BenQ a încheiat al treilea trimestru al anului 2013 cu o creștere a vânzărilor de proiectoare de 86% față de aceeași perioadă din 2012 pe piața locală. Astfel, în lunile iulie-septembrie 2013, compania a comercializat în România tot atâtea proiectoare cât următoarele patru producători din top, arată datele companiei de cercetare FutureSource Consulting.
BenQ rămâne astfel liderul pieței locale de proiectoare cu o cotă de piață de 46%, poziție pe care o deține în România din anul 2009.
”În al treilea trimestru al acestui an am avut o creștere de 86% a vânzărilor de proiectoare în România, pe o piaţă care a avut un avans de 30% comparativ cu perioada similară din 2012. Proiectoarele pentru mediul instituțional și modelele cu luminozitate de peste 2700 de ANSI Lumeni ne-au adus un avantaj important, fiind motoarele acestei creşteri”, a declarat Dragoş Salamac, Country Head BenQ pentru România.
Conform lui, acesta este primul trimestru în care vânzările produselor dedicate mediului instituțional cresc mai alert decât cele pentru mediul de business, primele înregistrând un avans de 45%, față de 17% pentru produsele dedicate companiilor.
În perioada iulie-septembrie, vânzările de proiectoare BenQ dedicate mediului educațional au avut un avans de 92% comparativ cu aceeași perioadă din anul 2012.
Estimările FutureSource Consulting arată că până în anul 2017 segmentul instituțional va avea în Europa de Est un avans de 35%.
Piața de proiectoare dedicate consumatorilor casnici a crescut în perioada iulie-septembrie 2013 cu 22%, iar preferințele consumatorilor au urmărit în primul rând modelele 1080p Full HD. Totodată, consumatorii rămân fideli proiectoarelor capabile 3D, astfel că, în trimestrul al treilea, acest tip de modele 3D au reprezentat 56% din întreaga piață.
“Pe segmentul proiectoarelor 1080p Full HD, vânzările BenQ au crescut de patru ori mai mult decât piața, respectiv cu 411% comparativ cu aceeași perioadă din anul 2012. În al trilea trimestru al anului, BenQ a avut o cotă de 60% din vânzările de proiectoare 1080p pentru Home Cinema şi 76% din cele 720p pentru Home Entertainment. Am observat pe acest segment o atenție mai ridicată la calitatea imaginilor dar și dorința consumatorilor să experimenteze acasă aceeași senzație pe care o au în sala de cinema”, a mai spus Dragoș Salamac.