BDT – soluții integrate în domeniul auto

01.01.2017

Dinamica vânzărilor a înregistrat o evoluție pozitivă în toate ariile de activitate ale companiei. Debutul BDT pe piață a avut loc în anul 1993, sub numele de Business Development and Trade, având ca domeniu de activitate comercializarea de autovehicule, piese și accesorii originale Ford. Ulterior, în 1999 compania și-a schimbat patronatul și, odată cu acesta, numele, devenind Business Development Team.

BDT s-a situat pe un trend ascendent și asta se datorează, în principal, investirii veniturilor în dezvoltare. Anul 2000 a fost marcat prin deschiderea în București, a primului său showroom Ford, compania facilitând accesul clienților la valorile unui brand internațional de succes, precum și la întreaga gamă de autovehicule Ford disponibile pe piața europeană la acel moment.

„Acordând o atenție deosebită calității serviciilor oferite, BDT a dobândit o reputație din ce în ce mai bună, fapt ce a dus la o creștere constantă a volumului de vânzări și implicit, la creșterea cotei de piață atât în plan local, cât și național. Veniturile obținute au fost constant investite în dezvoltare, fapt ce a permis păstrarea unui trend ascendent”, declară Ștefan Simion, Director General BDT.

Un moment foarte important a fost marcat în 2005, prin construirea unui complex format din showroom, service și magazin de piese, acesta fiind, la momentul inaugurării, primul complex integrat (de tipul 3S) din România, ce respectă cu strictețe standardele producătorului Ford.

BDT Mazda – diversificarea activității

În plus, în anul 2006, BDT a ales să fructifice oportunitatea oferită de Mazda Central and East Europe, în momentul implicării sale directe pe piața românească, prin înființarea BDT Mazda. În prezent, aceasta își desfășoară activitatea în două locații, ambele situate în București.

Principalul obiect de activitate al BDT Mazda este comercializarea de autovehicule noi Mazda, compania oferind și servicii conexe complete, de la centru service specializat pentru întreaga gamă auto, până la comercializarea pieselor și accesoriilor originale Mazda.

„Showroom-urile Mazda BDT  oferă clienților ocazia să interacționeze cu modelul dorit într-o ambianță modernă. Odată cu schimbarea CI-ului și a strategiei de reprezentare, Mazda BDT și-a aliniat standardele conform cerințelor Mazda, atât în ceea ce privește semnalizarea exterioară, cât și decorul de la interior. Este vorba de un mobilier nou cu aspect modern, atenția fiind concentrată pe aspecte ce țin de impactul vizual– prin poziționarea centrală a autovehiculelor expuse; oferirea unei experiențe interactive a clientului cu brandul și produsul; realizarea unei armonii vizuale între exterior și interior. Valoarea estimată a investiției este de 100.000 Euro”, susține Ștefan Simion.

Clientul Mazda este o persoană informată, fiind totodată o persoană pasionată de brand și care se bucură de experiența șofatului

În ceea ce privește vânzările de autovehicule Mazda, în anul 2015 compania a înregistrat o creștere de 58% a unităților vândute (318 unități) față de anul anterior. În 2016, BDT Mazda a vândut 450 de unități, cu aproximativ 42% mai multe față de anul precedent, cea mai mare pondere având-o Mazda3, CX-3 și CX-5.

FordStore BDT – o nouă etapă de dezvoltare

Dezvoltarea BDT a continuat, în 2007 compania ajungând să livreze peste 3.000 de autovehicule noi Ford. Centrul service a devenit repede o primă opțiune pentru posesorii de autovehicule Ford datorită serviciilor oferite, dar mai ales calității deosebite a reparațiilor. Numărul mare de clienți ai service-ului BDT confirmă standardul de calitate auto-impus.

În decembrie 2015, businessul BDT a ajuns într-o nouă etapă de modernizare și adaptare la standardele actuale, prin inaugurarea FordStore BDT. Această etapă este una naturală în evoluția unuia dintre cei mai longevivi și performanți dealeri Ford din România, confirmând în același timp calitatea serviciilor oferite clienților de-a lungul celor peste 23 de ani de activitate.

„FordStore este cel mai înalt nivel de reprezentare a unui dealer Ford. Cu o configurație modernă, intuitivă, clienții beneficiază de o experiență unică și interactivă de cumpărare. Spațiul este organizat pe diverse zone de interes – insule de mașini – dedicate familiilor MAX, autoturismelor sport (ST), SUV-urilor și gamei PREMIUM”, menționează Directorul General al companiei.

Elementele esențiale ale strategiei FordStore sunt legendarul Ford Mustang – adus oficial în Europa după 50 de ani de la creare – și experiența Vignale – semnătura Ford pentru un produs premium și o experiență personalizată, definită prin trei elemente cheie: servicii personalizate, valoarea timpului și măiestria în execuție. Semnătura Vignale se regăsește pe mai multe modele Ford, precum Mondeo, Edge, S-Max și Kuga.

Ford Vignale oferă acea fuziune care definește imaginea modernă a luxului – materiale fine prelucrate cu măiestrie și rafinament, dar și un stil de viață, o experiență a luxului de înaltă clasă, care oferă acces la o lume a serviciilor personalizate, exclusiviste și, mai presus de toate, rapide.

Procesul de extindere a showroom-ului s-a încheiat cu secțiunea Transit Centre, FordStore BDT incluzând în portofoliul său servicii specifice integrate dedicate clienților de autovehicule comerciale.

De asemenea, vânzările de autovehicule Ford au înregistrat, în 2016, o creștere de 43% față de anul precedent, ajungând la 929 de unități vândute, față de 648 în 2015. Cele mai vândute modele Ford au fost Focus, Fiesta și Transit.

Asistență oferită de specialiști instruiți

BDT oferă clienților o serie de servicii de asistență atât pe durata procesului de achiziție, cât și ulterior, pentru reparație și întreținere, la standardul producătorului.

Portofoliul include consiliere specializată în vederea achiziționării, pachete de finanțare avantajoase și flexibile, înmatriculare la cerere, asigurare (RCA și CASCO), buy-back și trade in, autovehicule rulate, asistență rutieră, service mecanică și electrică, tinichigerie și vopsitorie, piese de schimb și accesorii originale.

În plus, din dorința de a satisface toate solicitările clienților, BDT a înființat patru entități care oferă servicii suplimentare. Acestea sunt BDT Broker –Asigurări; BDT Rent, companie ce oferă atât servicii de Rent a Car, cât și Rent a Fleet;  Carlex, dealer multimarcă de automobile premium noi și second hand; BDT Autovehicule Rulate – FordStore BDT deține un departament special dedicat vânzărilor de autovehicule second hand, oferta incluzând autovehicule Ford și mașini fabricate de alți producători.

De oferirea serviciilor de calitate, care recomandă BDT, se preocupă o echipă formată din 141 de specialiști. Aceștia beneficiază de numeroase programe de instruire, participând și la conferințe și întruniri specializate.

„Pentru a menține standardul ridicat de deservire a clienților, se acordă o atenție deosebită programelor de instruire. Acestea se desfășoară atât din faza de inițiere, cât și ulterior, prin organizarea și participarea la cursuri de specializare; cursuri de produs și tehnici de vânzare; sesiuni de evaluare și instructaj pentru noile tehnologii. Totodată, reprezentanții BDT participă la conferințe și întruniri specializate pe diverse teme de interes. Astfel, suntem într-un continuu proces de modernizare, fiind în permanență conectați la trendul pieței, concentrându-ne atenția și resursele către nevoile reale ale clienților noștri”, completează Ștefan Simion, Director General BDT.

De asemenea, BDT participă și la programul național de înnoire a parcului auto, „Rabla”, cu ambele branduri comercializate – Ford și Mazda.

Însă, la nivel de brand, Ford România a implementat un program propriu, similar programului „Rabla”, acesta fiind campania „Ecobonus”. Această campania a putut fi cumulată cu programul „Prima mașină”, aspect ce a influențat pozitiv dinamica vânzărilor datorită interesului crescut al clienților.

Stabilitatea companiei BDT este confirmată de evoluția pozitivă a cifrei de afaceri, compania înregistrând o creștere de aproximativ 21% a cifrei de afaceri din 2015 față de anul precedent și de cel puțin 36% în anul 2016 raportat la 2015.

 

 

Citiți și despre: