AUGUST 2019

Aeroportul Internațional Henri Coandă, sau așa cum îl cunosc mulți Aeroportul Otopeni, din București, este cea mai mare poartă de ieșire din țară. Zeci de milioane de oameni trec prin porțile aeroportului an de an, iar dimensiunea acestuia devine din ce în ce mai neîncăpătoare comparativ cu adevăratele nevoi.

Nu sunt mulți cei care știu că istoria aeroportului începe în timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Între anii 1940 și 1944, pe terenul pe care se află acum aeroportul a funcționat o bază militară pentru Germania. Apoi, cu infrastructura existentă, zona a fost utilizată de aviația militară română. Aurel Vlaicu era aeroportul care opera atunci zboruri comerciale, iar creșterea traficului aerian a dus la construirea unui nou aeroport, ceea ce acum cunoaștem drept Aeroprtul Otopeni.

Se discută de ani de zile despre extinderea aeroportului, iar Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti are în prezent un plan serios care stă la baza acestor lucrări. Recent, oficialii au explicat faptul că se vor va instala şase porţi de control automat al paşapoartelor. Este vorba despre numitele Automatic Border Control (ABC), care permit pasagerilor ce dețin paşapoarte biometrice să treacă de contro fără să mai stea faţă în faţă cu un poliţist de frontieră. De asemenea, se discută despre comasarea zonelor de control de frontieră, pentru evitarea situaţiilor în care oamenii se înghesuie la un număr foarte mic de ghişee.

Cele mai importante planuri sunt însă cele referitoare la extinderea dimensiunii Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti.

Conform studiului de fezabilitate, este vorba despre un teren în suprafață totală de 5.804.865 mp. Valoarea totală a investițiilor ce fac parte din „Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internațional Henri Coandă-București” este 4,752 miliarde lei, echivalentul a 1,022 miliarde euro.