CARBOGAZ investește în dezvoltare și imagine

01.08.2019

Compania a ajuns la nouă stații de distribuție și își propune deschiderea a încă 3-4 în următorii doi ani. Compania CARBOGAZ este activă pe piața carburanților din 2003. La acea vreme, combustibilul GPL era foarte căutat, mai ales de către șoferii care rulau foarte mult prin oraș, în special șoferii de taxi. Costul mai redus și consumul rezonabil de gaz îndemna către această alternativă de alimentare a autovehiculelor. Datorită cererii în creștere pentru gaz, comenzile pentru instalații de distribuție au ajuns la un nivel la care au reușit să susțină dezvoltarea companiei.

Într-un context economic tulbure, s-a decis realizarea unor investiții masive în dezvoltare. Investițiile s-au materializat mai târziu în cinci stații de distribuție a carburanților, benzină, motorină și GPL în București și Ilfov, iar feedback-ul clienților a fost unul pozitiv, ceea ce a determinat CARBOGAZ să continue să se apropie de cei care apreciază această gamă de produse și servicii, prin realizarea de investiții strategice menite să îmbunătățească experiența clientului la stație.

Anul 2009 a fost un an decisiv în istoria și evoluția Carbogaz, fiind caracterizat de investiții majore în dezvoltare

Ca orice business local, activ pe o piață cu un dinamism pronunțat cum este cea din București, și Carbogaz a avut nevoie de repoziționare, atât din perspectiva imaginii pe care dorește să o proiecteze, cât și din perspectiva interacțiunii cu clienții, dar și a sistemului de valori pe care îl abordează. Primul pas în această repoziționare a fost așadar dat de noua stație de distribuție a carburanților din Tunari.

O nouă direcție de evoluție

Această nouă stație a marcat tendința de evoluție dintr-o benzinărie propriu-zisă, într-un hub în care clientul să găsească servicii și experiențe dezvoltate local.

„Am continuat acest proces cu o nouă experiență, o nouă stație de carburanți în Pipera, și ne-am propus ca și celelate stații să treacă printr-un proces de rebranding, fiind asimilate noii strategii pe care o punem la punct în acest moment”, ne-a declarat Dna. Diana Șerban, Director General CARBOGAZ.

Noul concept de stații de distribuție reprezintă un proiect ambițios, gândit ca un cluster de demersuri de calitate

Așadar, punctul de pornire a fost reprezentat de modificările arhitecturii. „Ne-am concentrat pe ergonomie atât la exterior, cât și în interior. Prin urmare, spațiul interior a fost organizat astfel încât clientul să poată face o trecere ușoară între zone, respectiv între zona de magazin, cea de servicii și cea de cafenea. Am mers pe tranziția naturală între zone, în ideea de a oferi clientului, odată intrat în stația noastră, un tur complet și, implicit, o experiență completă”, explică Dna. Șerban.

Începând din 2009, cu rata de creștere de aproximativ o stație pe an, CARBOGAZ a ajuns în prezent la nouă stații de distribuție, având în plan o extindere cu încă 3-4 în următorii doi ani.

Soluții adaptative bazate pe cercetare și inovații

Datorită modelării matematice a spațiului coerent al informațiilor, înțelegând și asumându-și rolul de a schimba paradigma, compania își bazează strategiile pe foresight și pe dinamica crizelor, căutând soluții adaptative bazate pe cercetare și inovații.

Sub umbrela brandului Carbogaz se construiesc relații, aducând oamenii împreună la evenimente sportive – prin divizia de racing, prin susținerea tinerilor din comunitatea locală, sponsorizarea de programe pentru copiii supradotați și susținerea programelor de transformare a profesorilor în mentori.

Compania redefinește în prezent relația serviciilor cu mediile din care fac parte, dar și ideea de servicii, anticipând transformările  prin care va trece societatea umană

Înțelegând piața dinamică în care evoluează ca furnizori de servicii și anticipând cu succes trendurile viitoare, a apărut nevoia de coerență. În acest context, alături de analiștii companiei, CARBOGAZ operează în acest spațiu cu ajutorul unei modelări matematice, o arhitectură semantică a businessului, care a pus împreună toate aspectele cheie ale afacerii, conectând funcționalități, fluxuri, clădiri și spații, modul de utilizare al timpului, dar și rețeaua de parteneri și colaboratori și relațiile interumane și de echipă.

