Compania și-a adaptat conceptul la specificul pieței românești. Piața de bricolaj din România este din ce în ce mai competitivă, însă tot mai mulți jucători internaționali o găsesc atractivă, pe fondul creșterii cererii, ca urmare a revenirii și dezvoltării sectorului de construcții.
La fel s-a întâmplat și cu grupul Kingfisher, care după doi ani de la preluarea Bricostore și transformarea acestor magazine sub brandul Brico Dèpôt, a reușit să implementeze propriul concept, adaptat specificului local.
De aceea, pentru a afla mai multe informații despre evoluția Brico Dèpôt din ultimii doi ani și despre planurile de viitor, am vorbit cu Christian Mazauric, CEO Brico Dèpôt România.
Vorbiți-ne, vă rugăm, despre cum a evoluat Brico Dèpôt în ultimii doi ani.
În ultimii doi ani, Brico Dèpôt a trecut printr-o transformare amplă și continuă a magazinelor, începând cu transformarea celor care au aparținut Bricostore și continuând cu adaptarea conceptului global al companiei la specificul pieței locale.
Anul trecut le-am promis clienților o experiență diferită și acum îndeplinim această promisiune. Ne dorim și încercăm să îndeplinim nevoile consumatorilor, de aceea am identificat metode creative de a ne adapta la piața locală. Ne-am schimbat radical abordarea și am început să ne concentrăm pe serviciul cu clienții și să creăm o relație mai apropiată cu cei care intră în magazinele noastre.
Cum ați descrie piața de bricolaj din România și care credeți că sunt principalele provocări cu care se confruntă retailerii?
Este o piață foarte competitivă, ce avansează rapid. Retailerii se extind și se concentrează pe platformele digitale. În ceea ce privește provocările, în acest moment, retailerii se confruntă cu un paradox al pieței. Pe de o parte, cel mai ieftin program național de creditare Prima Casă este în acest moment oprit, motiv pentru care au scăzut vânzările rezidențiale și piața construcțiilor suferă. Pe de altă parte, este foarte posibil ca recenta creștere a salariului minim pe economie și scăderea TVA-ului să determine stimularea consumului.
Brico Dèpôt a făcut o serie de schimbări în catalogul companiei din acest an, ce inovații aduce atât în ceea ce privește apariția, cât și prezentarea produselor?
Mai întâi, am lansat Catalogul 2016, un proiect unic și în premieră absolută, fiind primul catalog de acest fel de pe piața românească. Acesta are 320 de pagini și include 10.500 de produse disponibile în magazinele din toată țara. Catalogul complet va fi disponibil tot anul.
La sfârșitul lunii iunie, am schimbat data de apariție a cataloagelor de la vineri la sâmbătă. Astfel, toți clienții pot avea acces ușor la produsele noastre din gama „Stop preț”.
Ce campanii aveți în desfășurare în acest moment? Care sunt principalele avantaje de care pot beneficia clienții Brico Dèpôt?
Kingfisher are în derulare un program de sustenabilitate în întreaga lume, numit Net Positive. Prin intermediul acestuia, Kingfisher dorește să aibă un impact pozitiv asupra oamenilor și comunității, să respecte mediu înconjurător, să folosească doar energie verde, să nu irosească nimic, și, în același timp, să creeze bunăstare.
Investim în inovație, reevaluăm practicile existente și dezvoltăm soluții noi. Prin această abordare bilaterală – transformarea locațiilor noastre, precum și a serviciilor și produselor pe care le vindem pentru casele clienților noștri – va fi mai ușor, mai ieftin și mai plăcut pentru toți să alegem soluții sustenabile.
Vânzările de produse sustenabile reprezintă 28% din încasările Kingfisher. Compania încearcă să crească treptat acest procent, având un target de 50% până în 2020. În acest mod, clienții pot fi și mai bucuroși atunci când își vor renova căminele.
Spuneți-ne, vă rugăm, mai multe detalii despre rețeaua de unități de retail și depozite a companiei – câte unități aveți, dacă ați întâmpinat dificultăți în implementarea conceptului Brico Dèpôt și dacă aveți planuri de extindere.
În prezent, avem 15 unități la nivel național. Când am venit în România, am adus un format foarte bine organizat care s-a dovedit a fi neatractiv pentru publicul român. Trebuia adaptat la piața locală, așa că ne-am schimbat abordarea și am început să ne concentrăm tot mai mult pe servicii și pe crearea unei relații mai apropiate cu clienții. Imaginea pe care o promovăm este aceea de brand cool. Acesta este motivul din spatele lansării unui catalog complet și a implicării a doi actori populari – Adrian Văncică și Mihai Bobonete – ca vectori de imagine.
Plănuim ca, în timp, să ne continuăm extinderea rețelei și în alte orașe mari, deoarece România este o piață atrăgătoare pentru acest sector. Între timp, continuăm să investim în dezvoltarea unităților deja existente, urmând să reluăm planurile de expansiune din 2017.
Ce părere aveți despre rezultatul referendum-ului britanic?
Recunoaștem și respectăm dorința poporului britanic de a alege să părăsească Uniunea Europeană. Prioritatea noastră rămâne urmarea planului ONE Kingfisher. Vom urmări îndeaproape negocierile ieșirii din UE pe măsură ce acestea progresează. Cerem ca Guvernul britanic și Comisia Europeană să se concentreze pe asigurarea unei tranzacții cât mai line în urma Brexit-ului. De asemenea, este important ca Guvernul britanic să facă tot ceea ce poate pentru asigurarea creșterii continue a economiei britanice.
Vorbiți-ne, vă rugăm, despre planurile de viitor ale Brico Dèpôt și unde poziționați compania pe piața de bricolaj din România în următorul deceniu.
Brico Dèpôt se situează astăzi printre primii trei retaileri de bricolaj de pe piață. Vom rămâne compania care se concentrează pe prețurile mici, oferind totuși produse de calitate, și care face ca trendurile pieței să devină mai accesibile clienților. Magazinul în sine are un concept direct, spațios, în care să nu se piardă timp inutil, iar conceptul nostru „Stop Preț” stimulează ritmul și dinamica comercială.