Retail

Bian

BIAN, o poveste de succes în retailul local

01.06.2024

 

Rețeaua de magazine a retailerului buzoian s-a extins constant, fiind în permanență localizate noi spații pentru desfășurarea activității. BIAN a fost înființată în 2002 de dna. Marilena Ungureanu, dezvoltarea societății făcându-se cu pași mici, dar sănătoși, strategia conducerii bazându-se pe experiența acumulată de cei doi soți în cadrul multinaționalelor pentru care au lucrat de-a lungul timpului. Activitatea desfășurată în cadrul unor companii foarte mari a jucat un rol foarte important în conducerea viitoarei afaceri, întrucât soții Ungureanu au înțeles faptul că o afacere de succes poate fi construită doar oferind respect oamenilor, atât distribuitorilor și producătorilor, cât și angajaților. În al doilea rând, studiile de inginerie ale cuplului au contribuit la setarea unei strategii bazate pe planificare în detaliu, chibzuință și analiză amănunțită a fiecărei decizii de business.

În 2002 a fost deschis așadar primul magazin într-o stație de autobuz în vecinătatea locuinței fondatorilor afacerii, aspect important întrucât administratorul societății avea doi copii de 10, respectiv 2 ani și continua să lucreze pentru o altă companie. Ulterior, rețeaua a crescut în fiecare an cu câte un magazin, ajungând în 2007 la nu mai puțin de cinci unități, moment în care s-a decis implicarea ambilor soți în activitatea companiei.

Activitatea desfășurată în cadrul unor companii foarte mari a jucat un rol foarte important în conducerea viitoarei afaceri

Rând pe rând, rețeaua de magazine s-a extins și au fost localizate noi spații pentru desfășurarea activității. Faptul că administratorul afacerii a copilărit în zonă a contribuit în mare măsură la alegerea celor mai potrivite locații, foste spații alimentare de multe ori. Mai mult decât atât, fiecare spațiu a fost analizat atent din punctul de vedere al traficului pietonal și al specificului zonei.

„Înainte de a decide cumpărarea unui spațiu, obișnuiam să petrecem timp suficient de îndelungat pentru a urmări numărul de trecători din zonă. Cunoșteam suficient de bine zonele în care am deschis magazinele pentru că erau foste spații alimentare și locuri unde mergeam când eram copil”, ne-a declarat dl. Liviu Ungureanu, Administrator BIAN.

Stocuri de produse mari și constante

Treptat, magazinele au devenit preferate de clienți datorită unor avantaje precum o gamă foarte mare de produse alimentare și nealimentare. Magazinele cu suprafață mai mică, de mai puțin de 200 mp, au fost create special să vândă fie doar alimente, fie doar cosmetice, detergenți, rechizite, jucării etc. În acest fel, s-a putut realiza o depozitare corectă a produselor (și evitarea alăturării detergenților de alimente, de exemplu), dar și creșterea semnificativă a gamei de produse comercializate și crearea unor magazine mai aerisite.

CristeximUn alt avantaj oferit de magazinele rețelei este acela că stocurile de produse sunt foarte mari și constante, evitându-se pe cât posibil OOS-urile. Totodată, clienții BIAN sunt atrași de faptul că prețurile practicate de rețea sunt relativ mici, dar și de faptul că produsele provenite de la furnizorii locali sunt verificate înainte de a fi comercializate.

Personalul din magazine joacă, la rândul său, un rol esențial în atragerea și fidelizarea clienților. Este vorba de oameni cu vechime în cadrul companiei, care au trecut printr-un proces de selecție și formare profesională atent gândit.

Magazinele cu suprafață mai mică, de mai puțin de 200 mp, au fost create special să vândă fie doar alimente, fie doar cosmetice, detergenți, rechizite, jucării

Experiența soților Ungureanu în domeniul distribuției a avut un rol important în cunoașterea în detaliu a provocărilor întâlnite de producători și furnizori. De-a lungul timpului, BIAN și-a ales cu mare atenție colaboratorii, fie furnizori, fie producători locali, punându-se accent pe respect reciproc și pe relații bazate pe încredere și standarde ridicate de calitate.

„Am insistat să dezvoltăm o relație cu producătorii locali mergând în locațiile de producție și asigurându-ne de faptul că ceea ce vindem se ridică la anumite standarde. În momentul când produsele lor se aflau în magazinele noastre am ținut cu tot dinadinsul ca ele să fie promovate cu predilecție. Producătorii mari au în spate un marketing de care cei locali nu beneficiază”, precizează dl. Liviu Ungureanu.

O strategie axată pe un preț corect la raft

Ca în orice domeniu de activitate, dar cu atât mai mult în domeniul retailului, concurența a fost și rămâne acerbă. Însă, este la fel de adevărat că duce la progres. Încă din 2002, concurența apărută în piață a contribuit la deciziile de business luate, venind la pachet cu ajustări ale strategiei, cu un mai mare accent pus pe relațiile dintre oameni și respect față de comunitate.

Un alt aspect deosebit de important a fost și acela că BIAN s-a bazat și se bazează în continuare pe o echipă de oameni valoroși, care au devenit pionul important capabil să facă diferențierea față de alți retaileri.

În plus, respectul față de clienții magazinelor, dorința ca aceștia să aibă încredere în calitatea produselor achiziționate, dar și faptul că se pune accent pe strategia prețului corect de la raft, indiferent că ne referim la produsele ieftine sau la cele mai scumpe, au influențat modul în care clienții au ajuns să stabilească o relație de încredere cu retailerul local, devenind în scurt timp fideli.

BIAN s-a bazat și se bazează în continuare pe o echipă de oameni valoroși, care au devenit pionul important capabil să facă diferențierea față de alți retaileri

„În contextul economic actual trebuie să ținem cont că sunt mai puțini bani în piață, deci trebuie să ne ajustăm adaosurile să micșorăm costurile, să negociem mai bine condițiile comerciale, astfel încât să avem aceeași creștere constantă pe care o avem de 23 de ani”, afirmă Administratorul BIAN.

Resursa umană, cea mai valoroasă resursă în domeniul retailului

Faptul că administratorii societății au activat în companii foarte mari de-a lungul timpului i-a făcut să realizeze faptul că omul este resursa cea mai de preț într-un business de retail. Respectul acordat, grija și atenția față de individualitatea fiecăruia, dar și modul în care oamenii se pot completa în cadrul echipei au fost aspecte importante care au pus bazele unor relații de succes, pe perioade îndelungate de timp.

„Am înțeles că dacă respecți oamenii, le înțelegi dorințele, vei primi la rândul tău respect. Am căutat și găsit oameni care au avut nevoie de un loc de muncă stabil, oameni care vin la serviciu cu plăcere și care sunt mândri de locul lor de muncă. Acești oameni, pe lângă respectul nostru, trebuie să fie și bine motivați, să aibă un pachet mai bun decât colegii lor din domeniu, pentru că și pretențiile noastre sunt mai mari. Încă de la înființare, în 2002, unul din obiectivele noastre a fost urmărirea unei creșteri constante, precum și obținerea unei recunoașteri în piață drept unul din cei mai buni plătitori către bugetul local. Am reușit să creștem de la an la an, depășind 60 de milioane de lei ca cifră de afaceri la finalul anului 2023. Strategia de viitor vizează modernizarea locațiilor, a sistemelor folosite în activitatea de zi cu zi, dar și o stabilitate financiară confortabilă pentru angajați, ținând cont de valoarea lor și de munca prestată în cadrul BIAN”, încheie dl. Liviu Ungureanu, Administrator BIAN.

 

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/albrau-prod-continua-eficientizarea-procesului-de-fabricatie/