Slide

Stiri: Companii

Bugete de comunicare 2021.

Bugete de comunicare 2021: Câţi bani alocă firmele în pandemie?

02.12.2021

Warning: DOMDocument::loadHTML(): htmlParseEntityRef: no name in Entity, line: 22 in /home/jurnalul/public_html/www/wp-content/themes/jurnalul/functions.php on line 2878

Bugete de comunicare 2021. Pandemia a schimbat nevoile de comunicare ale companiilor. Astfel, 33% dintre companii au ales să își extindă eforturile de comunicare înspre servicii integrate, mizând pe promovare în media câștigată, pe organizarea de evenimente și conferințe online și pe campanii în social media, arată o analiză realizată în pandemie, de Tudor Communication, pe un eșantion de aproximativ 100 de companii cu sediul în România.

Strategii de comunicare

Se observă o creștere și în cererea de strategii de comunicare, în care să existe un capitol dedicat comunicării de criză.

„Perioada pandemiei ne-a revelat o nevoie crescută în rândul antreprenorilor de a căuta soluții integrate de comunicare, pentru a avea un obiectiv legat direct de creșterea vânzărilor. Este poate primul an în care, indiferent de mărime, antreprenorii au conștientizat cât de importante sunt strategiile de business și comunicare, pentru a avea mai multă predictibilitate și a putea gestiona provocările generate de lebede negre. Tot mai multe companii au început să comunice preventiv, pentru că au înțeles cât de important este să fii mereu aproape de clienții tăi,” a declarat Mihaela Tudor, CEO și fondator Tudor Communication.

Bugete de comunicare 2021. Promovarea media

53% dintre antreprenori consideră promovarea media ca fiind cel mai important instrument de comunicare, urmat de:

  • campaniile social media, solicitate de 14% dintre antreprenori,
  • evenimente şi conferințe online – 9%
  • creare și optimizare de website-uri – 8%
  • comunicare de criză – 3%
  • servicii SEO – 3%
  • digital marketing – 3%

Bugetul mediu alocat

Bugetul mediu pe care antreprenorii îl consumă pentru comunicarea lunară este de aproximativ 1000 de euro. Acest lucru reiese din analiza realizată de către agenția de comunicare și promovare Tudor Communication.

“Am observat, de asemenea, că ritmul accelerat al digitalizării din această perioadă a crescut exponențial rata internaționalizării companiilor românești. Astfel, din ce în ce mai multe companii solicită servicii de comunicare în contextul extinderii pe alte piețe, tocmai de aceea ne-am adaptat și extins și noi în orașe cheie din Europa și UAE”, susține Mihaela Tudor, CEO al agenției de PR & Marketing TUDOR Communication.

Citeşte şi Minio Studio, 14 premii la festivalurile de comunicare