Cadouri de Craciun 2020

Cadouri de Crăciun 2020: Ce aleg europenii să pună sub brad?

16.12.2020

Cadouri de Crăciun 2020: Peste jumătate (58%) dintre consumatori declară că vor restrânge bugetul alocat cadourilor de Crăciun din acest an, 51% dintre cei intervievaţi spun că vor face cadouri mai personalizate, iar 45% vor investi mai mult timp în a le alege sau a le confecţiona, conform unui studiu realizat de Mastercard.

Cadouri de Crăciun 2020. Provocări

Provocările aduse de 2020 i-au făcut pe oameni să fie mult mai grijulii în fiecare zi, chiar şi faţă de cei pe care nu îi cunosc, iar 17% afirmă că au cumpărat cadouri pentru un străin, în semn de susţinere pentru cei nevoiaşi, după un an dificil.

Studiul arată că aproape jumătate (48%) dintre europeni au cumpărat cadouri pentru a susţine o cauză:

  • 1 din 5 (18%) au cumpărat produse pentru a sprijini o asociaţie caritabilă
  • 17% au achiziţionat cadouri care susţin adopţia animalelor de companie
  • 14% au făcut donaţii direct către o asociaţie, în numele cuiva.
  • 19% au declarat că au cumpărat felicitări de Crăciun caritabile anul acesta.

Cadouri de Crăciun 2020. Magazinele preferate

Europenii sunt mult mai atenţi şi la magazinele de unde cumpără în acest an. Jumătate (50%) au declarat că, prin intermediul cadourilor de Crăciun, au putut contribui cu ceva pentru comunitate. Aşadar, 59% au cumpărat de la producători locali pentru a ajuta la redresarea comunităţii, 44% au cumpărat felicitări de Crăciun de la mici afaceri locale, 61% vor cumpăra alimentele şi băuturile pentru masa de Crăciun de la un magazin local, iar 27% au rezervat o masă pentru cina de Crăciun la un restaurant independent din cartierul în care locuiesc.

Studiul mai arată că în acest an coşurile cu produse artizanale (38%), cadourile pentru relaxare (37%) şi fotografiile înrămate (35%) sunt primele pe lista de cadouri menţionate de consumatori, urmate fiind de experienţe oferite cu scopul de a petrece timp împreună (32%) şi decoraţiuni personalizate (26%).

Cadouri de Crăciun 2020. O ocazie pentru cumpărături

„Pentru mulţi dintre noi, Crăciunul va arăta, fără îndoială, foarte diferit în acest an. Sezonul Sărbătorilor de iarnă a fost dintotdeauna o ocazie pentru cumpărături, însă, odată cu provocările din 2020, este emoţionant faptul că europenii aleg să dedice mai mult timp, efort şi valoare personală cadourilor de Crăciun. Micile afaceri reprezintă coloana vertebrală a economiei europene, aşa că achiziţiile locale vor face o mare diferenţă anul acesta, atât pentru comunitate, cât şi pentru întreaga economie”, a declarat Mark Barnett, preşedintele Mastercard Europe.

Citeşte şi Program AFI Cotroceni Crăciun 2020 şi Revelion 2021

 

 

 

 

Citiți și despre: