BUSINESS to More BUSINESS: Care sunt principalele riscuri din economia României?

23.05.2016

Economia României se numără printre primel economii în ceea ce priveşte ritmul creșterii din ţările Uniunii Europeane, însă riscuri majore sunt transferate în anul 2017. Astfel, relaxarea fiscală are efecte pozitive, dar există riscul ca avantajele să fie exportate, iar vulnerabilitățile concretizate. Acestea au fost principalele concluzii ale evenimentului “BUSINESS to More BUSINESS”, organizat pe 18 mai, la Bucureşti.

Evaluarea riscurilor a pornit de la provocările asociate economiei naționale subsumate vulnerabilităților interne și externe și a identificat soluții prin care companiile autohtone, în contextul revoluției digitale, pot gestiona slăbiciunile mediului economic.

,,Noi vedem creșterea economică anul acesta la 4-4,2%, poate cea mai mare din Uniunea Europeană și o ușoară încetinire anul viitor, la 3,7%, în scenariul de bază. O bună parte din această creștere vine și din acest extraordinar stimul fiscal pe care l-am văzut prin reducerea taxelor și prin creșterea salariilor în sectorul public. Riscul pe care îl vedem noi este legat de intrarea în procedura de deficit excesiv în 2017’’, a declarat în cadrul evenimentului “BUSINESS to More BUSINESS”, economistul şef pentru România al Băncii Mondiale – Cătălin Păuna.

Prezenţi la conferinţă, economiștii au remarcat însă vulnerabilitățile pe care le percep oamenii de afaceri din România, în fapt riscuri la adresa economiei naționale.

,,Mesajul pe care l-am primit din partea audienței este că deși această creștere economică este poate cea mai mare de anul acesta din Uniunea Europeană, foarte mulți antreprenori sau angajați încă nu simt în buzunare această creștere economică și asta ar trebui să ne dea de gândit’’, a declarat Lucian Anghel, Președinte al Bursei de Valori București.

Conform acestuia, va fi esențial să creștem nivelul de trai pe baze sustenabile.

„Principala mea frică pentru următorii 10 ani este să nu repetăm greșelile Ungariei, țară care traversează un deceniu pierdut generat de măsuri de natură populistă, exact deceniul pierdut pe care l-a avut România în anii 1990-1999’’, a mai spus Anghel.

Evenimentul “BUSINESS to More BUSINESS”, organizat la București de Doingbusiness.ro, este parte a unui Proiect Național care a mai inclus până în prezent mediul de afaceri din Brașov, Iași, Ploiești și continuă la Sibiu (26 mai 2016), Constanța (16 iunie 2016), Cluj-Napoca (13 octombrie 2016), Galați (10 noiembrie 2016), Oradea (24 noiembrie 2016) și Timișoara (decembrie 2016).
Seria de evenimente oferă participanților șansa de a înțelege mai bine perspectivele economice și financiare ale României, pornind de la viziunea, experiența și realizările unor strategi și lideri recunoscuți din companii și instituții relevante pentru economia românească, care răspund pe larg întrebărilor reprezentanților companiilor participante.

,,Conferința de la București a fost cu adevărat evenimentul de referință de până acum din Proiectul Național “BUSINESS to More BUSINESS”. Au participat peste 250 de manageri și oameni de afaceri, reprezentanți ai unor companii mari și foarte mari. Speakerii noștri le-au prezentat perspectivele de creștere – foarte mari în în comparație cu toate statele din Uniunea Europeană, dar și riscurile. Pe parcursul conferinței am arătat și instrumente de creștere într-un mediu economic pozitiv, dar care are asociate riscuri. Audiența numeroasă a fost minunată, proaspătă pe tot parcursul celor 6 ore și mai ales interesată, implicată și hotărâtă să se facă din ce în ce mai auzită în relația cu decidenții economici’’, a declarat Dumitru Ion, CEO doingbusiness.ro.

De asemenea, printre vorbitorii conferinței s-au numărat Cătălin Păuna – Senior Economist, Banca Mondiala, Violeta Luca – Marketing & Operations Director, Microsoft Romania; Lucian Anghel, Presedinte Bursa de valori Bucuresti; Răzvan Ionescu – Director Marketing Segment Business, Telekom România; Gabriel Sincu- Tax Executive Director, EY România; Daniel Pană – Country Manager, SAS România; Valentin Bancu – National Trade Marketing Manager, Heineken România; Maria Tudor – CEO, Zenith România; Mihai Stănescu – Executive Coach, RoCoach; Cristina Barbu – Productivity Apps & Services Business Group Lead și Silviu Chiran – Managing Partner Koding Technology.

 

 

Citiți și despre: