Compania vine în întâmpinarea nevoilor clienţilor cu soluţii personalizate în consultanță şi training. „O poveste simplă despre antreprenoriat, o poveste nebună care a avut un happy-end”, aşa începe declaraţia domnului Paul IOVIȚA, General Manager al companiei BEST Consulting.
„Am început în anul 2003 doar cu o idee, o viziune şi un laptop. Astăzi suntem mândri de faptul că lucrăm cu unele dintre cele mai bune companii multinaţionale din România. O mare onoare, bucurie şi răspundere în acelaşi timp”, continuă Paul IOVIȚA.
Alături de clienţi
Serviciile pe care compania le oferă sunt din domeniul consultanței și resurselor umane, venind în ajutorul clienţilor cu proiecte de training, centre de evaluare şi coaching.
În cadrul programelor de training sunt folosite tehnici diferite, având ca scop accelerarea proceselor de învăţare şi ale dinamicii de grup în general, şi dezvoltarea cunoştinţelor, abilităţilor şi aptitudinilor vizate, în special.
Trainingul are un caracterul interactiv, dat de flexibilitatea în a folosi tehnicile optime.
Câteva din programele pe care le desfăşoară compania BEST Consulting sunt: dezvoltarea competențelor manageriale: I.M.P.A.C.T. management, 4Key First line management, Active Coaching, comunicare managerială, motivarea non-financiară, managementul conflictelor etc.
„Proiectele de training ale BEST Consulting sunt acţiuni de învăţare, scopul lor fiind acela de a dezvolta competențele în companiile partenere. Ceea ce ne diferenţiază de alţi furnizori este că privim aceste proiecte nu doar că evenimente singulare, ci acţiuni continue de dezvoltare personală şi de grup, prin învăţarea de competențe, practicarea acestora şi monitorizarea rezultatelor”, spune conducerea companiei.
Metodele prin care companiile evaluează competențele şi potenţialul angajaţilor sunt diverse. Una din cele mai mari provocări ale tuturor acestor procese este însă gradul de obiectivitate şi calitatea informaţiilor pentru conturarea unui plan de dezvoltare al angajatului evaluat. În acest context Centrul de evaluare a devenit un tip de program care câştigă tot mai mult teren, având avantajul că poate fi folosit atât în procesul de Recrutare, cât şi în cel de Evaluare şi Dezvoltare.
Federaţia Internaţională de Coaching defineşte coaching-ul drept un “parteneriat care accelerează ritmul de învăţare al clientului, performanța şi progresul acestuia pe plan personal şi profesional, ceea ce este important în mediul complex de afaceri al zilelor noastre. Coach-ii tratează clienţii ca şi experţi ai vieţii lor profesionale şi personale şi consideră că fiecare client este creativ şi deţine numeroase resurse.
Responsabilităţile coach-ului sunt de a descoperi, de a clarifica şi de a alinia procesul cu ceea ce doreşte clientul să obţină. Trebuie să încurajeze clientul să se descopere, să-l susţină în identificare soluţiilor şi strategiilor, având scopul de a menţine clientul responsabil şi răspunzător pentru acţiunile decise.
Solution Focused Brief Coaching este o metodă de coaching orientată pe soluţii care evită să pună accentul pe problemă. Durata acestui tip de coaching este mai scurtă iar clienţii găsesc mai uşor soluţii. S-a dovedit că încrederea clientului de a rezolva situaţia este mai mare datorită faptului că abordarea orientată pe soluţii ajută clientul să se vadă şi să acţioneze ca un expert.
Echipa BEST Consulting
În acest moment echipa deţine 12 membri cu o experienţă vastă în domeniul consultanței şi resurselor umane.
Paul IOVIȚA, General Manager, având un background în Sales şi Business Development, a coordonat de-a lungul celor 10 ani de antreprenoriat proiecte de formare, Centre de evaluare, Administrare, 6 Sigma, Programe de reducere a costurilor, FMEA, APQP, SPC, PPAP, MSA, Suport, Toyota Production System, Achiziţii, Managementul lanţului de aprovizionare şi Planificarea producţiei.
Cu o experienţă de peste 7 ani în Resurse Umane, Marilena CRISTEA, Business Development Specialist, are responsabilitatea menţinerii unei relaţii profesioniste şi totodată plăcute cu clienţii companiei. Pe lângă partea de consultanţă, se ocupă şi de promovarea de programe de training open, care vizează atât dezvoltarea competențelor personale şi interpersonale, cât şi a celor tehnice.
„Experienţa de peste 7 ani în domeniul promovării, turismului şi a pregătirii şi organizării de evenimente sportive în cadrul ONG-ului în care am activat, m-a ajutat să dobândesc un comportament flexibil, dinamic, orientat către soluţii”, spune Delia Codruta ROMAN, PR Specialist.
Gyula HAJDU, Corporate Trainer, este de părere că cele mai eficiente sesiuni de instruire de care un angajat poate beneficia sunt trainingurile de management prin puterea exemplului. Urmând principiul „destul de bun nu este suficient de bun”, reușește să le arate oamenilor cum să devină angajați mai buni și ,cel mai important, oameni mai buni!
Ca parte din echipa BEST Consulting Bogdan-Daniel ORBULOV, Business Development Manager, a găsit ceea ce căuta de mai mult timp, provocarea de a îmbina Business Developement cu consultanța la un nivel foarte ridicat de profesionalism. Fiecare zi, fiecare proiect, fiecare discuție fiind diferită de cele precedente îi solicită la maxim abilitățile dobândite în cei 10 ani de experiență.
Carmen AFRONIE, Senior HR Consultant & Trainer, deţine peste 12 ani de experiență în funcții de resurse umane în companii multinaţionale și de consultanţă HR.
Cristian POPESCU, Senior Trainer cu o experienţă de peste 12 ani în resurse umane şi servicii de consultanţă şi training poate combina cu succes instrumente strategice şi tactice, dar şi modalităţi de aplicare a acestora cu alte persoane într-un mediu de lucru.
Pasiune şi energie pozitivă sunt caracteristicile cu care Mirela CIMBREA, Trainer, îşi desfăşoară activitatea de peste 5 ani, având la activ sute de ore de training în vânzare (soft skills, managementul vânzării, performanța individuală, customer service&customer care), management şi coaching, dezvoltarea echipei şi consiliere în carieră.
Planuri de viitor
Fiind alături de clienţi într-un mod profesionist dar prietenos în acelaşi timp, BEST Consulting a colaborat de-a lungul timpului cu companii precum E.ON România, Webasto România, Takata Petri România, BCR Erste Bank, BOS Automotive Products Systronics, Bioclinica, Coficab Eastern Europe, Continental Automotive Products, Yazaki Component Technology, Yazaki România, ZES ZOLLNER Electronic, Sysmec România, iar mărimea portofoliului de clienţi activi este 42 , cei mai mulţi din dintre ei activând în domeniul automotive.
Pe viitor conducerea companiei urmăreşte dezvoltarea portofoliului de clienţi, creşterea gradului de satisfacţie a clienţilor, dar şi ducerea serviciilor BEST Consulting peste graniţe.
„Obiectivele financiare pe 2015 au fost îndeplinite, iar target-ul pe 2016 ca şi sales este de jumate de milion de euro. De asemenea, şi în acest an vom direcţiona în scopuri caritabile între 1 şi 2 % din veniturile firmei”, încheie Paul IOVIȚA, General Manager.