Pe 5 decembrie, BusinessMark a organizat ”CSR Overview. Communication in CSR”, eveniment care a reunit specialiști din zona responsabilității sociale și a creat premisele unor discuții complexe asupra importanței comunicării în CSR, precum și asupra metodelor de a sprijini eficient campaniile de comunicare socială.
Printre temele dezbătute în cadrul evenimentului s-au numărat comunicarea eficientă în CSR, comunicarea internă și programele de CSR, importanța culturii și identității organizaționale, politica de CSR şi valorile companiei, diferențe de comunicare socială între companiile mari și cele de mici dimensiuni, precum şi beneficiile unei strategii de comunicare socială.
Prima sesiunea a conferinţei i-a avut ca speakeri pe Ioana Borangic, Communications Manager, Holcim Romania, Luiza Toma, PR Brand & Internal Communication, Danone, Teia Gavrilescu, Președinte, ViitorPlus și Marius Nedelcu, Regional Manager, World Class.
”Criza a orientat CSR-ul spre core business. Ca tendințe pentru perioada următoare, standardele și reglementările vor deveni necesare, dar nu suficiente. Parteneriatele între sectoare diferite vor deveni nucleul tuturor activităților CSR. Companiile vor trebui să demonstreze managementul ciclului de viață al produselor pe tot parcursul său, iar CSR–ul se va întoarce la specialiștii din funcțiuni”, a declarat Ioana Borangic, Communications Manager, Holcim Romania, în cadrul evenimentului.
Luiza Toma, PR Brand & Internal Communication, Danone, a explicat că de 17 ani Danone are o contribuție pozitivă la societatea românească. Astfel, Danone a organizat de-a lungul timpului mai multe campanii de tip CSR în România, printre care se un program privind colaborarea directă cu 40 de fermieri români, care se desfăşoară şi în prezent şi care a presupus investiţii de. 22 milioane lei în dezvoltarea producătorilor locali.
”CSR-ul, la fel ca fericirea, stă în, sau poate începe cu, lucruri mărunte. Orice hârtie sau sticlă de plastic reciclată înseamnă CSR și stă în puterea oricui să contribuie”, a afirmat Luiza Toma.
Teia Gavrilescu, Președinte, ViitorPlus, a declarat că înainte de a ne gândi la strategia de comunicare trebuie să ne gândim la nevoile societății.
„În cadrul proiectului Recicleta am plecat de la nevoia de reciclare a deșeurilor municipale. În prezent, reciclăm numai 1%, iar până în 2020 trebuie să ajungem la 50%. În București sunt probleme și cu numărul mare de mașini, de 2 milioane. De asemenea, avem o rată a șomajului de 50% în cazul persoanelor cu dizabilități”, a afirmat ea.
Cea de-a doua sesiune de discuții a evenimentului i-a avut ca invitați pe Radu Coșarcă, Director relații externe, Enel, Oana Gorbănescu, Manager of the EY Foundation, Eliza Rogalski, Founding Partner, Rogalski Damaschin Public Relations, Despina Andrei, Communication & Fundraising Manager, UNICEF.
”CSR-ul trebuie să se lege cu comunicarea internă și cu relațiile instituționale. Planul de CSR trebuie să facă parte din strategia companiei, iar companiile care înțeleg cu adevărat ce înseamnă acest proces îi acordă importanța cuvenită”, a declarat Radu Coșarcă, Director relații externe, Enel.
De asemenea, EY a prezentat un studiu care arată că se poate observa o stagnare a bugetului CSR în 2014 faţă de anul trecut pentru aproape jumătate dintre companii.
Eliza Rogalski, Founding Partner, Rogalski Damaschin Public Relations, consideră că în domeniul bancar este cel mai greu să faci proiecte de CSR pentru că există o neîncredere care nu poate fi neglijată
„Probabil că va dispărea această senzație când oamenii vor simți că sunt cu adevărat băgați în seama și înțeleși de către bănci. Asta nu ține din păcate de oamenii de PR”, a precizat Eliza Rogalski.