foarte probabil să fie victime fără să știe asta, arată un studiu global al Bitdefender.
Procentul companiilor care s-au confruntat cu incidente în primele șase luni din 2019 este de un sfert, față de 32% pentru întreg anul trecut.
Atacuri cibernetice 2019. Cea mai slabă verigă
Nu mai puțin de jumătate dintre specialiștii în securitate IT sunt îngrijorați în legătură cu nivelul de pregătire în ansamblu al companiei de a face față unui atac global. Asta vine în condițiile în care 57% spun că tocmai managementul respectă cel mai puțin politica de securitate informatică.
Cel mai des, directorii sunt reticenți la politicile de securitate IT. Aceștia încearcă fie să le întârzie sau să nu le respecte după ce intră în vigoare. Motivul este următorul: ei se consideră exceptați de la reguli.
Cunoștințe de bază de securitate informatică
Studiul mai arată că o treime dintre respondenți au constatat că angajaților din companiile în care lucrează le lipsesc cunoștințe de bază de securitate informatică. De aceea, 49% dintre respondenți spun că duc și acasă grijile legate de iminența unui atac informatic asupra organizației, în mare parte din cauza constrângerilor legate de buget și de personalul calificat.
Atacuri cibernetice 2019. Lipsa resurselor
„Lipsa resurselor este un factor de stres atât de mare încât specialiștii în securitate IT au luat în calcul inclusiv să-și dea demisia. Investițiile insuficiente în securitate sunt principalul obstacol în fața construirii unei posturi mai solide contra atacurilor informatice din ce în ce mai sofisticate. Securitatea slabă e fără îndoială o amenințare importantă pentru orice business”, spune Liviu Arsene, specialist în securitate informatică la Bitdefender.
Atacuri cibernetice 2019. Rapiditate
Rapiditatea cu care atacurile sunt depistate și izolate este un factor cheie în diminuarea proporțiilor unui atac. Însă, unul din trei spune însă că ar avea nevoie de o săptămână sau chiar mai mult pentru a depista un atac informatic avansat. Consecințe ale unei breșe nedepistate pot fi:
- întreruperea activității businessului (43%)
- costurile reputaționale (38%)
- scăderea vânzărilor (37%)
Totuși, îngrijorarea cea mai mare se leagă de pierderea încrederii clienților.
Atacuri cibernetice 2019. ”Breșele pot afecta ireversibil încrederea clientului”
„Breşele pot afecta ireversibil încrederea clientului în bunurile şi serviciile oferite de o companie. Exemplele de cazuri reale de breşe la competitori pot fi un bun instrument de a iniția discuții cu managementul pe tema securităţii informatice şi totodată pentru a justifica cheltuieli suplimentare necesare securizării infrastructurii IT. Directorii de securitate acum pot oferi dovezi concrete managementului că, fără un buget adecvat, e o chestiune de timp până când infrastructura va fi compromisă”, mai spune Liviu Arsene.
Citește și Parteneriat între Deloitte România și FintechOS