Bittnet Systems – soluții de comunicații și traininguri speciale IT

01.02.2015

Compania și-a propus deschiderea unor noi centre regionale și dezvoltarea portofoliului de soluții. Istoria Bittnet Systems, companie antreprenorială românească din sectorul IT, se leagă direct de Academia Credis, ce face parte din programul Cisco NetAcad și se adresează în special studenților. Cu o dezvoltare susținută și continuă, academia a ajuns în anul 2007 a doua cea mai mare academie Cisco din lume, primind și certificarea de “Local Academy of The Year”.

Pentru a pătrunde pe piața de Business to Business, fraţii Mihai Logofătu (29 de ani) şi Cristian Logofătu (33 ani) au lansat în anul 2007 Bittnet Systems, companie cu o activitate structurată pe două linii de afaceri: training IT și integrator de soluții de comunicații. “Considerăm că printre cele mai importante realizări ale noastre se numără formarea unei echipe tehnice de experți, tineri și entuziaști, care sunt alături de noi de 10 ani. De asemenea, am reușit să creăm o cultură organizațională puternică, bazată pe dezvoltare personală continuă, inovație și lucru în echipă. Aceste două ingrediente, alături de parteneriatele încheiate, oferta variată de furnizori, parteneri și de cursuri din portofoliu au determinat succesul Bittnet pe piața de training din România”, ne-a declarat Mihai Logofătu, CEO-ul Bittnet Systems S.A.. 

IT Training Fest 

Cu valori importante, precum integritate, competență, performanță și flexibilitate, conducerea companiei este de părere că nevoile clientului primează, construind, începând de la acestea, cele mai bune soluții livrate ulterior la o calitate înaltă.

Bittnet Systems se mândrește cu un portofoliu de parteneri puternici, precum Cisco, IBM, Microsoft, VMware, Citrix, Dell, Linux sau Juniper, dar și cu flexibilitatea și deschiderea pe care le demonstrează în toate proiectele în care se implică echipa companiei. “Ne diferențiem de concurență în primul rând prin traineri și echipa tehnică. Investim în oameni, în pregătirea acestora, iar rezultatele se văd. Un alt factor care ne plasează înaintea concurenței este faptul că inovăm continuu. Astfel, am creat IT Training Fest, primul și singurul eveniment de training hands-on ce se adresează specialiștilor din IT. În cadrul acestuia, participanții au ocazia să testeze direct cele mai noi tehnologii, pe echipamente și în laboratoare virtuale, în compania unor experți renumiți din domeniu. Această inițiativă s-a bucurat de un mare succes de-a lungul anilor, motiv pentru care am extins acest eveniment și în alte orașe din țară. Începând cu 2014, IT Training Festival, are loc în patru orașe importante ale țării: București, Timișoara, Cluj și Iași”, a completat CEO-ul Bittnet Systems.

Începând cu 2014, IT Training Festival, are loc în patru orașe importante ale țării: București, Timișoara, Cluj și IașiMihai Logofătu, CEO Bittnet Systems 

Soluțiile oferite

Compania oferă o gamă largă de traininguri din portofoliul Cisco, Microsoft, IBM, VMware, Dell, Linux, Juniper, Oracle, Amazon Web Services. Toate acestea sunt realizate cu ajutorul trainerilor certificați la nivel internațional, precum CCIE, cel mai înalt grad de certificare oferit unui specialist Cisco. Bittnet Systems oferă așadar de la servicii de consultanță, la implementare, transfer de cunoștințe și suport IT.

Cele mai solicitate servicii de training sunt cele din portofoliul Cisco și Microsoft, spune conducerea societății. De asemenea, ultimii ani au adus un interes crescut pentru cursurile destinate noilor tehnologii, precum cloud sau virtualizare ori cursuri din portofoliul Amazon Web Services. Totodată, se remarcă o creștere a cererii de cursuri pentru utilizatori non-tehnici precum Microsoft Office, traininguri pentru inițierea angajaților în securitate informațională și înțelegerea necesității acesteia. “Printre cele mai importante parteneriate pe care le avem sunt cele încheiate cu Cisco, Microsoft, Dell, Oracle, Amazon Web Services și Global Knowledge, lider mondial în training IT. Ne dorim să extindem aceste parteneriate, să aducem noi furnizori și noi cursuri în portofoliul nostru. De asemenea, prin brandul Academiei Credis, avem parteneriate cu aproape 100 de școli și licee din București și din țară, prin care oferim acces la programul educațional Cisco NetAcad”, ne-a mai declarat Mihai Logofătu, CEO Bittnet Systems. 

