Black Friday 2019. În contextul în care consumatorii cumpără din ce în ce mai mult, perioadele de Black Friday pot afecta negativ comercianții online. Acest lucru se poate întâmpla dacă sunt prinși pe picior greșit. Astfel, o dată cu apropierea celei mai așteptate perioade din an, platforma românească FamShop a selectat câteva studii de caz din rândul comercianților și vine cu sfaturi pentru prevenirea unor situații neplăcute.
Black Friday 2019. Volum mare de trafic
Black Friday vine, în primul rând, cu un volum mai mare de trafic în comparație cu restul anului. Astfel, este necesară pregătirea magazinelor online cu infrastructura potrivită pentru a servi toți vizitatorii.
Retailerii care vând în marketplace-uri au scăpat de această grijă. Acestea din urmă se pregătesc minuțios cu ajutorul arhitecturilor cloud scalabile.
Black Friday 2019. Traficul se va converti în vânzări
În al doilea rând, afirmă Florin Măcău, expert în e-commerce și fondatorul FamShop, traficul se va converti în vânzări. Acestea trebuie procesate în timp util pentru efectuarea livrărilor.
De Black Friday, provocarea majoră cu care se confruntă majoritatea comercianților este să scaleze generarea facturilor și AWB-urilor cu același număr de operatori ca într-o zi normală.
Black Friday 2019. Operatori suplimentari
Specialiștii FamShop menționează că în unele cazuri, în discuțiile cu comercianții, aceștia din urmă preferă angajarea unor operatori suplimentari pentru o perioadă determinată de câteva luni pentru a procesa manual. Motivul: nu reușesc să facă tranziția de la sistemul actual la un sistem nou, automatizat prin software.
Black Friday 2019. Sincronizarea stocului
Al treilea aspect (și cel mai important) este sincronizarea stocului între programul de gestiune (ERP) și magazin online sau marketplace.
Discrepanțele determină fie plasarea mai multor comenzi față de stocul real, fie mai puține. Astfel, se pot instala situații frustrante atât la nivelul clientului, cât și la nivelul comerciantului.
Black Friday 2019. Prețurile speciale
“Al patrulea subiect este reprezentat de actualizarea prețurilor speciale pentru Black Friday și revenirea la prețurile normale imediat cum se încheie această perioadă aglomerată. De aici se pornește o discuție interesantă în ceea ce privește vânzarea în marketplace-uri, unde o parte din comercianți vând produse similare cu alți concurenți. Software-ul de auto-pricing este o variantă convenabilă pentru bătălia prețurilor, însă FamShop nu recomandă utilizarea exagerată a acesteia întrucât poate duce la o dependență a scăderii prețului”, explică Florin Măcău, fondatorul FamShop.
Automatizare pentru 38 milioane de euro
Platforma FamShop.ro a automatizat comenzi în primele nouă luni din 2019 în valoare de 38.2 milioane de euro. Este vorba de comercianți autohtoni, dar și din Europa, California și Japonia.
Tot în 2019, platforma a prezentat prototipul de magazin online cu interacțiune vocală la GoTech World. Este vorba de cel mai mare eveniment digital din Europa Centrală și de Est.
Pentru anul următor, compania are în plan creșterea cu 60% a valorii comenzilor automatizate.
Citește și Programul Energie în școlile copilăriei. E.ON România a investit 3,5 milioane de euro