audit si consultanta la distanta

Audit și consultanță la distanță: Ce soluții se pot aplica?

22.04.2020

Audit și consultanță financiară. În contextul în care crește numărul măsurilor pentru limitarea efectelor negative ale pandemiei, companiile dar și profesiile își reformulează practicile de operare, consideră Alina Făniță, CEO, PKF Finconta. Distanțarea socială impusă pentru rezolvarea crizei de sănătate a rezultat în propagarea telemuncii și a tehnologiilor care susțin lucrul de acasă. Întrucât tot mai mulți clienți își desfășoară activitatea în acest fel, auditorii sunt și ei obligați să-și actualizeze practicile de lucru prin utilizarea unor soluții tehnologice relevante.

Audit și consultanță la distanță. Digitalizarea auditului

În perspectiva raportării financiare obligatorii, auditorii pot întâmpina dificultăți practice. Este vorba de probleme care cuprind accesarea datelor și documentelor clienților, cât și timpul necesar pentru evaluarea impactului în business a pandemiei.

Prin urmare, devine necesară adoptarea unor platforme tehnologice care să facă posibilă îndeplinirea misiunilor de audit concomitent cu respectarea principiilor distanțării sociale.

”Desigur profesioniștii auditului financiar folosesc deja diferite soluții informatice, numai că acestea permit lucrul de la distanță în anumite limite. De aceea trecerea la următorul nivel în acest sistem de lucru se poate face prin adoptarea de soluții suplimentare care să faciliteze comunicarea între membrii echipei de audit, colectarea de informații, reconcilierea tranzacțiilor, analiza și interpretarea datelor financiare”, spune Alina Făniță, CEO, PKF Finconta.

Audit și consultanță la distanță. Soluții

Conform sursei citate, există soluții simple și soluții complexe. Cele mai simple soluții constau în instrumente care valorifică puterea cunoscutului Excel și care îmbunătățesc calitatea auditului prin descărcarea auditorului de sarcina verificării manuale a rapoartelor financiare.

”Prin automatizarea verificării se obține scăderea timpilor de verificare de la ore la minute. În contextul pademiei, preocupările companiilor vizează capacitatea lor de a-și continua activitatea și evaluarea acestei capacități. Prin soluții de tip add-ins se reduc timpii activităților de verificare și se realocă atenție activităților importante de interacțiune cu clientul”, mai precizează Alina Făniță.

Soluții complexe

Pe de altă parte, există și soluții tehnologice complexe care permit ca anumite etape ale auditului să fie făcute la distanță. Acestea permit răspunsul pozitiv la provocarea realizării misiunilor de audit și prestării serviciilor de consultanță fiscală și asistență în tranzacții de către profesioniști care nu sunt la client, ci lucrează de la domiciliu.

Platformele în cloud pot fi utilizate de companiile de audit ca să extragă informațiile financiare din sistemele contabile ale clientului. De asemenea, aceștia pot să le analizeze utilizând tehnologii specifice. Informația este accesată într-un mod eficient și în condiții de siguranță deplină a datelor. Clienții pot vedea tot procesul de lucru și progresul echipei când aceasta nu este în locație.

”Soluțiile informatice în cloud permit și urcarea de către clienți a datelor din toate tranzacțiile perioadei și punerea lor la dispoziția auditorilor care să analizeze și observe tiparele tranzacțiilor istorice. Sunt puse astfel în evidență abaterile de la tiparele identificate anterior și subliniate pentru analize suplimentare”, consideră sursa citată.

Audit și consultanță la distanță. Fără limitări geografice

Este posibil ca o companie să aibă echipe în toată țara cu care auditorii trebuie să vorbească și să colaboreze. Stabilirea unui program de întâlniri în locații fizice, numai pentru a demara colaborarea, aduce un important cost logistic și timp pierdut.

În mediu online se poate stabili ușor și rapid calendarul de video conferințe la care pot participa toți cei interesați. Deci, colaborarea la distanță are avantaje mari.

Audit și consultanță la distanță. Comunicare promptă

În unele cazuri, anumite etape ale misiunilor de audit trebuie realizate într-un termen scurt. Lucrul de la distanță, inclusiv prin tehnologiile de planificare folosite, permite rearanjarea promptă a calendarelor. O dată realizată revizuirea documentelor se poate programa simplu o conferință video cu echipa clientului în aceeași zi. Astfel se răspunde prompt la orice întrebare.

Echipe multidisciplinare

Multe proiecte necesită o abordare multidisciplinară.

”Lucrând de la distanță se poate selecta ușor cel mai bun mix de experți pentru fiecare sarcină, indiferent de locație. În acest mod clientul primește o echipă cu competențe complexe, cu un singur punct principal de contact, cel al managerului de proiect care coordonează totul”, afirmă Alina Făniță, CEO, PKF Finconta.

Audit și consultanță la distanță. Competență

Prin urmare, lucrul de la distanță atrage o implementare rapidă a soluțiilor de răspuns la aceste condiții generate de pandemie.

”Avem tehnologia necesară pentru ca profesioniștii din audit și consultanță să poată susține companiile cu asistență legată de continuarea activității, modificările cadrului legislativ precum și riscurile cu care se confruntă companiile în prezent. Mai ales în acest context, accesul la date în timp real este crucial pentru ca auditorii și consultanții să vină în mod eficient în întâmpinarea nevoilor clienților”, conform Alinei Făniță.

Audit și consultanță la distanță. Concluzie

Există probabilitatea ca în următorii câțiva ani, anumite părți ale misiunilor de audit să fie realizate cu tehnologii cognitive.

”De fapt profesia de audit explorează, experimentează și avansează spre a utiliza diverse tehnologii cognitive în misiunile de audit. Este puțin probabil să se ajungă la un audit complet automatizat, fără intervenție umană. Dar există un consens că tehnologia aduce o valoare substanțială procesului de audit, pentru toate părțile implicate”, încheie Alina Făniță, CEO, PKF Finconta.

Citește și Suspendarea ratelor OTP Bank. Anunțul făcut de bancă pentru toți clienții care au luat credite

 

 

 

Citiți și despre:

  • Evenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrieEvenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrie Marţi 7 noiembrie, începând cu ora 8.30, are loc evenimentul România Durabilă - AgriBusiness "Contribuţia agriculturii la viitorul model economic românesc", în cadrul Academiei de Studii Economice - Aula […]
  • Idei de mesaje de Sărbători pentru mediul de afaceriIdei de mesaje de Sărbători pentru mediul de afaceri Idei de mesaje de Sărbători pentru mediul de afaceri. În perioada Sărbătorilor de Iarnă nu trebuie să vă neglijaţi nici partenerii de business şi nici angajaţii. Trebuie să le transmiteţi şi acestora, aşa cum […]
  • BVB continuă programul „Fluent în Finanţe”BVB continuă programul „Fluent în Finanţe” Bursa de Valori București (BVB) continuă pentru al patrulea an la rând seria de seminarii „Fluent în Finanțe”, evenimente gratuite de educație financiară care au loc la nivel național și care se adresează […]
  • Care sunt cele mai rentabile francize din RomâniaCare sunt cele mai rentabile francize din România O afacere de la zero sau una cu succes deja garantat? Tinerii, dar și cei care au deja o carieră în companiile mari prezente în țara noastră încep să-și îndrepte din ce în ce mai mult atenția spre […]
  • Biroul de acasă: avantaje și dezavantaje Biroul de acasă: avantaje și dezavantaje Din ce în ce mai multe companii oferă posibilitatea angajaților să lucreze de acasă. Biroul de acasă a devenit deja o soluție viabilă peste granițe. Ideea începe să prindă contur însă și în România, mai ales […]