Slide

FMCG

Bella Food inventează categoria de patiserie congelată în România

01.12.2016

Portofoliul de produse Bella este în continuă dezvoltare, fiind deja pregătite noi lansări pentru 2017. Unibel Nord, subsidiară a grupului Bella Bulgaria, a debutat pe piața din România în anul 2002, producând mărci private pentru retaileri. Ulterior, grupul și-a lansat propriile branduri, Bella
fiind primul brand apărut în categoria patiseriei congelate, inventând totodată această categorie în România în 2004.

„Inovația, grija față de așteptările clienților, eficiența producției și nu în ultimul rând, sortimentul mare de produse face diferența între noi și competitori. Bella a avut întotdeauna curajul de a intra pe o nișă aproape inexistentă, dezvoltând-o până la nivel de subcategorie de sine stătătoare”, declară Dan Robu, Country Manager, Unibel Nord.

 Poziționarea pe piețele unde activează

Bella este prezentă pe piețele din Europa cu mai multe categorii de produse, de la carne procesată, margarină și unt, până la patiseria congelată. La toate gamele de produse, compania deține cote importante de piață, aflându-se în topul celor mai importanți jucători din domeniu și chiar lider pe toate piețele în domeniul patiseriei congelate, acolo unde este prezentă.

„Categoriile în care Bella este prezentă pe piețele din Europa sunt carnea procesată, fiind categoria cu cel mai mare revenue în cadrul companiei, având poziții de lider pe piețele unde este prezentă sub branduri proprii sau producând mărci private pentru marii retaileri din Europa; a doua categorie ca importanță este cea a margarinei și untului, unde compania deține, de asemenea, cote importante de piață, având poziția de lider sau maxim locul 2, în funcție de moment; iar a treia categorie este cea a patiseriei congelate, unde este lider incontestabil pe toate piețele unde activează, printre care și România, cu o cotă de piață de peste 50%”, susține Dan Robu.

Categoria cea mai cunoscută consumatorilor este însă categoria de produse congelate Bella, care cuprinde o serie de subcategorii, precum aluat foietaj, foi de plăcintă, plăcinte și mini plăcinte – pentru retail – și Bake-off.

Cele mai de succes produse din categoria produselor congelate sunt Bella Foi de plăcintă congelate 400g, Bella Aluat foietaj congelat 800g, plăcintele rulate cu brânză/brânză și spanac/mere și scorțișoară/dovleac 800g, plăcintele familiale cu brânză/brânză dulce și stafide 1 kg, plăcintele și mini plăcintele din categoria HoReCa, precum și foile de plăcintă refrigerate clasice 400g sau dulci 350g.

Categoria de produse refrigerate cunoaște o creștere double-digits de la un an la altul, urmând trendul de consum pentru produse proaspete și ideale pentru un stil de viață sănătos.

Grupul Bella lucrează permanent la dezvoltarea portofoliului de produse, având în plan lansarea de noi produse în fiecare an. În aceste condiții, în 2016, Unibel Nord și-a îmbogățit portofoliul cu Bella Aluat foietaj dulce 500g (inovație în categorie), Bella Foi de plăcintă rustice 400g, gama de plăcinte Bella Premium cu influențe grecești/ mediteraneene – Plăcintă clasică cu brânză și spanac/brânză/spanac 800g.

De asemenea, în portofoliul bake-off au fost lansate 3 articole noi în 2016: Bella Plăcintă forma D cu brânză 100g, Pateu pătrat cu șuncă și cașcaval 160g, Plăcintă dreptunghiulară cu mere și scorțișoară 100g. În plus, pentru următorul an, compania are deja pregătite noi lansări de produse.

Aria de distribuție a produselor Bella

„Distribuția este cheia validării succesului. Atunci când ești prezent aproape peste tot, făcând disponibile tuturor și imediat produsele tale, înseamnă că ești atent cu consumatorul, astfel el putând alege ceea ce este mai potrivit gustului, preferințelor și bugetului său”, menționează Country Manager, Unibel Nord.

„Astfel, cu o prezență numerică și ponderată de peste 90%, produsele Bella sunt prezente peste tot unde există un punct de vânzare ce deține vitrină congelată, atât în marile rețele de magazine, cât și în retailul tradițional și chiar HoReCa. Însă nici mediul virtual nu este neglijat de conducerea companiei, site-ul http://www.bellafood.ro și pagina de Facebook https://www.facebook.com/BellaFoodRomania fiind bine realizate și în strânsă legătură cu comunitatea, din dorința de a fi cât mai aproape de consumatorii de produse Bella”, declară Beatrice Constantinescu, Brand Manager Unibel Nord.

„Distribuția este cheia validării succesului”, declară Dan Robu, Country Manager, Unibel Nord

„În acest moment, retailul deține cota cea mai importantă din vânzări, HoReCa fiind un canal care încă își caută direcția din punct de vedere al nevoii de produse de patiserie, cu trenduri ce se răstoarnă peste noapte și distribuitori puțin specializați”, susține managerul companiei.

În ceea ce privește exportul, la nivelul grupului Bella ponderea acestuia este din ce în ce mai importantă, având creșteri double-digits în fiecare an.

Însă, pentru a putea face față unui portofoliu atât de numeros și unei arii de acoperire atât de extinse, este nevoie de o echipă pe măsură. Astfel, în cele 14 fabrici din cadrul grupului Bella lucrează peste 3.000 de angajați, care beneficiază de pregătire profesională în funcție de zona de activitate, astfel încât să poată fi atinse cele mai înalte standarde profesionale și de business.

„Instruirea personalului este necesară periodic, fiind parte a unei companii FMCG, deci dinamice, ce trebuie să se adapteze și să se reinventeze permanent pentru consumatorii ei”, completează Country Managerul Unibel Nord.

Atuurile unui lider

Grupul Bella participă adesea la evenimente și expoziții din domeniul industriei alimentare, principalele obiective fiind prezentarea noilor produse și creșterea vizibilității.

Spre exemplu, anul acesta, Bella a fost prezentă, cu un stand dedicat patiseriei congelate și produselor lactate și cu un stand dedicat categoriei de carne procesată, la evenimentul SIAL 2016 Paris, Franța – cel mai important eveniment expozițional dedicat industriei alimentare mondiale. De asemenea, Unibel Nord a participat cu un stand dedicat patiseriei congelate și la expoziția desfășurată pe 3 octombrie 2016 în Republica Moldova, la Chișinău.

Grupul Bella acordă o importanță deosebită atât dezvoltării businessului, prin participarea la diferite expoziții, cât și responsabilității sociale, implicându-se în proiecte umanitare.

Grupul Bella acordă o atenție tot mai mare proiectelor de responsabilitate socială, având în plan mai multe direcții de implicare. Astfel, cel mai recent proiect în acest sens a fost construirea de spații de joacă pentru copii, iar implicarea în protejarea mediului s-a materializat prin plantarea a 1.000 de copaci.

Bella este una dintre cele mai mari corporații care se implică în proiecte umanitare, prin donarea de produse alimentare, societate ai cărei angajați participă ca voluntari la aceste proiecte. Implicarea în îmbunătățirea condițiilor în societate este cu atât mai importantă cu cât responsabilitatea socială reprezintă baza dezvoltării sustenabile a businessului Bella.

Pentru activitatea sa, atât pentru anumite branduri sau produse lansate, cât și pentru implicarea în comunitate, Bella Holding a obținut de-a lungul timpului numeroase premii și distincții. Un astfel de premiu este Best Brands Award, fiind brandul numărul 1 în categoria produse alimentare, premiu câștigat de mai multe ori: în anul 2009, 2010, 2012 și 2013.

Dezvoltare pe toate planurile

Grupul Bella, din care face parte și Unibel Nord, este în plină dezvoltare, cea mai recentă investiție fiind reprezentată de construcția unei noi fabrici de procesare a cărnii, aflată la 70 de kilometri de Sofia. Însă grupul intenționează să se dezvolte în continuare în mai multe zone, atât prin upgrade la noile volume de vânzare, cum este centrul logistic Fresh-Logic/Plovdiv, cât și prin noi achiziții în Europa de Est, acolo unde sunt identificate oportunități.

Centrul logistic Fresh-Logic/Plovdiv este poate cel mai mare centru logistic din sud-estul Europei, ce deservește, printre altele, și logistica pentru sectoare cheie ale securității europene.

Toate investițiile, împreună cu lansările de noi produse au influențat performanțele companiei, rezultatele financiare înregistrate în prima jumătate a anului 2016 fiind promițătoare.

„Prima jumătate a anului 2016 a fost una bună, aproape de estimări, cu lansări de produse noi și îmbunătățiri de rețete, iar pe final de an ne dorim să păstrăm trendul primei părți, astfel încât să ne încadrăm în bugetul planificat și să continuăm direcția bună a grupului din care face parte Unibel Nord”, încheie Dan Robu, Country Manager, Unibel Nord.