Cum eviți deciziile greșite atunci când vrei să crești susținut în carieră. Orice persoană care a ajuns într-un punct înalt al carierei este de părere că fiecare pas pe care cineva îl face pentru a crește la locul de muncă sau a-și dezvolta afacerea este important, inclusiv primele momente de socializare cu cei care își desfășoară activitatea în același domeniu. Sunt greșeli ce pot să pară inofensive la prima vedere, dar care, odată cu trecerea timpului, lasă urme adânci pe traseul cuiva care vrea să crească în mod constant. Care sunt, mai exact, acestea?
Alegerea domeniului de activitate este primul pas pe care cineva îl face, cu scopul de a reuși. Mulți sunt de părere că la început oricine trebuie să acumuleze destul de multă experiență din postura de angajat pentru a putea lansa mai târziu o afacere de succes. Sunt însă și persoane născute pentru a deveni antreprenori și renunță la posibilitatea unui venit stabil, încrezători fiind în propriile forțe. Cert este că încă de la început planificarea este cheia. Gândirea pe termen mediu sau lung ajută la o mai bună viziune asupra viitorului și, astfel, o canalizare corectă și utilă a eforturilor depuse.
Nimeni nu-și începe cariera pe un post de conducere, dar orice loc de muncă aduce informații noi și demne de utilizat pentru cineva deschis să învețe și să preia ceea ce-l interesează. De exemplu, dacă visul cuiva este să-și deschidă propriul restaurant, faptul că primul job este ca agent comercial la un supermarket poate să pară, la prima vedere, un loc de muncă ce nu-l poate ajuta pe viitor. Adevărul este că poți învăța cum să te comporți cu viitorii clienți, cum poți comunica direct cu aceștia și care sunt cerințele și comportamentul lor. Secretul este să acumulezi cât mai multă experiență și să ai atenția îndreptată către acele detalii care vor conta pe viitor pentru a-ți clădi cariera pe care o visezi.
De foarte multe ori, angajații își judecă, la nivel personal, managerii în funcție de deciziile pe care aceștia le iau la locul de muncă. O măsură care nu este pe placul tuturor angajaților nu face un director mai puțin potrivit pentru postul pe care îl deține. Orice decizie are și părți negative, dar una bună se bazează pe faptul că există mai multe beneficii ce pot urma. Chiar dacă uneori, dat fiind faptul că petrecem un număr mare de ore la birou, tindem să începem relații personale cu unii dintre colegi, deciziile profesionale sunt unele obiective sau măcar mai obiective decât altele. Pe scurt, deciziile luate de o persoană care are o funcție înaltă nu înseamnă că aceasta este o persoană mai bună sau mai puțin bună, iar un angajat care vrea să crească știe că poate apela la un director deschis pentru sfaturi personale legate de care ar trebui să fie următorii pași în carieră. Sunt șanse mari ca, după o astfel de discuție, să primiți alte responsabilități la locul de muncă ce vă vor ajuta să învățați mai mult în domeniul care vă interesează.
Unul dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie să-l facă un antreprenor, dar și cineva ce dorește să se dezvolte constant în domeniul profesional este să cunoască și să păstreze o legătură strânsă cu cât mai mulți oameni care lucrează în domenii conexe. Pe lângă schimbul de experiență, care este benefic pentru a evita nenumărate greșeli, faptul că veți cunoaște oameni cu aceleași preocupări și țeluri vă va ajuta să nu uitați scopul de la început și să cunoașteți mereu care sunt cerințele din sectorul în care doriți să vă dezvoltați în viitor.
Un loc de muncă bine plătit poate să însemne stabilitate financiară pentru moment, doar că puterea obișnuinței vă va conduce inevitabil la a pierde dorința de a deschide o afacere pe cont propriu. Dacă nu sunteți încă pregătiți din punct de vedere financiar să renunțați la locul de muncă încercați variante, precum jumătate de normă sau finalizarea de proiecte punctuale, care să vă aducă suma de bani necesară zilnică, dar care să vă permită să investiți timp și energie în visul vostru.
Cu cât cineva înaintează mai mult în vârstă și începe să cunoască din ce în ce mai mult un domeniu cu atât vede și părțile mai puțin plăcute ale acestuia. Asta nu înseamnă că e nevoie de o schimbare a direcției. Uneori, este necesară doar detașarea pentru a vedea în același timp și beneficiile și a descoperi care sunt lucrurile care au fost văzute ca fiind atrăgătoare la început. Desigur că este posibil ca domeniul să nu mai fie unul potrivit, dar în același timp există posibilitatea ca detaliile semnificative să nu fie unele vizibile și acestea sunt cele care contează și fac diferența. O analiză strictă și obiectivă a situației vă va conduce către cea mai bună decizie.
Ultima greșeală, dar poate cea mai importantă, este ca cineva să se limiteze la posibilitățile pe care le cunoaște. O carieră este plină de momente necunoscute, iar confruntarea cu aceste situații se traduce prin informații noi, experiență bogată și un câștig enorm la final. Este, într-adevăr, mult mai simplu pentru cineva să se limiteze la segmentul pe care îl cunoaște, dar lărgirea perspectivei și ieșirea din situația de confort aduc doar beneficii.