Compania a efectuat investiții pentru dezvoltarea capacității de producție și creșterea calității de imprimare a ambalajelor la standarde internaționale. Compania Barleta, rodul unei afaceri sută la sută românești, s-a impus pe parcursul celor peste 20 de ani existență caliderul pieței de ambalaje de hârtie din Europa de Sud-Est. Firma băcăuană este recunoscută ca unul dintre cei mai mari producători de ambalaje din hartie-pungi, saci și sacoșe, acest sector industrial dezvoltându-se și diversificându-se în timp. Producția, în care s-au investit peste șase milioane de euro, și-a mărit portofoliul, satisfăcând acum cereri din sectoare precum HORECA, morărit-panificație, fast-food, nutrețuri, încălțăminte, construcții sau sectorul farmaceutic.
Investițiile efectuate în ultimii ani au ajutat la creșterea capacității de producție, ridicând calitatea produselor la standarde internaționale. Inovarea și tehnologizarea au reprezentat anul trecut un obiectiv important în strategia de dezvoltare a firmei care, la finalul anului 2017, a efectuat una dintre cele mai importante investiții pentru procesul de producție – achiziționarea unei linii de tipărit flexo în 8 culori, de ultimă generație, ce a contribuit la mărirea considerabilă a capacității de producție, dar și a calității și vitezei de reacție. Ultimii 3 ani au fost reprezentativi pentru dezvoltarea Barleta, investițiile în procesul de producție fiind prioritare, ceea ce a adus după sine și o creștere a cifrei de afaceri.
„Cu ajutorul unei echipe solide și experimentate am reușit, iată, în ultimii ani, să îndeplinim obiectivele propuse și anume, dezvoltarea producției și eficientizarea proceselor prin investiții performante, și anume o îmbunătățire continuă a gândirii pentru o nouă etapă în dezvoltarea firmei, etapă pe care vrem să o continuăm și în următorii ani”, ne-a declarat domnul inginer Florin Adrian Dimofte, marketing manager al SC Barleta SRL.
Dacă în anul 2017 domeniul de activitate al companiei a rămas aproximativ la fel ca și în anii precedenți, compania și-a propus să devină mai performantă în activitățile pe care le întreprinde pe viitor, urmând să folosească acest avantaj competitiv pentru a câștiga cotă de piață autohtonă și, mai ales, europeană.
Anul 2018 va fi un an plin de inovație, care va cuprinde integrarea și optimizarea noilor achiziții, dar și o extindere a gamei de produse sau lărgirea domeniului de activitate actual
Lideri pe piața de ambalaje din România
Barleta s-a impus de-a lungul anilor de activitate ca unul dintre cei mai mari și importanți producători de ambalaje de hârtie de la noi din țară, dar și la nivel european. Compania mizează pe calitate, acesta fiind una din cele mai importante atuuri ale procesului de producție.
Pornind de la materia primă, utilizând procedurile implementate prin Managementul Calității și Siguranței Alimentare, fiecare angajat contribuie la obținerea de produse la cele mai înalte standarde, în concordanță cu cerințele clienților noștri.
Cu o echipă formată din aproximativ 250 de angajați și colaboratori foarte bine instruiți și pregătiți, compania dorește să satisfacă la cel mai înalt nivel nevoile clienților, oferind consiliere personalizată și ajutând fiecare client în parte să aleagă ambalajul care se potrivește produsului propriu.
Relațiile dintre companie și angajați sau companie și clienți sunt întotdeauna bazate pe integritate și respect, ceea ce în timp a sporit popularitatea firmei și a adus o creștere pozitivă a imaginii companiei în rândul actualilor clienți sau al celor interesați de produsele firmei.
Produse noi
Cu o activitate mixtă de producție, care se adresează mai multor tipuri de industrii, compania Barleta și-a îmbogățit de curând oferta cu așa numitele ”produse neutre”, produse destinate micilor și marilor întreprizători. Avantajul acestui tip de produse este că pot fi achiziționate și utilizate de orice partener, colaborator sau client, având o calitate superioară standardizată și fiind comercializate la prețuri foarte atractive. Aceste produse oferă o flexibilitate mult mai mare în ceea ce privește posibilitățile de utilizare, spre deosebire de produsele personalizate.
Materia primă utilizată la procesul de producție este de cea mai înaltă calitate, de la tipurile de hârtie folosită până la cerneluri sau adezivi, pentru ca rezultatul să fie unul îmbucurător nu doar pentru client, ci și pentru companie, realizându-se astfel obiectivele propuse. „Încercăm să creăm o armonie între aceste elemente care compun acest ambalaj, pentru că atât cei care dau naștere acestor produse direct de pe mașini, dar mai ales clienții, să se bucure de faptul că ambalajul visat este și cel proiectat. Datoria noastră este ca pe poarta fabricii să iasă ambalaje de cea mai bună calitate, pentru ca știm cu toții ca „ambalajul vinde marfa”, a declarat Florin Dimofte, marketing manager Barleta.
Evoluția rezultatelor financiare și invesțiile efectuate
Anul 2017 a fost un an atipic și mai dificil pentru companie, dar cu rezultate mulțumitoare care se pot observa în creșterea cifrei de afaceri cu 15% față de anul precedent. Reprezentanții companiei apreciază că în anul 2018 creșterea accelerată va continua datorită investițiilor efectuate în ultima perioadă. Achiziționarea recentă a liniei de tipărire flexo în 8 culori a mărit considerabil capacitatea, calitatea și mai ales viteza de producție. Pentru viitor, compania dorește în continuare modernizarea pe partea tehnică, concomitent cu inovarea produselor și serviciilor oferite.
În prezent, cam jumătate din activitatea companiei este destinată exportului, brandul Barleta devenind din ce în ce mai cunoscut și peste hotare
Angajații Barleta și strategia de sustenabilitate a firmei
Barleta se bucură în prezent de aproximativ 200 de angajați, la care se adaugă și partenerii activi deoarece și aceștia primesc instruire cu privire la produsele destinate vânzării. Compania se asigură în acest mod că fiecare colaborator este instruit corespunzător pentru a optimiza oferta, de la specificațiile produselor până la prețurile cu care sunt comercializate.
Pentru angajați, firma pune la dispoziție cursuri specializate, interne sau externe, în funcție de necesitățile fiecărui domeniu de activitate. În ceea ce privește personalul angajat, o atenție deosebită a fost acordată studenților de la facultăți din industria poligrafică, iar pregătirea profesională a acestora a pus accent pe combinația dintre teorie și practică, la care contribuie și competențele celor mai experimentați angajați din firmă.
În privința strategiei de sustenabilitate, firma a efectuat investiții de modernizare ecologică care au asigurat un mediu optim de lucru, mai curat și în concordanță cu normele impuse de Uniunea Europeană. „Suntem mândri că putem proteja și mediul înconjurător odată cu creșterea companiei. Folosim ca materie primă din ce în ce mai multă hârtie cu certificate FSC, produsă din exploatări forestiere controlate sau hârtie reciclată”, ne-a declarat Florin Dimofte, marketing manager Barleta.
Dacă luăm în calcul sustenabilitatea financiară, compania este aliniată la tehnici și strategii moderne de management, efectuând studii de piață riguroase care ajută la specularea eventualelor oportunități sau atenuarea eventualelor crize economice, cum este cea actuală a materiilor prime – hârtia.
”Ne dorim cu toții, cei care am „clădit” aceasta firmă, acest nume – BARLETA – să putem continua pe drumul început, să putem lăsa în urma noastră o stare nouă de spirit și să fim mândri că suntem români”, a mai declarat, în încheiere, managerul de marketing al Barleta.