Compania nu a trecut cu vederea aspecte esențiale care țin de inovație-tranziție către combustibili alternativi – Carbogaz Research – și nici posibilitățile oferite prin transformarea spațiilor de servicii într-un loc de întâlnire multigenerațional.

CARBOGAZ RACING, proiectul CARBOGAZ în domeniul curselor auto de anduranță

CARBOGAZ RACING, proiectul CARBOGAZ în domeniul curselor auto de anduranță, a permis crearea unor oportunități de colaborare cu branduri internaționale de succes, schimb de strategii, transfer de bune practici, CARBOGAZ devenind astfel cunoscut în țară, dar și în Europa.

„În mai puțin de un an de la debut, am reușit performanța de a avea în palmares titlul de campion în România anului 2018 la Anduranță, trofeul de juniori în Spania la Barcelona 2018, primul loc în Campeonato Espanol de Resistencia după trei etape, cu victorii la Navarra și Valencia 2019. Ne pregătim pentru Campionatul European de GT4 de anul viitor”, detaliază Directorul General.

Evoluția constantă, garanție a succesului în relația cu angajații

În relația cu cei 80 de angajați, compania își face cunoscută datoria morală de a menține un nivel constant de evoluție. Relația cu angajații companiei CARBOGAZ nu este una lineară, ci mai degrabă una adaptativă; este o relație pe termen lung care acoperă multiple perspective care țin de calitate, apartenență, feedback permanent și redefinirea relațiilor.

„Dincolo de ideea de angajați, aceștia ne-au devenit parteneri de creștere, de dialog, ne oferă feedback și mai presus de toate ne permit să creștem împreună” – Diana Șerban, Director General CARBOGAZ

Grija față de mediul înconjurător se traduce prin construirea unor spații sustenabile, responsive la nevoile și cerințele actuale ale ecosistemelor social, urban și legate de mediul înconjurător. Politicile Carbogaz care țin de reciclare, educare și activism de mediu își au fundamentul într-o înțelegere profundă a dinamicii transformărilor prin care trece planeta, mediul înconjurător, și, nu în ultimă instanță, ființa umană, care este, în final, cea care va suporta toate aceste dezechilibre datorate lipsei de coerență.

Creștere a cifrei de afaceri cu 22%

Față de anul 2017, cifra de afaceri a crescut în 2018 cu 22%, pentru anul în curs fiind estimată o creștere de 30-40%, având în vedere cele două noi stații deschise. În ceea ce privește profitul, ritmul de creștere este mai lent, având în vedere investițiile masive din ultima perioadă.

„Suntem într-o călătorie evolutivă continuă, calitativă și sustenabilă, ne dorim să învățăm mereu, astfel încât obiectivele de ordin cantitativ (cifra de afaceri, profit) să devină o consecință a pachetului de strategii care definesc demersul nostru”, a concluzionat Dna. Diana Șerban, Director General CARBOGAZ.

 

Citiți și despre:

  • Evenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrieEvenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrie Marţi 7 noiembrie, începând cu ora 8.30, are loc evenimentul România Durabilă - AgriBusiness "Contribuţia agriculturii la viitorul model economic românesc", în cadrul Academiei de Studii Economice - Aula […]
  • Cum va evolua industria de petrol și gaze în 2019?Cum va evolua industria de petrol și gaze în 2019? Industria de petrol și gaze în 2019. Cererea va continua să crească, în timp ce mixul energetic se va diversifica. La nivel mondial, industria de petrol și gaze se află printre cele mai performante sectoare […]
  • Principalele prevederi ale Legii offshorePrincipalele prevederi ale Legii offshore Modificările legislative au nemulţumit companiile care extrag petrol din Marea Neagră. În luna iulie a acestui an a fost adoptată Legea offshore, lege care reglementează exploatarea gazelor din Marea Neagră. […]
  • CONPET scrie istoria petrolului în RomâniaCONPET scrie istoria petrolului în România Compania este unul dintre cei mai importanți jucători strategici din industria petrolului. La începutul anului curent, societatea CONPET a aniversat 23 de ani de la înființare, dar primul transport de țiței, […]
  • Oil Terminal, companie de importanță strategicăOil Terminal, companie de importanță strategică Scăderea cotațiilor la produsele petroliere a condus la creșterea solicitărilor pentru terminalele petroliere. Unul dintre cele mai mari terminale din Europa, Oil Terminal a avut o creștere spectaculoasă în […]