Proiecte importante

Proiectele de amploare în care a fost implicată compania sunt cele destinate companiilor din domenii precum retail, telecom, banking și auto. “Un prim proiect pe care mi-l amintesc este soluția implementată de noi pentru Wiebe România, companie care își desfășoară activitatea în domeniul construcțiilor industriale și civile. Proiectele Wiebe se desfășoară pe perioade limitate de timp, peste tot în țară. Resursele umane sunt distribuite în teritoriu, în funcție de specificul fiecărui proiect și au nevoie să acceseze informații critice, disponibile la sediul central. Pe baza tehnologiilor Cisco, am implementat o rețea, de comunicații de voce și date, ce răspundea nevoii de a accesa continuu și securizat, din orice punct de lucru, datele de la sediul central. Un alt proiect interesant în care am fost angrenați a fost cel din cadrul Colliers România. Colliers căuta să se adapteze la cerințele generației Y, oferind angajaților și vizitatorilor oportunitatea de a-și folosi propriile dispozitive pentru a se conecta la rețea și a avea acces la toate aplicațiile, dar mai ales la informațiile critice, necesare desfășurării activității cotidiene”, a mai spus Mihai Logofătu. CEO-ul Bittnet Systems a adăugat faptul că soluția aleasă a fost una de unificare și integrare a comunicațiilor în rețea, prin intermediul căreia angajații au putut accesa orice aplicație de pe orice dispozitiv pe care îl aveau la dispoziție, de la un telefon inteligent, calculator de birou sau notebook. “În plus, Colliers a adoptat și o soluție de videoconferință HD, prin care se estimează că vor fi înlocuite 50% din numărul călătoriilor angajaților, dar și ale clienților care intenționează să deschidă birouri în România”, a completat CEO-ul. 

Evoluția pieței locale 

Piața de training IT din țara noastră se află încă la început de drum, iar acest lucru presupune o schimbare continuă, dar și orientarea accentuată către tehnologii și know-how din sfera virtualizare, data center și cloud. Întrucât piata de outsourcing este într-o continuă creștere, trendul ascendent al pieței de training IT se va menține anul curent.

Principala provocare pe partea de training IT rămâne adaptarea la trenduri, iar inovația continuă este soluția care ajută la creșterea unei companii din domeniu, ne-a mai explicat Mihai Logofătu. “Din experiență, putem afirma că cel mai bun mod de a mulțumi clienții constă în inovația continuă. Este necesar să investești constant în tehnologii care se caută pentru a putea oferi clienților knowledge-ul de care au nevoie. România este o țară care a cunoscut o dezvoltare puternică din punct de vedere tehnologic în ultimii ani, astfel că pe piață există o cerere ridicată de specialiști în domeniul IT. Prin cursurile propuse urmărim să acoperim această nevoie, oferind clienților noștri ocazia de a învăța de la traineri (ei sunt ingineri și aduc experiențe reale în sala de curs), le punem la dispoziție echipamente pe care pot exersa direct ceea ce învață în sala de curs și ne folosim de cea mai recentă versiune a curiculei oficiale de curs”, a mai afirmat CEO-ul Bittnet Systems. 

Planuri de viitor

Printre ultimele investiții de amploare ale companiei se numără contractul de finanțare a proiectului REGIO, în valoare de 150.000 de euro. Acestă sumă de bani a fost utilizată pentru crearea unui centru de training modern, cu tehnologie de ultimă generație, dotat cu calculatoare performante pentru fiecare cursant, servere de virtualizare pentru mașini virtuale folosite la cursuri, laborator de demonstrații teleprezență și rețea care să permită “Bring Your Own Device”, prin care se pot utiliza gadgeturi din exteriorul companiei, fără a exista riscuri iminente.

Cea mai recentă investiție a Bittnet Systems este implementarea unui sistem de CRM-ERP, care permite reorganizarea proceselor interne ale companiei, standardizarea, creșterea productivității angajaților prin reducerea timpului de ofertare și nu numai.

Bittnet Systems şi-a propus pentru 2015 afaceri de 4 milioane de euro, de la 2,5 milioane de euro în acest an, pe fondul deschiderii unui birou regional la Cluj, creşterii echipei de vânzări şi a portofoliului de cursuri, precum şi atragerii de noi surse de finanţare, inclusiv listare la bursă.

De asemenea, e important de menționat că, în 2014, Bittnet Systems a fost inclusă în clasamentul Technology Fast 500 al celor mai inovatoare companii din România, top realizat de către Deloitte, în care au fost incluşi jucători din IT&C din peste 20 de ţări.

Planurile de viitor ale companiei presupun dezvoltarea ofertei de servicii, prin încheierea de noi parteneriate cu furnizori și prin aducerea de noi cursuri în portofoliu. “Ne dorim să diversificăm oferta pentru angajații non-IT, cu traininguri pentru utilizarea produselor software specifice, a teleprezenței, cursuri de informare despre importanța și rolul personalului în programul de securitate informațională a companiilor. În al doilea rând, ne propunem să pătrundem pe noi piețe, din punct de vedere geografic, prin deschiderea unor birouri regionale, care implică automat creșterea numărului de angajați”, ne-a mai declarat Mihai Logofătu, CEO Bittnet Systems.

 

 

Citiți și despre: