Banca Comercială Romană a vândut, anul trecut, aproximativ 220 de kilograme de aur către populaţie, atât prin vânzări directe la ghşeele băncii (circa 30 kilograme aur), cât şi pe zonele de mass affluent şi Private banking (aproximativ 190 kilograme de aur).
Per total, până în prezent, banca a vândut clienţilor săi peste 2,5 tone de aur. Media celor mai importante tranzacţii (ca volum) realizate a fost chiar de peste 40 kilograme de aur per tranzacţie şi au fost efectuate de divizia de Private banking.
De la sfârşitul anului 2013, BCR oferă clienţilor posibilitatea să cumpere aur direct de la ghişeele unităţilor sale, fără a mai fi nevoie de precomandă.
„Clienţii cumpără monedele mai ales pentru cadouri la diferite evenimente (botezuri, nunţi, aniversări). Dintre lingouri, cele mai solicitate sunt cele „KINEGRAM” cu element de siguranţă gravat (disponibile în greutăţi de 5 şi 10 grame) şi care are ca design faimosul lipiţan al şcolii spaniole de călărie din Viena (poziţia călăreţului şi a calului se schimbă în funcţie de unghiul din care este privit lingoul). Acest lingou special este cumpărăt pentru a fi dăruit la ocazii speciale şi poate înlocui ușor o bijuterie“, a declarat Laura Hexan, Şefa Departamentului de Produse de Trezorerie Retail din cadrul BCR.
Aurul furnizat de către Monetăria Statului Austriac este de cea mai bună calitate (puritate 999,9%), iar BCR vinde lingouri de diferite mărimi inclusiv cele de 2 grame, iar dintre monezi cea mai vândută este cea de 1/10 uncie (3,11 grame) şi 1 uncie (31,1 grame) – Filarmonica.
„Din datele pe care le avem reiese faptul că bărbaţii cumpără de aproape două ori mai mult aur decât femeile. În general, monedele sau lingouri mici sunt cumpărate de bărbaţi pentru a le dărui femeilor sau copiilor cu diferite ocazii. Din punct de vedere al alegerii monede sau lingouri, clienţii au cumpărăt un număr ceva mai mare de monezi decât lingouri, greutatea de aur achiziţiontă fiind mai mare pe zona lingourilor“, a adăugat Laura Hexan.