Potrivit studiului „European Digital Banking”, realizat de Mastercard în 11 țări europene, 6 din 10 consumatori cred că digitalizarea industriei bancare le face viața mai ușoară și mai sigură. Studiul, realizat în rândul clienților băncilor europene, arată că, de departe, confortul este cel mai reprezentativ avantaj al soluțiilor bancare digitale, urmat de economia de timp (70%) și ușurința utilizării (59%).
La întrebarea ce ar schimba la banca lor actuală, dacă ar putea, principala cerință a clienților intervievați în cadrul studiului Mastercard a fost „confortul”, dorindu-și ca produsele băncii lor să fie „disponibile oriunde și ușor de utilizat” (42%). Al doilea cel mai frecvent răspuns a fost flexibilitatea și serviciul de consultanță non-stop (27%).
De asemenea, studiul mai demonstrează că loialitatea clienților față de banca lor actuală este relativ scăzută: aproape jumătate dintre consumatorii din Europa (49%) declară că vor lua în considerare, la un moment dat, trecerea la o bancă digitală. În Germania, în special, consumatorii dau dovadă de o loialitate scăzută: 27% dintre ei au în plan să-și părăsească banca actuală în următoarele 12 luni, aceasta fiind, de departe, cea mai mare rată din Europa. În același timp, olandezii sunt cei mai loiali clienți. Doar 7% dintre ei susțin că iau în considerare să își schimbe banca, iar 52% doresc să rămână la instituția bancară la care sunt.
În plus, consumatorii europeni consideră că procesul de digitalizare în sectorul financiar va afecta sucursalele băncilor. Două treimi cred că sucursalele instituțiilor bancare vor continua să existe și în următorii zece ani, dar numărul lor va scădea, în timp ce 6% sunt convinși că acestea vor înceta să mai existe în decurs de zece ani.
Mastercard, principalul partener al băncilor digitalizate din Europa
Procesul de digitalizare în sectorul financiar se bazează pe parteneriate, rezultat confirmat și de consumatorii europeni în studiul despre Digital Banking. Pentru mai mult de 75% dintre respondenți, Mastercard este partenerul potrivit pentru bănci. Astfel că, astăzi, Mastercard este un factor și un partener-cheie în furnizarea soluțiilor digitale, lucrând cu peste 30 de noi bănci digitalizate din întreaga Europă.
În calitate de lider global în domeniul tehnologiilor de plată, compania Mastercard își ajută toți partenerii să dezvolte soluții orientate către client, convenabile și sigure pentru ziua de azi și pentru cea de mâine.
Prin furnizarea de know-how tehnologic, a unei infrastructuri globale, a unor produse și a unei rețele la nivel mondial către instituțiile financiare, Mastercard se află în cea mai bună poziție pentru a susține toate băncile și Fintech-urile, fie noi, fie consacrate; toți jucătorii trebuie să navigheze către transformarea digitală a industriei.
Javier Perez, Președinte, Mastercard Europe, a declarat: „În calitate de companie de tehnologie care operează în industria plăților, am fost concentrați mult timp pe stimularea inovației, atât ca viteză, cât și ca mărime. Este important să nu inovăm de dragul inovației, ci, în schimb, să înțelegem de ce anume au nevoie partenerii noștri și clienții lor ca să continue să folosească plățile digitale pe toate dispozitivele noi. Potrivit acestui studiu, consumatorii vor soluții ușoare și sigure pentru nevoile lor bancare și sunt deschiși către produsele digitale, dacă acestea le îmbunătățesc experiența. Noi îmbrățișăm această schimbare și suntem mândri să fim partenerul ales pentru segmentul european al noilor bănci prin soluțiile noastre ce permit siguranță și securitate, continuând să ne asigurăm că instituțiile consacrate continuă să construiască cele mai bune instrumente din clasa lor, într-un peisaj din ce în ce mai digitalizat”.